Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: Kadir Gecesinin Belirtileri  (Okunma sayısı 38103 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı arastirmaci

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 66
Kadir Gecesinin Belirtileri
« : 08 Ağustos 2012, 17:14:45 »
Kadir Gecesinin Belirtileri

"Kadir gecesinin belirtileri şunlardır:
O gece açık ve hoş, yumuşak, ne sıcak, ne de soğuk olmayan bir gecedir.
-Denilmiştir ki: O gecede köpek havlaması duyulmaz.
-Kadir gecesinin sabahında, güneş doğduğunda şuasız (gözü kamaştırmayan donuk) bir tepsi gibidir.


bunun aslı varmıdır? varsa kaynak gösterirmisiniz?

Çevrimdışı islam_hayat

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 13
Ynt: Kadir Gecesinin Belirtileri
« Yanıtla #1 : 12 Ağustos 2012, 00:07:15 »
.........İbni ubey dediki alametlere dayanarak veya Rasulullahın bize bildirdiği şu işarete dayanarak.'Rasulullah buyurdu ki;Kadir gecesinin sabahında güneş ışınsız olarak beyaz bir şekilde doğar(Müslim K. es-Siyam, bab: 220, Hadis No:9 762)

Gecenin sabahında güneşin, göz kamaştırıcı bir parltisı olmaksızın beyaz olarak doğmasıdır. el-Hasen dedi ki: Peygamber (sav) Kadir gecesi hakkın­da şöyle buyurmuştur: "Kadir gecesinin alâmetleri arasında şunlar da vardır: O gece aydınlık ve hoş bir gecedir. O gece ne sıcak, ne de soğuktur. O ge­cenin sabahında güneş (gözleri kamaştıran) ışıkları bulunmaksızın doğar.
( Taherani, Kebir, XXII, 59, Münavî, Feyzu'l-Kadir, V, 396; Suyııtî, ed-P ru'(-Mensur, VIII, 5H1.)

Ubeycl b. Umeyr dedi ki: (Ramazanın) yirmiyedinci gecesinde denizde bu­lunuyordum. Deniz suyundan bir miktar aldım, onu tatlı ve rahat içilir bul­dum.(İmam Kurtubi, el-Camiu li-Ahkami’l-Kur’an)

Kadir gecesinin alametleriyle ilgili çok fazla kaynak bulamadım.Zira çok fazla bilgi verilmemektedir
.

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1270
Ynt: Kadir Gecesinin Belirtileri
« Yanıtla #2 : 19 Kasım 2013, 12:08:39 »
Soru: "Kadir gecesinin belirtileri şunlardır:
O gece açık ve hoş, yumuşak, ne sıcak, ne de soğuk olmayan bir gecedir.
-Denilmiştir ki: O gecede köpek havlaması duyulmaz.
-Kadir gecesinin sabahında, güneş doğduğunda şuasız (gözü kamaştırmayan donuk) bir tepsi gibidir.


bunun aslı varmıdır? varsa kaynak gösterirmisiniz?
                     
Cevap:    KADİR GECESİNİN BELİRTİLERİ
 
Birinci Alamet:
 
Sahih-i Müslim'de geçen Ubeyy Bin Kab'den rivayetle, Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
 
''Kadir gecesinin alametleri şöyledir: Onun sabahında güneş, şuasız (ışınsız) doğar.''
     
İkinci Alamet:
 
İbn Abbas ve İbn Huzeyme'den, et-Tayâlisî'nin Müsned’inde rivayet ettiği sahih hadiste şöyle geçmektedir.
 
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
 
''Kadir gecesi açık bir gecedir; ne soğuk ne de sıcaktır. O günün sabahında güneş, zayıf ve kızılımsı bir renkte doğar.''
 
Üçüncü Alamet:
 
Taberani'den hasen senetle, Vâsile b. El-Eskağ'dan Rasulullah (s.a.s)'ın şöyle dediğini rivayet ettiği sabit olmuştur:
 
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
 
''Kadir gecesi açık bir gecedir (bulutsuz), ne sıcaktır ne de soğuktur.''
 
Bu üç hadis kadir gecesinin alametlerini bildiren sahih hadislerdir.
 
Ahmed'in Müsned'inde Ubade b. Samit'ten rivayet ettiği uzun hadis şöyledir:

Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:

''Kadir gecesi açık ve net bir gecedir. Sanki bu gecenin içinde ışıldayan bir ay vardır. Bu gece sakin, yağmursuz bir gecedir. Ne sıcaktır, ne de soğuk. Yıldızsızdır. O gecenin sabahında güneş ışınsız doğar. Tam ayın hilal hali (ayın 14. hali) gibidir. Bugün de şeytan önüne çıkmaz.''
 
İlim ehli bu gecenin başka alametlerini de zikretmiştir. Fakat bu alametlerin aslı yoktur, yani sahih değildir. Bunları burada zikretmemin sebebi, onlara tembihte bulunup uyarmak içindir.
 
Taberani, bir kavmin kadir gecesinin alametleri hakkında şöyle dediklerini zikretmiştir:

“Ağaçlar yere düşer de sonra asıl haline döner.” Bu rivayet sahih değildir.

Bazıları tuzlu suyun kadir gecesinde tatlılaştığını söylerler. Bu da sahih değildir.

Bazıları köpeklerin bu gecede havlamadıklarını söylemişlerdir. Bu da sahih değildir.

Bazıları da karanlık yerlerde dahi ışığın olacağını söylemişlerdir. Bu da sahih değildir.

Bazıları ise insanların her yerden selam sözleri duyduklarını zikretmişlerdir. Bu da sahih değildir. Fakat bu özel bir güruh için söz konusu olabilir. Allah (c.c) tarafından seçilmiş bazı kimseler, ışıkları görebilir ve meleklerin tesbih ve selamını duyabilirler. Bu da Allah (c.c) tarafından bu insanlara verilmiş kerametler olabilir. Bu durumda genelleştirme yapmak sahih değil, batıl bir durum olur.

Mühim olan, bir kişinin ''kadir gecesi''nin gününü belirlemesi değildir. Asıl mühim olan, ibadet etmek ve bunun için çaba göstermektir. Bazı kimseler, tevafuken o gecenin kadir gecesi olduğunu bilebilirler. Bazı kimseler de bilmeden o günü ibadet ve huşu’ ile geçirmiş olabilirler. Allah (c.c) katında bu kimseler,  bu geceyi tanıyan kişilerden daha faziletli ve daha yüksek mertebeye sahip olabilirler.

İkincisi; bu gece bu ümmete özel bir gece değildir. Tercih edilen, bu gecenin hem bu ümmet hem de geçmiş ümmetler için özel bir gece olduğudur.
 
Nesai'de geçen Ebu Zerr' den rivayet edilen hadis şöyledir:

Ebu Zerr, Rasulullah (s.a.s)'a şöyle sordu:

“Ya Rasulullah! O gece Peygamberler yaşadığı sürece devam eder de peygamberler vefat ettikten sonra kaldırılır mı?''

Rasulullah (s.a.s) şöyle cevap verdi:

''Hayır, bilakis o kalıcıdır.''

Bu hadis, Malik'in Muvatta’da rivayet ettiği hadisten daha sahihtir.

Muvatta'da Malik şöyle diyordu:
 
''Bana ümmetlerin yaşları gösterildi. Sanki bu yaşları az buldum. Bu sebeple bana ''kadir gecesi'' verildi. Bu gece bin aydan daha hayırlıdır.''
 
Eğer bu hadis sahih ise te'vile açık bir hadistir. Ancak Ebu Zerr'in hadisi sahih ve sarih (açık) bir hadistir; te'vil kabul edilmez.
 
Bu hadisi Allah'ın şu  sözü güçlendirir.
 
Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

اِنَّٓا اَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ
''Doğrusu Biz, O'nu (Kur’an'ı) Kadir gecesinde indirdik.'' (Kadir: 1)
 
Rasulullah (s.a.s)’a peygamberlik gelmeden önce diğer ümmetlerde de kadir gecesi vardı. Yani bu gece, Rasulullah (s.a.s) ve ümmetine has bir gece değildir.
 
Âlimlerin cumhuruna göre tercih edilen görüş; Kadir gecesinin Ramazan ayının son on gününde ve tekli gecelerinde olduğudur. Tercih edilen gece ise, Ramazan ayının 27. gecesidir. Onun ihya edilmesi ise namazla, Kur’an-ı Kerim okumakla, zikir yapmakla, dua ve istiğfar etmekle olur. Bu ameller güneş batımından fecrin doğuşuna kadardır. Teravih namazı da bu gece için bir ihyadır.
 
Kadir gecesinin alametlerinin belirtileri ise;
-Ne soğuk ne sıcaktır,
-Aydınlık olur,
-Güneş ışınsız doğar.
   
Delilleri ise İbn Hibban şöyle rivayet etti:
 
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
 
''Kadir gecesi açık ve net bir gecedir. Sanki bu gecenin içinde ışıldayan bir ay vardır. Bu gece sakin, yağmursuz bir gecedir. Ne sıcaktır ne de soğuk. Yıldızsızdır. O gecenin sabahında güneş ışınsız doğar. Tam ayın hilal hali (ayın 14. hali) gibidir. Bugün de şeytan önüne çıkmaz.'' (İbn Huzeyme rivayet etti, Albani de senedini tashih etti.)
 
Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
 
''Melekler bu gecede yeryüzündeki çakıl taşlarından daha fazladır.''
 
Müslim'de şöyle bir rivayet vardır; Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurmuştur:
 
''Kadir gecesinin bitiminde güneş beyaz, ışınsız bir şekilde doğar.''
 
Bazı alametler vardır ancak bunlar sabit değildir: Köpekler havlamaz, yıldızlar görülmez, yağmur yağmaz.


SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Facebook  Twitter  Google  Google