Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: Ramazan Ayında Kafirlere İkram  (Okunma sayısı 30845 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kelâmul Hak

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 83
Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« : 20 Temmuz 2012, 00:06:22 »
Kafirlerin bayramı kutladığı günlerde biz müslümanlar oruçlu oluyoruz genelde. Hiç denk geldiğini görmedim.
O gün bize gelen kafirlere ikram vermemiz de bir sakınca olur mu ?
Bütün insanlar tek birsey üzerinde birleşse bile şayet o şey Allah'ın bildirdiği hakka ters ise, o şey yine de hak değildir.

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1270
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #1 : 21 Temmuz 2012, 15:21:08 »
Soru: Kafirlerin bayramı kutladığı günlerde biz müslümanlar oruçlu oluyoruz genelde. Hiç denk geldiğini görmedim.
O gün bize gelen kafirlere ikram vermemiz de bir sakınca olur mu ?

Cevap: Kafirler takvimin verdiği tarihe bakarak Ramazan henüz bitmeden bayram yapmaya başlamışlarsa onlara ikramda bulunmak Ramazanı ihlal sayılmaz. Çünkü onlar Ramazanın bittiğine ve bayram olduğuna inanıyorlar. Bu aynı, hayızlı olan kadına Ramazanda yemek vermek gibidir. Eğer uygun ise onlara bu günün bayram olmadığını, Ramazanın hala devam ettiğini anlatırız. Ancak kafirlerin Ramazan olduğunu bildikleri günde onlara yemek vermek küfürdür. Çünkü bu, Ramazan ayına saygısızlık, oruç emrini hafife almaktır.

Çevrimdışı Ishaan

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #2 : 21 Temmuz 2012, 23:38:57 »
Bende şunu merak ettim.Eşinden boşanmış müslüman bir bayan var ve çalıştığı yerde oruç tutmayan kızlara yemek verecek ne yapması gerekir?

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1270
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #3 : 22 Temmuz 2012, 00:46:19 »
Soru: Eşinden boşanmış müslüman bir bayan var ve çalıştığı yerde oruç tutmayan kızlara yemek verecek ne yapması gerekir?

Cevap: Ramazanda sebepsiz olarak oruç tutmayıp açıktan yiyen kimselere yemek veren kişi kafir olur. Bu kişi bu ameliyle, Allah-u Teâlâ'nın oruç emrini yok sayan, Ramazan ayına hürmetsizlik gösteren kimsenin bu fiiline yardım etmiştir. Bu kişi ya Ramazan ayı boyunca oruç vakitleri içerisinde yemek verme işinde bulunmayacak ya da o işi bırakacaktır.

Çevrimdışı Burhân

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #4 : 22 Temmuz 2012, 13:43:43 »
Soru: Eşinden boşanmış müslüman bir bayan var ve çalıştığı yerde oruç tutmayan kızlara yemek verecek ne yapması gerekir?

Cevap: Ramazanda oruç tutmayıp açıktan yiyen kimselere yemek veren kişi kafir olur. Bu kişi bu ameliyle, Allah-u Teâlâ'nın oruç emrini yok sayan, Ramazan ayına hürmetsizlik gösteren kimsenin bu fiiline yardım etmiştir. Bu kişi ya Ramazan ayı boyunca oruç vakitleri içerisinde yemek verme işinde bulunmayacak ya da o işi bırakacaktır.



Bu fetvanın naklî delili nedir ?

"Şer'î yükümlülüklerde, kendisi için meşru kılınandan başkasını arayan kimse, Şeriat'a ters düşmüş olur. Kim de Şeriat'a ters düşerse, onun ameli bâtıldır."
[İmam eş-Şâtıbî]

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1270
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #5 : 23 Temmuz 2012, 01:52:56 »
Soru: Eşinden boşanmış müslüman bir bayan var ve çalıştığı yerde oruç tutmayan kızlara yemek verecek ne yapması gerekir?

Cevap: Ramazanda oruç tutmayıp açıktan yiyen kimselere yemek veren kişi kafir olur. Bu kişi bu ameliyle, Allah-u Teâlâ'nın oruç emrini yok sayan, Ramazan ayına hürmetsizlik gösteren kimsenin bu fiiline yardım etmiştir. Bu kişi ya Ramazan ayı boyunca oruç vakitleri içerisinde yemek verme işinde bulunmayacak ya da o işi bırakacaktır.



Bu fetvanın naklî delili nedir ?

Cevap: İster müslüman devlette olsun ister kafir devlette olsun, Ramazan ayında, gündüz vakti sebepsiz olarak açıktan yemek yiyen kimse bütün alimlere göre kafirdir. Kafir olmasının sebebi; oruç tutmamasından değil, açık bir şekilde yemek yiyerek Ramazan ayına saygısızlık göstermesinden ve oruç emrini hafife almasındandır.

Bir konuda "bütün alimler" diye söyleniyorsa; ihtilafsız bir şekilde tüm ehli sünnet alimleri o konuda icma etmiş demektir. Yani; bu konuyla ilgili sarih icma vardır, demektir. Zira Ramazan’da açıktan ve de sebepsiz olarak oruç yemek; Allah (c.c)’ın: “Sizden kim o aya erişirse oruç tutsun” (Bakara: 185) emrine açıkça hürmetsizlik etmektir. Bu şekilde yapmak demek şu manaya gelir: “Ey Allah’ım! Sen bu ayda orucu emrettin ama ben sana karşı gelerek bu ameli işlemiyorum, senin bu şekilde oruç yememe hürmetini çiğniyorum” demektir. İşte bu sebeple böyle yapmak küfürdür. Ve bu konuda aksini söyleyen hiçbir alim yoktur.

Bu kişiye yemek veren kişi de küfre fiiliyle rıza göstermiş ve küfür işlenmesine yardım etmiştir. Yemek verenin kafir olmasının nedeni de bundandır. "Küfre rıza küfür, küfre yardım küfürdür."

Çevrimdışı Burhân

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #6 : 23 Temmuz 2012, 09:08:17 »
Soru: Eşinden boşanmış müslüman bir bayan var ve çalıştığı yerde oruç tutmayan kızlara yemek verecek ne yapması gerekir?

Cevap: Ramazanda oruç tutmayıp açıktan yiyen kimselere yemek veren kişi kafir olur. Bu kişi bu ameliyle, Allah-u Teâlâ'nın oruç emrini yok sayan, Ramazan ayına hürmetsizlik gösteren kimsenin bu fiiline yardım etmiştir. Bu kişi ya Ramazan ayı boyunca oruç vakitleri içerisinde yemek verme işinde bulunmayacak ya da o işi bırakacaktır.



Bu fetvanın naklî delili nedir ?

Cevap: İster müslüman devlette olsun ister kafir devlette olsun, Ramazan ayında, gündüz vakti sebepsiz olarak açıktan yemek yiyen kimse bütün alimlere göre kafirdir. Kafir olmasının sebebi; oruç tutmamasından değil, açık bir şekilde yemek yiyerek Ramazan ayına saygısızlık göstermesinden ve oruç emrini hafife almasındandır.

Bir konuda "bütün alimler" diye söyleniyorsa; ihtilafsız bir şekilde tüm ehli sünnet alimleri o konuda icma etmiş demektir. Yani; bu konuyla ilgili sarih icma vardır, demektir. Zira Ramazan’da açıktan ve de sebepsiz olarak oruç yemek; Allah (c.c)’ın: “Sizden kim o aya erişirse oruç tutsun” (Bakara: 185) emrine açıkça hürmetsizlik etmektir. Bu şekilde yapmak demek şu manaya gelir: “Ey Allah’ım! Sen bu ayda orucu emrettin ama ben sana karşı gelerek bu ameli işlemiyorum, senin bu şekilde oruç yememe hürmetini çiğniyorum” demektir. İşte bu sebeple böyle yapmak küfürdür. Ve bu konuda aksini söyleyen hiçbir alim yoktur.

Bu kişiye yemek veren kişi de küfre fiiliyle rıza göstermiş ve küfür işlenmesine yardım etmiştir. Yemek verenin kafir olmasının nedeni de bundandır. "Küfre rıza küfür, küfre yardım küfürdür."


Yazdıklarınızın delile muhtaç olduğunu görüyorum. Tekrardan soruyorum: Fetvanızın naklî delili nedir ? Şu durum da ikinci bir soru hakkım da doğmuş durumda: Alimlerin icmasını gerekli kılan illet dediğiniz gibi " Kafir olmasının sebebi; oruç tutmamasından değil, açık bir şekilde yemek yiyerek Ramazan ayına saygısızlık göstermesinden ve oruç emrini hafife almasındandır." ise, diğer açıktan yapılan büyük günahların sahipleri hakkın da ki hükmünüz nedir ? (Örn: Had cezası uygulanmasına rağmen açıktan açığa içki içmekten hayâ etmeyen sahabi durumunda olanlar gibi) ?

Biz biliyoruz ki ümmet yalan üzere birleşmez, illaki bir delili vardır. Ben onu istiyorum sizden ki, kalbim mutmain olsun.

"Şer'î yükümlülüklerde, kendisi için meşru kılınandan başkasını arayan kimse, Şeriat'a ters düşmüş olur. Kim de Şeriat'a ters düşerse, onun ameli bâtıldır."
[İmam eş-Şâtıbî]

Çevrimdışı Fetîh

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 10
  • Bilemezler...
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #7 : 23 Temmuz 2012, 09:20:42 »
Oruç tutmamak insanı küfre götürmez, günahkar yapar. Nefsine yenik düşüp -helal kabul etmediği hâlde- oruç tutmayarak günah işleyen  birisini neye dayanarak tekfir ediyorsunuz? Kişi oruç tutmamayı helal kabul ediyorsa tamam bu küfre girer. Lâkin nefsine uyup oruç tutmayan birini nasıl tekfir edersiniz ? Alimler arasında icmaa var dediniz. Alimlerin bu konudaki görüşlerini, kendi sözleriyle ve delilleriyle birlikte akrarırsanız sevinirim.

[/quote]“Sizden kim o aya erişirse oruç tutsun” (Bakara: 185) emrine açıkça hürmetsizlik etmektir.[/quote] Hürmetsizlik edeceğinden küfre girer diyorsunuz. Allah-u Teâla "Biz insana, ana-babasına iyilik etmesini emrettik."(Ankebut 8) buyuruyor. Bir kişi anne ve babasına iyilik etmediği zaman, Allah'ın bu emrine hürmetsizlik edeceğinden küfre mi girer ?
Önemli olan İslam'ı iddia etmek değil, iddia etmekle beraber onu tamamen hayata uygulamak ve ona bağlanmaktır.

Çevrimdışı Fetîh

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 10
  • Bilemezler...
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #8 : 23 Temmuz 2012, 09:25:31 »
Oruç tutmamak insanı küfre götürmez, günahkar yapar. Nefsine yenik düşüp -helal kabul etmediği hâlde- oruç tutmayarak günah işleyen  birisini neye dayanarak tekfir ediyorsunuz? Kişi oruç tutmamayı helal kabul ediyorsa tamam bu küfre girer. Lâkin nefsine uyup oruç tutmayan birini nasıl tekfir edersiniz ? Alimler arasında icmaa var dediniz. Alimlerin bu konudaki görüşlerini, kendi sözleriyle ve delilleriyle birlikte akrarırsanız sevinirim.

Alıntı
“Sizden kim o aya erişirse oruç tutsun” (Bakara: 185) emrine açıkça hürmetsizlik etmektir.
Hürmetsizlik edeceğinden küfre girer diyorsunuz. Allah-u Teâla "Biz insana, ana-babasına iyilik etmesini emrettik."(Ankebut 8) buyuruyor. Bir kişi anne ve babasına iyilik etmediği zaman, Allah'ın bu emrine hürmetsizlik edeceğinden küfre mi girer ?[/b]
Önemli olan İslam'ı iddia etmek değil, iddia etmekle beraber onu tamamen hayata uygulamak ve ona bağlanmaktır.

topcubaşı

  • Ziyaretçi
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #9 : 26 Temmuz 2012, 13:42:41 »
malesef artık güneşim varlığınada delil istenmeye başlandı. siz güneşi göremiyorsanız biz size onu gösteremeyiz bir göz doktoruna gitmeniz gerekir.
 soruya bakarmısınız ramazanda açıktan yemek yiyenin kafir olduğuna dair delil nedir? bir taneside diyor ki :
diğer açıktan yapılan büyük günahların sahipleri hakkın da ki hükmünüz nedir ? (Örn: Had cezası uygulanmasına rağmen açıktan açığa içki içmekten hayâ etmeyen sahabi durumunda olanlar gibi) ?

  niye açıktan zina edeni örnek vermiyorsunda içki içeni örnek veriyorsun. açıktan zina eden kişi sence müslümanmıdır?
 büyük günahları işleyen kişinin kafir olamamsı için üç şart vardır:
 1- helel görmeyecek
 2- kalbinde sıkıntı duyacak
 3- meşrulaştırmayacak
 şimdi bu bağlamda baktığımızda bir kişi açıktan zina etse veye oruç yese kafirdir. çünkü bu kişi bu ağzıyla haram desede aslında haram görmemektedir şayet haram görseydi açıktan yapmaz gizli yapardı. açıktan içki içene gelince şayet sarhoş olmadan önce açıktan içki içiyorsa kafir olur tevbeye çağrılır tevbe etmezse öldürülür. ama şayet sarhoş olduktan sonra kendini kaybedip açıktan içmeye başlamışsa bu kişiye had uygulanır. çünkü açıktan içmeye başladığında sarhoştu ve ne yaptığını bilmiyordu.
 orucu açıktan yiyen kişi hem ramazanda oruç tutmamayı helal görmüştür hemde ramazana saygısızlık yapmıştır.
 şayet oruç yemeyi haram görseydi açıktan yemez gizli gizli yerdi.
 ve şayet Allahın ayetlerine saygısı olsaydı kim o aya erişirse oruç tutsun ayetini alaya alıp açıktan yemezdi.
 şimdi siz bu konuda alimlerin görüşünümü istiyorsunuz. heyhat heyhat mantıklar dumura uğramış. gözler kör olmaz fakat kalplerdeki göğüsler kör olur.
 bakın şimdi size bir şey söyleyim. kimse ben kafirim demez ben zındığım münafığım sapığım falan demez. sen bileceksin sen anlayacaksın. kendini ve aileni sapıklıktan korumak istiyorsan sen sapıkların vasıflarını bileceksin onarın ağzından çıkan söze deyil yaptıkları amele bakacaksın. yoksa sizi saptırırlar.
 yeryüzünde Allahın dostundan çok şeytanın dostu var. şeytanın askerleri çok fazla. sağdan soldan önden arkadan geliyorlar. şeytanı ve askerlerini tanımazsak bize yaklaşma yollarını, silahlarını ve hücum ettikleri mevzileri bilmezsek kendimizi onlardan koruyamayız.
  işte bu sebeple kafirlerin vasıflarını bilmemiz gerekir her kafir Allah düşmanıdır. şeytanın dostudur kabul etsede etmesede bu böyledir.
 müslümanlar Allahın emirlerine gönülden bağlı kimselerdir. Allahı çok severler onun emirlerine çok bağlıdırlar. Allaha  karşı yanlış yapmaktan derileri ürperir. şimdi bir müslüman açıktan zina edecek öylemi? bir müslüman açıktan oruç yiyecek öylemi. vAllahi müslümanın yüreği yarılır. buna dayanamaz. buna dayananlar ancak kafirlerdir. Allahın ayetlerine karşı ciddiyeti olmayan kafirler.
 ve burada bir kişinin delil vermesi gerekiyorsa o da sizsiniz. Allahın ayetleriyle alay edenin kafir olduğuna dair deliller bizim delillerimizdir.
 şayet bu açıktan oruç yiyen bir kafir olsaydı onun için Allahın ayetleriyle dalga geçiyor demezdik. ama müslümanım diyen biri dediği zaman dalga geçiyor diyoruz çünkü hem kitaba tabi olduğunu söylüyor hemde açık açık karşı geliyor. bu dalga geçmek deyilde nedir? bu saygısızlık deyildirde nedir?!

Çevrimdışı Ishaan

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #10 : 26 Temmuz 2012, 16:34:34 »
malesef artık güneşim varlığınada delil istenmeye başlandı. siz güneşi göremiyorsanız biz size onu gösteremeyiz bir göz doktoruna gitmeniz gerekir.
 Şimdi bu bağlamda baktığımızda bir kişi açıktan zina etse veye oruç yese kafirdir. çünkü bu kişi bu ağzıyla haram desede aslında haram görmemektedir şayet haram görseydi açıktan yapmaz gizli yapardı. açıktan içki içene gelince şayet sarhoş olmadan önce açıktan içki içiyorsa kafir


Yukarıda yazan "Fetîh ve Burhân" adlı üyelere katılıyorum.Tekfir basit bir hüküm değildir.Sırf ramazanda kafirlere yemek hazırlardı diye bir Müslüman tekfir edilecekse tabi ki biz buna delil sorarız! Bu hükmü bir şer'i delile dayanarak yazdıysanız buyurun buraya da yazın bizde istifade edelim.

Falanın lazımıyla falan lazım gelir gibi hüküm vermek doğru mu? Açıktan işlerse kafir,gizli işlerse Müslüman.Böyle bir ayrımı siz hangi delile dayanarak yaptınız merak ettim? Ki nassların zahirinde de böyle bir mana yok.

Siz eğer günahı işleyen kimsenin tekfiri için onu birinin görmesini şart koşuyorsanız o zaman bunun hadler içinde geçerli olması gerekmez mi?

Şu şunu gördü had uygulandı vs..

Bir insan bir harami işlese ister açıktan ister gizli bu kişinin ehli sünnet fasıklığına hükmeder.Ta ki o dille bunun helal olduğunu ikrar edecek ya da helal gördüğüne dair yazı söz gibi bir karine olacak."Bu zaman da içki yasağı" gibi..Kişinin yalnız orucu yemesi onun helal gördüğüne dair bir karine mi?

Sizin dediğiniz şey ancak şu durumda geçerli olabilir ki bunu soyleyen de Ibn Teymiyye[r.a] gibi birkaç alim.Bu gibi bazı alimler eğer bir toplulukta bir amel o toplumun hepsinin helal olarak işlediği sabit olursa artık adama sen helal görüyor musun diye sormayız diyor.Siz müslümanların ve kafirlerin yaşadığı bir diyarda İslam'ına şahit olduğunuz birisi açıktan bir haram işledi diye onun tekfir edileceğini soylüyorsanız kimse burda sizin demenizle tabi olmaz.Ki benim bahsettiğim kadın böyle bir amel içerisinde de değil.Yaptığı sadece kahvaltı hazırlamak.Bu müslüman İslam da küfre götürecek ne saygısızlık yapmış olabilir ki?


Çevrimdışı Fetîh

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 10
  • Bilemezler...
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #11 : 26 Temmuz 2012, 19:26:25 »


Bu kadar uzun yorum yapıpta kendinizi yoracağınıza delil verseydiniz ya ! Günah işleyenleri tekfir etmek haricilerin özelliğidir. Sizin anlayışınıza göre her nefsine uyup -helal kabul etmeden- günah işleyen kişiler tekfir edilir. O zaman Müslümanların hiç günah işlememesi gerekiyor. Sizin anlayışınıza göre kafir olur. Bir kişi açıktan orucunu yedi diye kafir olurmuş. Heyhat :) Komik bir görüş ve delile muhtaç... Delil getirilmediği içinde komik olarak kalmaya devam ediyor. Allah'tan korkun! Nefsine uyarak günah işleyen birisini ne hakla, hangi mantıkla, hangi delille tekfir ediyorsunuz? Bu kişinin Allah'ın ayetleriyle alay ettiğini bu yüzden küfre düştüğünü söylüyorsunuz. O zaman Allahu teala'nın "anne-babaya iyilik edin" emrini bildiği hâlde bir toplumda anne babasına kötü davranan kişi kâfir mi olcak sizin kafanıza göre uydurduğuuz düşüncenize göre ? Gerçekten hayret verici bir şey... Tekfiri oyuncak edinmişsiniz kendinize....



 büyük günahları işleyen kişinin kafir olamamsı için üç şart vardır:
 1- helel görmeyecek
 2- kalbinde sıkıntı duyacak
 3- meşrulaştırmayacak
 şimdi bu bağlamda baktığımızda bir kişi açıktan zina etse veye oruç yese kafirdir.


Kendin söylüyorsun ama söylediğine ters düşünceye sahipsin. Yukarda saydığın her üç maddenin çıktığı nokta -helal kabul etmemesi- dir. Yani helal görüyosa kafirdir, görmüyosa kafir değil günahkardır.  Açıktan oruç yiyen kişi bunu helal görmediği müddetçe kâfir olmaz.
Önemli olan İslam'ı iddia etmek değil, iddia etmekle beraber onu tamamen hayata uygulamak ve ona bağlanmaktır.

Çevrimdışı hanzala

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #12 : 26 Temmuz 2012, 21:27:37 »
Burda söz konusu Oruc tutmamak degil, ramazan ayina acikdan yemek yiyerek veya yedirerek saygisizlik göstermektir. Ramazan ayina bundan baska hangi sekilde saygisizlik yapilir? Hacda ciplak tavaf yapan, hac ibadetine saygisizlik yapmamismidir? Mescidde dans edip müzik söyleyen namaza saygisizlik yapmamismidir? Ne ayeti istiyorsunuz?

Çevrimdışı Burhân

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #13 : 27 Temmuz 2012, 06:17:04 »
malesef artık güneşim varlığınada delil istenmeye başlandı. siz güneşi göremiyorsanız biz size onu gösteremeyiz bir göz doktoruna gitmeniz gerekir.
 soruya bakarmısınız ramazanda açıktan yemek yiyenin kafir olduğuna dair delil nedir? bir taneside diyor ki :
diğer açıktan yapılan büyük günahların sahipleri hakkın da ki hükmünüz nedir ? (Örn: Had cezası uygulanmasına rağmen açıktan açığa içki içmekten hayâ etmeyen sahabi durumunda olanlar gibi) ?

  niye açıktan zina edeni örnek vermiyorsunda içki içeni örnek veriyorsun. açıktan zina eden kişi sence müslümanmıdır?
 büyük günahları işleyen kişinin kafir olamamsı için üç şart vardır:
 1- helel görmeyecek
 2- kalbinde sıkıntı duyacak
 3- meşrulaştırmayacak
 şimdi bu bağlamda baktığımızda bir kişi açıktan zina etse veye oruç yese kafirdir. çünkü bu kişi bu ağzıyla haram desede aslında haram görmemektedir şayet haram görseydi açıktan yapmaz gizli yapardı. açıktan içki içene gelince şayet sarhoş olmadan önce açıktan içki içiyorsa kafir olur tevbeye çağrılır tevbe etmezse öldürülür. ama şayet sarhoş olduktan sonra kendini kaybedip açıktan içmeye başlamışsa bu kişiye had uygulanır. çünkü açıktan içmeye başladığında sarhoştu ve ne yaptığını bilmiyordu.
 orucu açıktan yiyen kişi hem ramazanda oruç tutmamayı helal görmüştür hemde ramazana saygısızlık yapmıştır.
 şayet oruç yemeyi haram görseydi açıktan yemez gizli gizli yerdi.
 ve şayet Allahın ayetlerine saygısı olsaydı kim o aya erişirse oruç tutsun ayetini alaya alıp açıktan yemezdi.
 şimdi siz bu konuda alimlerin görüşünümü istiyorsunuz. heyhat heyhat mantıklar dumura uğramış. gözler kör olmaz fakat kalplerdeki göğüsler kör olur.
 bakın şimdi size bir şey söyleyim. kimse ben kafirim demez ben zındığım münafığım sapığım falan demez. sen bileceksin sen anlayacaksın. kendini ve aileni sapıklıktan korumak istiyorsan sen sapıkların vasıflarını bileceksin onarın ağzından çıkan söze deyil yaptıkları amele bakacaksın. yoksa sizi saptırırlar.
 yeryüzünde Allahın dostundan çok şeytanın dostu var. şeytanın askerleri çok fazla. sağdan soldan önden arkadan geliyorlar. şeytanı ve askerlerini tanımazsak bize yaklaşma yollarını, silahlarını ve hücum ettikleri mevzileri bilmezsek kendimizi onlardan koruyamayız.
  işte bu sebeple kafirlerin vasıflarını bilmemiz gerekir her kafir Allah düşmanıdır. şeytanın dostudur kabul etsede etmesede bu böyledir.
 müslümanlar Allahın emirlerine gönülden bağlı kimselerdir. Allahı çok severler onun emirlerine çok bağlıdırlar. Allaha  karşı yanlış yapmaktan derileri ürperir. şimdi bir müslüman açıktan zina edecek öylemi? bir müslüman açıktan oruç yiyecek öylemi. vAllahi müslümanın yüreği yarılır. buna dayanamaz. buna dayananlar ancak kafirlerdir. Allahın ayetlerine karşı ciddiyeti olmayan kafirler.
 ve burada bir kişinin delil vermesi gerekiyorsa o da sizsiniz. Allahın ayetleriyle alay edenin kafir olduğuna dair deliller bizim delillerimizdir.
 şayet bu açıktan oruç yiyen bir kafir olsaydı onun için Allahın ayetleriyle dalga geçiyor demezdik. ama müslümanım diyen biri dediği zaman dalga geçiyor diyoruz çünkü hem kitaba tabi olduğunu söylüyor hemde açık açık karşı geliyor. bu dalga geçmek deyilde nedir? bu saygısızlık deyildirde nedir?!



Epey bişeyler karalamışsın da kendi mantığından başka bir delil ortaya koyamamışsın. Boş konuşmuş, laf salatası yapmışsın.

Abdullah bin Abbas (ra)'ın rivayetine ettiğine göre Rasulullah (asv) şöyle buyurmaktadır:

"Zani mü'min olduğu halde zina etmez, hırsız mü'min olduğu halde hırsızlık yapmaz." (Buhari)


Şimdi bu Hadise dayanarak ne diyecez ? Zani de hırsız da kafirdir! öyle mi ? Hadis'in umumiyetine bir bak! Senin gibi tafsilata gidilmiş mi ?

Yine Abdullah bin Abbas (ra)'ın rivayetine göre Rasulullah (asv) şöyle buyurmaktadır:

"Kimin Lut kavminin amelini (homoseksüellik) işlediğini bilirseniz, bu fiili işleyeni de kendisine işleneni de öldürünüz" (Ahmed bin Hanbel, Ebu Davud, Tirmizi, İbn Mace...)


Yoksa bu Hadis'e dayanarak mı öldürülmelerini kafir olmalarına bağlayacaz ?

Ebu Hureyre (ra)'ın rivayetine göre Rasulullah (asv) şöyle buyurmuştur:

"Birinizin cariyesi zina ederde meydana çıkarsa ona hemen had vursun. Ama bunu başına kakmasınç Sonra yine zina ederse ona had vursun fakat başına kakmasın. Üçüncü kez de zina ederse onu kıldan bir ip karşılığın da satsın." (Muttefekun Aleyh)

Yine Ebu Hureyre (ra)'ın rivayetine göre Rasulullah (asv) şöyle buyurmuştur:

"Hayızlı kadınla ilişkide bulunan, bir kadınla dübüründen ilişkiye giren veya kâhine giden Muhammed’e indirileni inkâr etmiştir" (Tirmizi)
(Hadisin "kahine giden" kısmı hariç "Kürfe girer" lafzının ekli olduğu Hadis'te Ahmed bin Hanbel ve Ebu Davud tarafından rivayet edilmiştir.)


Sayın topcubaşı bu Hadis'e göre gizlisi açığı yok! Zira mahremiyet söz konusudur. Bu durum da ne diyecez? Mesela; gizli de olsa helal gördü ve kafir oldu gibi bir yaklaşım uygun mudur ? Büyük günah sahiplerinin fiillerine ne zamandan beridir anlam yükleyipte tekfir ediyorsun ? Yok madem öyle var bi dayanağın, buyur getir delil sahihse vAllahi ben ordayım. Yeter ki laf salatası yapma..!



Burda söz konusu Oruc tutmamak degil, ramazan ayina acikdan yemek yiyerek veya yedirerek saygisizlik göstermektir. Ramazan ayina bundan baska hangi sekilde saygisizlik yapilir? Hacda ciplak tavaf yapan, hac ibadetine saygisizlik yapmamismidir? Mescidde dans edip müzik söyleyen namaza saygisizlik yapmamismidir? Ne ayeti istiyorsunuz?

Saygısızlık yapmak farklı, İslamına hükmettiğin birisinin fiiline anlam yükleyip onu tekfir etmen farklıdır. Bu ayırımı bilmemek abes olur..

"Şer'î yükümlülüklerde, kendisi için meşru kılınandan başkasını arayan kimse, Şeriat'a ters düşmüş olur. Kim de Şeriat'a ters düşerse, onun ameli bâtıldır."
[İmam eş-Şâtıbî]

topcubaşı

  • Ziyaretçi
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #14 : 27 Temmuz 2012, 17:56:26 »
ishaan diyor ki;; Yukarıda yazan "Fetîh ve Burhân" adlı üyelere katılıyorum.Tekfir basit bir hüküm değildir.Sırf ramazanda kafirlere yemek hazırlardı diye bir Müslüman tekfir edilecekse tabi ki biz buna delil sorarız! Bu hükmü bir şer'i delile dayanarak yazdıysanız buyurun buraya da yazın bizde istifade edelim.
 cevap: biz kafirlere yemek hazırladı diye tekfir etmiyoruz? oruç vaktinde yemek yiyecek kafirlere yemek hazırladı diye tekfir ediyoruz.

 diyor ki: Falanın lazımıyla falan lazım gelir gibi hüküm vermek doğru mu? Açıktan işlerse kafir,gizli işlerse Müslüman.Böyle bir ayrımı siz hangi delile dayanarak yaptınız merak ettim? Ki nassların zahirinde de böyle bir mana yok.
cevap: falanın lazımıyla filanın lazımıyla biz hüküm veriyoruz. ebubekir zekat vermeyenleri mürted ilan edip öldürdü bizde öyle yaparız onların helal görüp görmemelerine baktımı?!. bir ameli haram gören kişi açık işlemez gizli işler. bir haramdan kalbi sıkılan kişi onu saklar. bu fıtrattır. bir çocuk düşünün anne babasının izin vermediği bir şeyi işlerken nasıl saklanmaya çalışır. bu anlatılanları herkes anlar. ancak mantığı bozuklar anlamaz. siz buraya takılmaya devam edin inşaAllah mantığınız zaman içinde düzelir. gözü bozulan göz doktoruna gidiyor. mantığı bozulanlarda buraya düzenli gelirlerse fayda görürler Allahın izniyle.

 siyro ki: Siz eğer günahı işleyen kimsenin tekfiri için onu birinin görmesini şart koşuyorsanız o zaman bunun hadler içinde geçerli olması gerekmez mi?

Şu şunu gördü had uygulandı vs..
cevap: bu dediğin senin anlayışını ortaya koyuyor. ne alakası var?! biz günahı işleyen kişiyi birinin görmesinimi şart koştuk!? bak arkadaş burada mesele günahı birilerinin görmesi deyil. büyük günahı işleyen kişi bunu gizlemeye çalışır ama gizleyemez yakalanır bu başka bir şey. birde gizlemeye çalışmaz sanki helalmiş gibi açıktan işler bu başka bir şey.

siyorsun ki: Bir insan bir harami işlese ister açıktan ister gizli bu kişinin ehli sünnet fasıklığına hükmeder.Ta ki o dille bunun helal olduğunu ikrar edecek ya da helal gördüğüne dair yazı söz gibi bir karine olacak."Bu zaman da içki yasağı" gibi..Kişinin yalnız orucu yemesi onun helal gördüğüne dair bir karine mi?
cevap: bak şunu anlaman gerekir bir haramı açıkan işlemek onu haram görmemktir!  yani bir kişi bir haramı açıktan nasıl işler? bir şey açıktan yapılıyorsa o haram deyildir. fıtrat bunu gerektirir her insan ayıp olan şeyleri gizli yapar. haram işlemek ayıp deyilmidir. kalpten sıkıntı duyduğun sevmediğin bir şeyi sen açıktan yaparmısın. açıktan zina edermisin? bundan kalbin sıkılır (müslümansan) yani demek istediğim haramı açıktan sanki helelmiş gibi işlemek haramı helal gördüğüne dair yazı ve söz gibi bir karinedir.

 diyrosun ki: Sizin dediğiniz şey ancak şu durumda geçerli olabilir ki bunu soyleyen de Ibn Teymiyye[r.a] gibi birkaç alim.Bu gibi bazı alimler eğer bir toplulukta bir amel o toplumun hepsinin helal olarak işlediği sabit olursa artık adama sen helal görüyor musun diye sormayız diyor.Siz müslümanların ve kafirlerin yaşadığı bir diyarda İslam'ına şahit olduğunuz birisi açıktan bir haram işledi diye onun tekfir edileceğini soylüyorsanız kimse burda sizin demenizle tabi olmaz.Ki benim bahsettiğim kadın böyle bir amel içerisinde de değil.Yaptığı sadece kahvaltı hazırlamak.Bu müslüman İslam da küfre götürecek ne saygısızlık yapmış olabilir ki?
cevap: bak arkadaş biz her açıktan büyük günah işleyeni darul harpte tekfir etmeyiz. ama oruç başka çünkü bu Allahla rasuluyle ve islam diniyle alay etmeye girer. bak şimdi sana güzelce anlatayım senin gibi cevap verenler var onlarda burdan okusunlar onlarada tek tek cevap verecem ama burda yazdıklarımı tekrar etmeyeceğim:
 şimdi haramları nefis çeker ve kişi bu haramı işler. mesela zinayı içkiyi nefis çeker ve kişi bu haramı yapar. ama bunun haram olduğunu bilirse gizli yapar ve kimseye söylemez. bazı şeyler vardır nefis bunu çekmez. mesela şirk koşmak gibi insan nefsi şirk koşmayı çekmez. Allaha sövmek gibi insanın canı Allaha sövmeyi çekmez.
 şimdi ramazanda oruç yemeyi kişinin canı çeker. dayanamaz veye zayıf karakterlidir oruç tutmak istemez bu kişi gizlice yer ve haram görürse müslüman kalır. ama açıktan oruç yemeyi insanın nefsi çekermi!!!?
 kimsenin canı açıktan yemek yemeyi çekmez. ramazan dışında bile karakter sahibi kişiler açıktan yemek yemezler. şimdi bu adam niye açıktan yemek yiyor!!?  bu admı açıktan yemek yemeye iten sebep ney? madem haram gizli yesin! madem kalbinde sıkıntı var gizlesin!
 işte bu kişinin açıktan oruç yemesinin bir tek manası var o da ramazanla dalga geçmektir. Allahın hürmetine riayetsizlik etmektir. kalbindeki nifakı dışarı çıkarmaktır! bana deyin ki bu adam orucu açıktan yiyor çünkü şu şu sebeplerden!! diyebilirmisiniz? asla! bu adamın açıktan yemek yiyip ramazanın hürmetini bozmaya dair şeri bir sebebi olamaz.
 başka bir örnek vereyim bir kadın başı açık gezerse biz onu hemen tekfir etmiyoruz. bazı  kadınlar bazı ortamlarda açık olmak isterler. kötü bir ortamda yetişmiş sonra müslüman olmuştur bazı ortamalrda kınanmak istemez ve açılır. ama ordan çıkınca kapanır. ama bir kadın devamlı açık geziyorsa bu kadın helel görüyor demektir ve onu tekfir ederiz.


SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Facebook  Twitter  Google  Google