Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: İmam İbn Teymiyye 'ye ''CEHENNEM'' İftirası ?!  (Okunma sayısı 313419 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı عبد الخافض الموحد

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 8
  • Kanunlarımızı İnsanlar Yapıyordu ! Hz.Cafer (r.a.)
İmam İbn Teymiyye 'ye ''CEHENNEM'' İftirası ?!
« : 17 Aralık 2011, 01:46:26 »
Bismillahirrahmanirrahim
Kendisine şirk koşulmasını bağışlamayan Allah'a hamd,
İslam'ın son Rasul'i Muhammed s.a.v'e,ashabına ve ailesine salat ve selam olsun.

Selam Yalnızca Müslümanlaradır.

Birkaç gündür,müşriklerin ağzında ''İBN TEYMİYYE,CEHENNEM SONSUZ DEĞİLDİR,DİYOR BU MU SİZİN İMAM'INIZ ?'' gibisinden cümleler dönüp duruyor,bu iftiralarından dolayı Allah onların ağızlarından,Fahişe'nin rahminden akan irini eksik etmesin.Amin !

Hiç uzatmadan Mücahid,Allame,Müctehid,Şeyh el-İslam,İmam Ahmed bin Abulhalim bin Abdussamed bin Teymiyye'nin Minhacu's Sünne adlı ŞİİLER'İ REZİL ETTİĞİ kitabının 31 ve 32. sayfalarında yazanları aynen aktarıyorum ki buna sağ ve solumda duran MELEKLER ve en önemlisi ALLAH ŞAHİTTİR ! ;


“Allah (c.c.)'ın yarattığı her işte sebep olursa teselsül meydana gelir” diyenlere de Ehli sünnetin Cumhuru iki cevap veriyor.

Birincisi: Bu teselsül geçmişte değil istikbalde, yapılacak işlerde oluyor. Binaenaleyh Allah (c.c.) bir işi yarattıktan sonra o işin hikmeti anlaşılmış olur. Bu hikmetten başka hikmet aranırsa istikbalde teselsül meydana gelir ki, bu da Cumhura göre caizdir. Çünkü cennetin nimeti ve cehennemin azabı içlerinde cereyan eden yeni yeni hâdiseler olmasına rağmen devamlıdır.


Fakat Cehm b. Safvan bunu inkar ederek, cennet ve cehennemin ebedi olmadıklarını ileri sürüyor.
Aynı ekolden olan Ebul Huzeyl el-Allâf'da cennet ve cehennem ehlinin hareketleri kesilerek durgun bir halde yaşarlar. Onlara göre mazideki hadiselerde de teselsül mümkün değildir.
Bu hususta da müslümanların iki görüşü vardır. Bazıları, Ondan başka her şey sonradan olmakla beraber Allah (c.c.), istediği zaman konuşur ve yaratır. Alemde Ondan başka ezeli bir şey yoktur. Filozofların dediği gibi, felekler de ezelî değildir. Hem de Filozoflara göre Allah (c.c.) feleklerin varlığı için tam bir illettir. Bu ise tamamen sapıklıktır.


Kırmızıyla yazılan yer,bu zamandaki iftiracı KÖPEKLER'in kemiklerini yine kaybettiklerinin DELİLİDİR !

HADİ ZINDIKLAR,BAŞKA ŞEYLER BULUN !

Alim olan Allah'tır !

Abd el-Hafid Zülkarneyn el-Muvahhid



Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1245
Ynt: İmam İbn Teymiyye 'ye ''CEHENNEM'' İftirası ?!
« Yanıtla #1 : 28 Aralık 2013, 16:44:30 »
Bismillahirrahmanirrahim
Kendisine şirk koşulmasını bağışlamayan Allah'a hamd,
İslam'ın son Rasul'i Muhammed s.a.v'e,ashabına ve ailesine salat ve selam olsun.

Selam Yalnızca Müslümanlaradır.

Birkaç gündür,müşriklerin ağzında ''İBN TEYMİYYE,CEHENNEM SONSUZ DEĞİLDİR,DİYOR BU MU SİZİN İMAM'INIZ ?'' gibisinden cümleler dönüp duruyor,bu iftiralarından dolayı Allah onların ağızlarından,Fahişe'nin rahminden akan irini eksik etmesin.Amin !

Hiç uzatmadan Mücahid,Allame,Müctehid,Şeyh el-İslam,İmam Ahmed bin Abulhalim bin Abdussamed bin Teymiyye'nin Minhacu's Sünne adlı ŞİİLER'İ REZİL ETTİĞİ kitabının 31 ve 32. sayfalarında yazanları aynen aktarıyorum ki buna sağ ve solumda duran MELEKLER ve en önemlisi ALLAH ŞAHİTTİR ! ;


“Allah (c.c.)'ın yarattığı her işte sebep olursa teselsül meydana gelir” diyenlere de Ehli sünnetin Cumhuru iki cevap veriyor.

Birincisi: Bu teselsül geçmişte değil istikbalde, yapılacak işlerde oluyor. Binaenaleyh Allah (c.c.) bir işi yarattıktan sonra o işin hikmeti anlaşılmış olur. Bu hikmetten başka hikmet aranırsa istikbalde teselsül meydana gelir ki, bu da Cumhura göre caizdir. Çünkü cennetin nimeti ve cehennemin azabı içlerinde cereyan eden yeni yeni hâdiseler olmasına rağmen devamlıdır.


Fakat Cehm b. Safvan bunu inkar ederek, cennet ve cehennemin ebedi olmadıklarını ileri sürüyor.
Aynı ekolden olan Ebul Huzeyl el-Allâf'da cennet ve cehennem ehlinin hareketleri kesilerek durgun bir halde yaşarlar. Onlara göre mazideki hadiselerde de teselsül mümkün değildir.
Bu hususta da müslümanların iki görüşü vardır. Bazıları, Ondan başka her şey sonradan olmakla beraber Allah (c.c.), istediği zaman konuşur ve yaratır. Alemde Ondan başka ezeli bir şey yoktur. Filozofların dediği gibi, felekler de ezelî değildir. Hem de Filozoflara göre Allah (c.c.) feleklerin varlığı için tam bir illettir. Bu ise tamamen sapıklıktır.


Kırmızıyla yazılan yer,bu zamandaki iftiracı KÖPEKLER'in kemiklerini yine kaybettiklerinin DELİLİDİR !

HADİ ZINDIKLAR,BAŞKA ŞEYLER BULUN !

Alim olan Allah'tır !

Abd el-Hafid Zülkarneyn el-Muvahhid


Cevap: “Ateş ebedi değildir” görüşü İbnu’l Kayyım’a ve  İbn-i Teymiyye’ye aittir. Ve bu görüşün asıl sahibi İbn-i Teymiyye’dir, İbn-i Kayyım ise ondan almıştır.

İbnu’l Kayyım Allah (c.c)’ın:

“Rabbinin dilemesi hariç gökler ve yer ayakta durdukça orada ebediyen kalıcıdırlar. Şüphesiz rabbin dilediğini yapandır” (Hud: 107)

Ve;

“Rabbinin dilemesi hariç gökler ve yer ayakta durdukça orada ebediyen kalıcıdırlar. Bu arkası kesilmeyen bir bağıştır” (Hud: 108) ayetlerini delil göstererek şöyle demiştir:

“Allah (c.c) cennetliklere yönelik nimetin kesintisi olmayacağını, ancak cehennemliklere yönelik azapta Allah (c.c)’ın dilemesi olduğunu ve Allah (c.c)’ın bizlere haber vermediği bir işi yapmak istediğini söylemektedir.”

Yine İbnu’l Kayyım Allah (c.c)’ın:

“Zamanlar süresince orada kalacaklardır” (Nebe: 23) ayetini delil olarak getirerek, cehennemde kalma miktarının “zamanlar” ile sınırlandığını, sonsuz bir şey için böyle bir ifadenin kullanılamayacağını söylemektedir.

İbnu’l Kayyım bu görüşünü desteklemek için Ömer (r.a), İbn-i Mes’ud (r.a), İbn-i Abbas (r.a), Abdullah b. Amr (r.a), Ebu Said el-Hudri (r.a) gibi sahabelerin ve yine bazı tabiin âlimlerinin cehennemin ebedi olmadığına dair görüşlerini sıralamaktadır. Ve yine aklî olarak da Allah (c.c)’ın rahmetinin gazabını geçtiğini belirterek insanların ebedi olarak cehennemde kalmasının bir hikmeti olmadığını söylemektedir.

İbnu’l Kayyım bu görüşünde hata etmiştir. Ve bu hatası içtihadında yanılması olarak değerlendirilir, tekfiri gerektirmez.

İbnu’l Kayyım’ın bu konuyla ilgili görüşü Had’il Ervah İla Biladi’l-Efrah ve Şifau'l-Alil fi Mesaili’l-Kadai ve’l-Kaderi ve'l-Hikmeti ve’t-Ta’lil kitaplarında genişçe geçmektedir.

Bu görüşün hem İbn-i Teymiyye hem de İbnu’l Kayyım’a ait olduğunu; İbnu’l Vezir ismiyle meşhur El-Avasım sahibi Muhammed b. İbrahim el-Yemani (İsarul Hak, s: 203), Subulu’s Selam sahibi Muhammed b. İsmail es-Sanani (Raf’ul Estar, muhtelif yerlerde), Zahid el-Kevseri (Te’nibul Hatib, s: 147) gibi âlimler kitaplarında belirtmişlerdir.

Çevrimdışı mehmet adıyaman

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Ynt: İmam İbn Teymiyye 'ye ''CEHENNEM'' İftirası ?!
« Yanıtla #2 : 19 Aralık 2014, 01:32:40 »
ALLAH cc razı olsun sızden..


SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Yapılan paylaşımlar vesilesi ile Allah'ın razı olmadığı, İslam'a zıt olan şirk (Allah'a ait hak, sıfat ve yetkileri Allah'tan başkasına veyahut Allah'la beraber başkasına vermektir) ve küfür (gerek inatla gerek cehaletle gerekse inat edenleri taklit sebebiyle Allah'ın tevhidini inkar ve rasulünü yalanlamaktır) içeriklere veyahut bunların savunuculuğunu yapan kurum veya kuruluşlara ulaşmanız halinde hiçbir sorumluluk kabul etmiyoruz.
Facebook  Twitter  Google