Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: Hakka, İtirazsız Teslimiyet Gösterenlerin Mükafatı  (Okunma sayısı 254 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Akidetul İslam

  • Site Yetkilisi
  • *****
  • İleti: 443
      بســـم الله الرحمن الرحيم

فَأَثَابَهُمُ اللّهُ بِمَا قَالُواْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَلِكَ جَزَاء الْمُحْسِنِينَ

       

Maide 85 - Böylece Allah, söyledikleri şeyler sebebiyle onlara, içinde ebedi kalacakları, altından ırmaklar akan cennetler verdi. İşte bu, muhsinlerin mükafatıdır.
   
     
  Allah (c.c) bu ayette, hakkı duyar duymaz hemen ona bağlanıp müslüman olan hristiyanların ahiretteki mükafatlarını bildirmektedir.

Onlar, hakkı duyunca hakka karşı kibirlenmedikleri, hakkı reddetmedikleri ve hiç tereddüt etmeden hakka teslim oldukları için Allah (c.c) da onları ahirette, içinde sonsuza dek kalacakları, altından ırmaklar akan ve her türlü mutluluğu ihtiva eden cennetle mükafatlandıracaktır.

“İşte bu, muhsinlerin mükafatıdır.”

Allah (c.c), ancak ihlasla hakka bağlanan, hakka karşı kibir göstermeyen, haktan yüz çevirmeyen, heva ve hevesi sebebiyle hakkı reddetmeyen, dede ve babalarının üzerinde bulunduğu sapık dini terkederek hakka bağlanan muhsinleri muhakkak, içinde sonsuza dek kalacakları, altlarından ırmaklar akan ve her türlü mutluluğu ihtiva eden cennetlerle mükafatlandıracaktır. Çünkü onlar, bu mükafatı hak etmişlerdir.

Muhsin; Allah (c.c)’a hiçbir şeyi ortak koşmaksızın Rasulullah (s.a.s)’ın gösterdiği şekilde ibadet eden kimsedir.

Allah (c.c)’a şirk koşan veya Rasulullah (s.a.s)’ın gösterdiği şekilde amel etmeyen kişi ihlaslı olsa bile muhsin değildir ve ahiret gününde bu ihlası onu kurtarmaz, cennete de asla giremez. Zira Allah (c.c), kullarının amellerini ancak şu iki şarta uygun olursa kabul eder:

Birincisi: Amelleri, Allah (c.c) rızası için ihlasla yapmak.

İkincisi: Amelleri, Allah (c.c)’ın istediği, Rasulullah (s.a.s)’a öğrettiği ve Rasulullah (s.a.s)’ın da bizlere gösterdiği şekilde yapmak.

İşte bu iki şart aynı anda gerçekleşmedikçe yapılan ameller sahibini ahirette kurtaramaz. Bir kimse, Allah’a ihlasla amel yapar, fakat bunu Allah (c.c)’ın istediği ve Rasulullah (s.a.s)’ın gösterdiği şekilde yapmazsa o ameli ahirette kendisine bir fayda sağlamaz. Yine bir kimse amelini Allah (c.c)’ın istediği ve Rasulullah (s.a.s)’ın gösterdiği şekilde yapar, fakat ihlasla yapmazsa, bu ameli ahirette kendisine bir fayda sağlamaz.
 




SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Facebook  Twitter  Google  Google