Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: Tek eşlilik  (Okunma sayısı 1709 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hakdinislam

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
Tek eşlilik
« : 08 Aralık 2018, 07:27:06 »
Evlenmeden önce eş adayımıza çoğul evlilik istemediğimizi baştan söyleyebilirmiyiz bu konuda konuşabilirmiyiz?

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1259
Ynt: Tek eşlilik
« Yanıtla #1 : 18 Şubat 2019, 00:12:06 »
   Soru: Evlenmeden önce eş adayımıza çoğul evlilik istemediğimizi baştan söyleyebilirmiyiz bu konuda konuşabilirmiyiz?

   Cevap: Bizler, İslam devleti olmadığı için hem tevhide hem de şeriatın pratik hayatta uygulanmasına savaş açıldığı bir zamanda yaşamaktayız. Zamanımızda kadınların en çok fitneye düştüğü nokta, Batı zihniyetinin etkisiyle, çoğul evliliktir. İslam düşmanları nasıl ki şeriatın hâkim olmaması için uğraş veriyorlarsa bu çoğul evlilik meselesi üzerinde de çokça durmaktadırlar. Öyle ki bir kimse Amerikan vatandaşı olacaksa çoğul evlilik yapmayacağı konusunda ondan söz alırlar ve şayet çoğul evlilik yaptığı tespit edilirse ona vatandaşlık vermezler. Hatta kendini Müslüman devlet sanan ve kanunlarında çoğul evliliğin serbest olduğu ülkelerde bile bu meseleye karşı savaş açılmıştır. Dolayısıyla Müslüman kızın, evleneceği Müslüman erkeğe böyle bir şart koşması, bu kızın hâlâ cahiliyenin etkisi altında olduğuna dair bir alamettir. Bu sebeple böyle bir kıza karşı dikkatli davranılmalı, evlenmeden önce imanı konusunda imtihanlar yapılmalıdır.

   İslam devletinde yazılmış olan kitaplarda bu mesele hakkında her ne kadar âlimlerin farklı görüşleri sunulmuş olsa da zamanımızda bu meseleye karşı hassas olmalı ve cahiliyenin etkisi altında kalan kızlara karşı dakik olmalıyız.

   Âlimler bu meseleyi; İslam devletinde yaşanıldığı, yani çoğul evliliğin toplum tarafından normal kabul edildiği, cahiliye etkisinde kalınmadığı ve bu konuda fitnenin söz konusu olmadığı bir zamanda şu şekilde ele almışlardır: Bazı âlimler bu şartı batıl saymışlar ve kadının böyle bir şart koşamayacağını söylemişlerdir. Bazı âlimler kadın şart koşsa da bu şartın geçerli olmayacağını söylemişlerdir. Bazı âlimler ise “Kadın böyle bir şart koşabilir ve kocası evlenirse bu durumda kadın isterse boşanmayı talep eder isterse talep etmez.” demişlerdir fakat bu, zayıf bir görüştür. Kuvvetli olan, diğer âlimlerin görüşüdür.

   Bu hüküm, İslam devletinde iken böyledir. Zamanımızda ise tek evlilik diye cahiliye zihniyeti, tek evlilik putu vardır. Bu sebeple bir Müslümanın bir kızla evleneceği zaman ilk yapacağı şey, çoğul evlilik imtihanı olmalıdır. Eğer kızın çoğul evlilik konusunda sıkıntısı varsa Müslüman değildir ve cahiliye adetleriyle dolmuş biridir. Dolayısıyla ona böyle bir kızla evlenmemesi söylenir.

   Çoğul evlilik, İslam’ın caiz gördüğü bir şeydir ve bu, bir nasip işidir. Kimi çoğul evlilik yapmak ister fakat nasibinde olmadığı için yapamaz; kimi de çoğul evlilik yapmak istemediği halde nasibinde olduğu için yapar.

   İkinci eş, birinci eş gibidir; bir nasip, bir rızıktır. Birinci hanımın bunu bilmesi gerekir. Tabii bilmesi demek, iman etmesi demektir. Çünkü kişi bilir fakat iman etmeyebilir ya da iman ettim dediği halde pratikte aksi bir davranış gösterebilir. Dolayısıyla İslam devletinin olmadığı ve çoğul evliliğe savaş ilan edildiği bir zamanda, hele de kadınların küfrü daha çok bu konuda ise bu mesele üzerinde titizlikle durulmalı ve evlenecek kızlar bu konuda imtihan edilmelidir.


SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Facebook  Twitter  Google  Google