Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: takım forması  (Okunma sayısı 11614 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CiHaD ERi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 26
takım forması
« : 30 Eylül 2011, 22:44:57 »
Bir takım formasının üzerinde o takımın amblemi yok (Gs,Fb) gibi giyilir mi

Çevrimdışı el-Vakkâf inde'l-Hak

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 131
Ynt: takım forması
« Yanıtla #1 : 01 Ekim 2011, 11:37:38 »
Soru: Bir takım formasının üzerinde o takımın amblemi yok (Gs,Fb) gibi giyilir mi

Cevap: Günümüzdeki futbol takımlarının insanlar tarafından nasıl sevildiği, nasıl yüceltildiği, nasıl saygı, tazim gösterildiği ve nasıl ilahlaştırıldığı malumdur. Öyle ki bu takımlar için insanlar ölür ve öldürülür, insanlar sevilir veya onlara buğzedilir ve bu takımlar için dostluk-düşmalık ilişkileri gelişir. Dolayısıyla bu takımlar birer tağut olmuştur. Hal böyle iken bir müslümanın bu tağutları sevmesi, onları desteklemesi, onların reklamını yapması veya onlara temsil eden simgeleri asması veya onları sembolize eden belirli renk ve özelliklere sahip giysileri giymesi asla İslam akidesi, tevhid inancı ile  başdaşacak bir hareket değildir. Aksine bu İslam akidesine zıtlık arzeden ve tevhid inancını zedeleyen bir unsurdur.

Günümüzdeki futbol takımlarının reklamını yapmak ve onları, temsil, sembolize eden giysileri giymek caiz değildir. Şayet kişi giydiği elbisenin mahiyetini (neyi temsil, sembolize ettiğini) bilerek giyerse ve karşıdan bakan kişi bunun kime ait olduğunu, neyi temsil, sembolize ettiğini, hangi takımın forması olduğu hemen anlarsa bu tür formaları giymek  küfürdür.  Ancak farzedelim ki herhagi bir yabancı ülkede bu forma giyilir ve insanlar baktığı zaman bu formanın kime ait olduğu bilmezse böyle bir durumda bu formayı giymek küfür değildir.

Çevrimdışı ekrem

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 21
Ynt: takım forması
« Yanıtla #2 : 02 Ekim 2011, 17:24:36 »
küfürdür? Tamam formanın giyilmemesi gerekli. Bunun sebebini çok güzel açıklamışsınız. Fakat takım tutmuyorsa, o takıma karşı bir sevgi beslemiyorsa, sadece formayı giymişse bunun nesi küfür? "Takım tutmak küfürdür" dense anlarım. Ama forma giymek küfürdür abest olmuş... Nerede şirk var? Nerede ortak koşuluyor? Tağuta sevgimi besleniyor?
Yanlış anlaşılmasın forma falan giydiğimiz yok. Sadece açıklama beni tatmin etmedi. Günahtır denebilirdi, giyilmemesi gerekli denebilirdi... "Forma giymek neden küfürdür?" bunu anlayamadım. Daha ayrıntılı anlatırsanız anlarım inşeAllah.

Çevrimdışı el-Vakkâf inde'l-Hak

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 131
Ynt: takım forması
« Yanıtla #3 : 05 Ekim 2011, 12:35:54 »
Soru: küfürdür? Tamam formanın giyilmemesi gerekli. Bunun sebebini çok güzel açıklamışsınız.
Yanlış anlaşılmasın forma falan giydiğimiz yok. Sadece açıklama beni tatmin etmedi. Günahtır denebilirdi, giyilmemesi gerekli denebilirdi... "Forma giymek neden küfürdür?" bunu anlayamadım. Daha ayrıntılı anlatırsanız anlarım inşeAllah.

Cevap: Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki; İslami hükümler hiç bir zaman kişilerin heva ve heveslerine, rey ve kanaatlerine göre verilip, onlara göre değişiklik arzetmez. İslami hükümler ancak İslam'da delil olabilecek Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyas'la verilir ve bu hüküm vermek veya bu esaslardan hüküm çıkarmak herkesin işi olmayıp bu konuda uğraş vermiş ve bu konuda ehil olan, bu ilimlerde derinleşmiş kimselerin işidir. Dolayısıyla bir mesele hakkında; helal, haram, küfür, şirk, caiz, mekruh hükmü ancak Kur'an, Sünnet, İcma ve Kıyas esaslarına binaen verilir.

Sorunuza gelince;

Forma giymenin küfür olması; Forma giyen kimse formasını giydiği  takımın reklamını yaptığı, bunlara taraftar olduğunu, bunlara teşvik ettiği ve bunların küfürlerini açıkça teşhir ediyor olmasındandır. Velev ki giyen kişi bunların küfürlerin beri olduğunu söylese bile işlediği amel bu sözünü aksini göstermektedir. Futbol takımlarının formasını giyip sokakta, sahada vs. yerlerde bunların reklamını yapmak; bunların işlediği amele rıza göstermek, bunlara teşvik etmek ve bunlara taraftar olduğunu ifade etmektir. Şayet kişinin formayı giydiği ülkedeki insanlar bu kişiye baktıkları zaman giyilen formanın hangi takıma ait olduklarını anlarsa bu tür formaları giymek küfürdür. Kişi bu formayı giyerek takıma taraftar olduğunu, onlara teşvik ettiğini ve onların küfürlerinin açıkça reklamını yaptığını ifade etmiş olur. Küfrün reklamını yapmak küfürdür. Dolayısıyla gizli olan tağutların sembolleri, şiarlarını giymek, bunların  reklamını yapmak küfürdür.

Bir Müslüman açıkça ve herkesçe bilinen bir takımın kıyafetini giymemesi gerekir. Çünkü zamanımızdaki spor adına ortaya çıkarılmış takımların her biri rededilmeleri gereken gizli tagutlardır. İnsanları Allah (c.c)’tan, rasulünden ve dine tabi olmaktan alıkoymaktadırlar. Bu sebeple bunları simgeleyen her türlü unsurdan uzak durmak gerekir. Bu konuda niyet önemli değildir. Rengini sevdiği için, hoşuna gittiği için o gibi takımları simgeleyen elbiseleri giymek, tıpkı rengini vs gibi hallerini sevdiği için herhangi bir küfür sembolün olduğu eşyayı giymek gibidir. Arada fark yoktur. Fakat burada kişi için ancak şu durum mazeret sebebi sayılır: Renklerin, işaretlerin hangi takıma veya neye ait olduğunu bilmeyerek o gibi simgelerin bulunduğu eşyaları giymek gibi… Bu durumda kişiye böyle şeyleri giymemesi ve bir daha giyecek alacağı zaman mümkün mertebe sade olan giyecekleri tercih etmesi, özellikle belli isimlerin ve yazıların, hele de başka dillerde yazılmış ve anlamları bilinmeyen yazıların bulunduğu, yine belli renkleri, sembolleri içeren giyecekleri almaması gerektiği söylenir.

Soru: Fakat takım tutmuyorsa, o takıma karşı bir sevgi beslemiyorsa, sadece formayı giymişse bunun nesi küfür? "Takım tutmak küfürdür" dense anlarım. Ama forma giymek küfürdür abest olmuş... Nerede şirk var? Nerede ortak koşuluyor? Tağuta sevgimi besleniyor?

Cevap: Kişi takım tutmasa, o takıma karşı sevgi beslemese bile o takımın simgesi olan formayı giyerek ona taraftar olduğunu, onu sevdiğini zahiren göstermiş olur. Ayrıca bu takımların formalarını giymek, onların reklamını yapmak ve onlara teşvik etmektir ki; bu küfürdür. Zira takım tutmak, onlara sevgi beslemek küfürdür. Dolayısıyla küfür olan bir şeyin reklamını yapmak küfür olduğu için bu takımların formalarını giymek küfürdür.

Çevrimdışı ekrem

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 21
Ynt: takım forması
« Yanıtla #4 : 05 Ekim 2011, 13:18:14 »
Anladım inşeAllah. Allah razı olsun

Çevrimdışı Burhân

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
Ynt: takım forması
« Yanıtla #5 : 05 Ekim 2011, 15:20:57 »
Soru: Bir takım formasının üzerinde o takımın amblemi yok (Gs,Fb) gibi giyilir mi

Cevap: Günümüzdeki futbol takımlarının insanlar tarafından nasıl sevildiği, nasıl yüceltildiği, nasıl saygı, tazim gösterildiği ve nasıl ilahlaştırıldığı malumdur. Öyle ki bu takımlar için insanlar ölür ve öldürülür, insanlar sevilir veya onlara buğzedilir ve bu takımlar için dostluk-düşmalık ilişkileri gelişir. Dolayısıyla bu takımlar birer tağut olmuştur. Hal böyle iken bir müslümanın bu tağutları sevmesi, onları desteklemesi, onların reklamını yapması veya onlara temsil eden simgeleri asması veya onları sembolize eden belirli renk ve özelliklere sahip giysileri giymesi asla İslam akidesi, tevhid inancı ile  başdaşacak bir hareket değildir. Aksine bu İslam akidesine zıtlık arzeden ve tevhid inancını zedeleyen bir unsurdur.

Günümüzdeki futbol takımlarının reklamını yapmak ve onları, temsil, sembolize eden giysileri giymek caiz değildir. Şayet kişi giydiği elbisenin mahiyetini (neyi temsil, sembolize ettiğini) bilerek giyerse ve karşıdan bakan kişi bunun kime ait olduğunu, neyi temsil, sembolize ettiğini, hangi takımın forması olduğu hemen anlarsa bu tür formaları giymek  küfürdür.  Ancak farzedelim ki herhagi bir yabancı ülkede bu forma giyilir ve insanlar baktığı zaman bu formanın kime ait olduğu bilmezse böyle bir durumda bu formayı giymek küfür değildir.


Bu konuyu ben anlamadım. Eğer ki bir şey haddi zatında küfür ise onu yapan her halûkar da tekfir edilir, yanılıyor muyum ? Yani eğer ki siz "forma giymenin" bizatihi küfür olduğunu söylüyor iseniz, bunu giyenin haline, giydiği yerin durumuna bakılmaksızın tekfiri şart olmaz mı ? Bunu bir alt dereceden örneklendirmek gerekirse eğer; içki haramdır. Siz bu içkiyi nasıl içerseniz için, içtiğiniz yerdekiler bilsin yahut bilmesin bu onda ki haramlık vasfını kaldırmaz. Ta ki zorda kalmadıkça ! Biz burda hem fikirsek o halde bizatihi Tağut hükmü verip, giyilmesinin küfür olduğunu belirttiğiniz şey nasıl oluyor da zaman ve mekana göre küfür olmaktan çıkıyor ? Aynı mesele içerisin de diğer bir başlıkta nasıl oluyor da cehaleti mazeret oluyor ?

Konuya diğer bir bakış açısı da kesin ve kat'i olarak küfür hükmü verilmesi. Siz değil misiniz şu fetvayı tasdikleyen ve Akidenizi bu konu da belli eden;

"Şeyh Abdullah b. Abdul Bari el-Ehdel el- Yemeni’ye (Hicri 1271 yılında vefat etmiştir.) şöyle soruldu:

"İslam diyarında bir kavim hristiyanlara bağlı olduklarını söylemekte, bu durumlarına razı olmakta ve bundan mutluluk duymaktalar. Hatta bu kimseler hristiyanlara bağlılıklarını göstermek için gemilerine onların bayrağını asmaktalar. Böyle kimselerin hükmü nedir?"

Onlara şöyle cevap verdi:

"Eğer bahsedilen bu kimseler cahil, fakat İslam’ın yüceliğine, bütün dinlerden üstün olduğuna ve İslam’ın hükmünün en doğru hüküm olduğuna inananan kimseler iseler ve kalplerinde de küfre ve ona bağlı olan kafirlere karşı herhangi bir saygı yoksa bu kimseler İslam içinde kalırlar. Fakat çok kötü bir şey yaptıkları için fasık hükmünü alırlar. Bu durum karşısında onlara tazir cezası vererek onları terbiye etmek gerekir. Eğer küfrün yüceliğine inanırlarsa mürted olurlar ve mürtedin hükümleri onlara uygulanır. Fakat İslam’ın hükümlerini bildikleri halde bunu yapmışlarsa kafir olurlar ve hemen tevbeye çağırılırlar. Şayet tevbe ederlerse müslüman, tevbe etmezlerse irtidat ederek dinden çıkmış sayılırlar."


Şimdi nasıl oluyor da forma giymek küfürken ve cehalette mazeretken, İslam'ın yüceliğine inanarak bayrak asmak küfür olmuyor ? Burda bir çelişki yok mudur ?

Çevrimdışı el-Vakkâf inde'l-Hak

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 131
Ynt: takım forması
« Yanıtla #6 : 06 Ekim 2011, 13:14:33 »
Soru: Eğer ki bir şey haddi zatında küfür ise onu yapan her halûkar da tekfir edilir, yanılıyor muyum?

Cevap: “Eğer ki bir şey haddi zatında küfür ise onu yapan her halûkar da tekfir edilir” sözü izaha muhtaçtır.

Bir şey veya bir fiil bizatihi küfür (kendisi küfür) ise, bizatihi küfür olduğuna dair nas varsa bu her zaman küfürdür. Yani bunun istisnası olmaz.  Ve bu fiili işleyen fail hemen tekfir edilir. Buna misal verecek olursak; Allah (c.c), Rasulullah (s.a.s), İslam dini ve değerleriyle alay etmek bizatihi küfürdür. Dolayısıyla bir kişi Allah (c.c), Rasulullah (s.a.s), İslam dini ve onun değerleriyle alay ederse bu kişi için tevil, cehalet mazeret olmaz.  Zira bu konuda nas (Tevbe: 65-66) açık ve muhkemdir. Dolayısıyla hakkında bizatihi küfür olduğuna dair kat'i nas bulunan meselelerde fail işlediği fiilden dolayı hemen tekfir edilir.

Allah-u teala şöyle buyuruyor:

"Onlara soracak olursan: "Biz andolsun ki eğlenip oynuyorduk" diyecekler. De ki: "Allah'la, ayetleriyle ve Resulüyle mi alay ediyorsunuz? Özür beyan etmeyin, inandıktan sonra küfre girdiniz." (Tevbe: 65-66)

Fakat bizler forma giymeyi, bayrak asmayı bizatihi küfür olarak görmüyoruz. Daha öncede açıkladığımız gibi bizatihi küfür; kendisi küfür olan ve hakkında bizatihi küfür olduğuna dair kat'i nas bulunan meselelerdir. Allah ve rasulu ile alay etme gibi...

Forma giymek, bayrak asmak bigayrihi küfürdür. Zira bu amellerin aslı mubahtır. Forma bir giysidir, giyilmesi mubahtır. Forma sonradan bazı takımların kendilerine simge edindiği bir kumaş parçasıdır. Kişi bunu sırf giysi olarak renk ve herhangi bir takımı temsil etmediğini zannederek giyerse bu kişi hemen tekfir edilmez. Fakat kişi bunun herhangi bir takıma ait olduğu bilerek giyerse küfür işlemiş olur.  Aynı şekilde bayrak asmanın neden bigayrihi küfür olduğu el-yemeni meselesinde açıkladık. Şayet forma giymeye bizatihi küfür denilirse bu herhalukarda küfür olur ve bunu istinası söz konusu olmaz. Ancak forma giymenin bizatihi küfür olduğuna dair ne bir nas, ne de bir delil vardır.

Soru: bizatihi küfür olduğunu söylüyor iseniz, bunu giyenin haline, giydiği yerin durumuna bakılmaksızın tekfiri şart olmaz mı ?

Cevap: Forma giymenin bizatihi küfür olduğunu söylediğimizi nereden çıkardınız? Bizim hangi sözümüzden böyle bir sonuca vardınız? Doğrusu merak ettim…

Şayet forma giymek bizatihi küfür olsaydı ki- bizim böyle bir şey söylememiz söz konusu değil- bu her halükarda küfür olurdu.  Ve bu konuda giyenin haline, giydiği yerin durumuna bakılmaksızın kişi hemen tekfir edilirdi. Fakat forma giymek bizatihi küfür değildir. Onun bizatihi küfür olduğuna dair herhangi bir nas söz konusu değildir.

Soru: Bunu bir alt dereceden örneklendirmek gerekirse eğer; içki haramdır. Siz bu içkiyi nasıl içerseniz için, içtiğiniz yerdekiler bilsin yahut bilmesin bu onda ki haramlık vasfını kaldırmaz. Ta ki zorda kalmadıkça

Cevap: İçki ile forma giymek arasında bağlantı, ortak illet nedir? Yani forma giyen kişi ile içki içen kişi arasında nasıl bir bağlantı kurdunuz? Bunu bize açıklarsanız inşeAllah söylediklerinizi daha iyi anlamış oluruz.

Soru: Biz burda hem fikirsek o halde bizatihi Tağut hükmü verip, giyilmesinin küfür olduğunu belirttiğiniz şey nasıl oluyor da zaman ve mekâna göre küfür olmaktan çıkıyor? Aynı mesele içerisin de diğer bir başlıkta nasıl oluyor da cehaleti mazeret oluyor?

Cevap: Öncelikle forma giymenin bizatihi küfür olduğunu nerede ve ne zaman yazdık? Bizler forma giymeyi bizatihi küfür olarak görmüyoruz. Aynı şekilde tağutların bayraklarını asmayı da bizatihi küfür görmüyoruz. Evet, takımların birer gizli tağut olduklarını söyledik. Fakat hiçbir zaman forma giymenin bizatihi küfür olduğunu söylemiş değiliz. Yazdıklarımızı önyargısız, aklı selim ile okumanızı tavsiye ediyorum.

Soru: Konuya diğer bir bakış açısı da kesin ve kat'i olarak küfür hükmü verilmesi. Siz değil misiniz şu fetvayı tasdikleyen ve Akidenizi bu konu da belli eden.

Cevap: Bahsi geçen fetva hakkında gerekli açıklama ve izahatları yapmış bulunmaktayız. Aynı meseleyi farklı bir başlık altında yeniden tartışmaya luzüm görmüyorum. Sitede bahsi geçen fetva yeterince açıklandı. Dilerseniz bunu yeniden gündeme getirmeden zahmet olmazsa bir araştırma yapın derim…

Soru: Şimdi nasıl oluyor da forma giymek küfürken ve cehalette mazeretken, İslam'ın yüceliğine inanarak bayrak asmak küfür olmuyor? Burda bir çelişki yok mudur ?

Cevap: Siz herhalde alıntı yaptığınız fetvayı ve bizim ona yaptığımız açıklamaları hiç okumadınız. Size tavsiyem sitemizdeki açıklamaları okuyun sonra yeni başlık altında yazdıklarımıza itiraz edin.


SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Yapılan paylaşımlar vesilesi ile Allah'ın razı olmadığı, İslam'a zıt olan şirk (Allah'a ait hak, sıfat ve yetkileri Allah'tan başkasına veyahut Allah'la beraber başkasına vermektir) ve küfür (gerek inatla gerek cehaletle gerekse inat edenleri taklit sebebiyle Allah'ın tevhidini inkar ve rasulünü yalanlamaktır) içeriklere veyahut bunların savunuculuğunu yapan kurum veya kuruluşlara ulaşmanız halinde hiçbir sorumluluk kabul etmiyoruz.
Facebook  Twitter  Google