Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri  (Okunma sayısı 35383 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

En-NahLa

  • Ziyaretçi
Rasulimizin anne ve babasının dinleri hakkında sahih bilgiler varsa paylaşır mısınız?

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1244
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #1 : 02 Mart 2011, 17:58:52 »
"Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem umre yaparken annesinin mezarının önünden geçti. Allah'tan annesine mağfiret dilemesi için izin istedi. Allah mağfiret dilemesi için izin vermedi. Sadece ibret alması için mezarı ziyaret etmeye izin verdi. Rasulullah annesinin mezarını ziyaret etti ve ağladı. Yanındaki bütün sahabeleri ağlattı." (Müslim)

Enes b Malik radıyAllahu anhuma’dan şöyle rivayet edilmiştir: Bir adam Hz Rasul sAllahu aleyhi ve sellem’e gelerek: "Ey Allah’ın Rasuli babam nerededir?" diye sormuş, Hz Rasul (s.a.v)’de "Cehennemdedir." diye cevap vermiştir. Adam üzgün bir halde dönüp gideceği sırada onu yanına çağırarak: "Şüphesiz benim babam da senin baban da cehennemdedir" buyurmuştur (Müslim İman (347) Ebu Davud Sünne (17) (Ahmed b.Hanbel Müsned III.119.268)


Rasulullah (s.a.s)'ın annesi ve babası müslüman değildir.

En-NahLa

  • Ziyaretçi
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #2 : 02 Mart 2011, 18:41:12 »
Teşekkür ederim. Allah razı olsun


Peki İsra Suresi 15. ayetin bu konuyla alakası var mı?

Bide Rasulimiz kendi soyunun çok temiz olduğunu söylüyor?


“Cenab-ı Hak mahlûkatı yarattı ve beni en hayırlılarından kıldı. Sonra iki milletten (Arap ve Arap olmayan) en hayırlısından kıldı. Sonra kabileleri ayırdı ve beni en hayırlı kabileden (Kureyş’ten) kıldı. Sonra aileleri ayırdı, beni de en hayırlı aileden kıldı. Ben şahıs olarak da, aile olarak da insanların en hayırlısıyım.” (Tirmizî, Menâkıb: 1)

“Ben devirden devire, aileden aileye intikal ile seçilerek Âdemoğulları soyunun en temizinden naklolundum. Sonunda şu içinde bulunduğum Hâşimî câmiasından neş’et ettim (dünyaya geldim).” (Buharî Muhtasarı Tecrîd-i Sarih Tercemesi, 9: 272.)

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1244
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #3 : 03 Mart 2011, 23:50:38 »
Alıntı
Peki İsra Suresi 15. ayetin bu konuyla alakası var mı?

Bunu, Rasulullah (s.a.s)'ın annesinin ve babasının fetret ehli sayılıp azab edilip edilmeyeceği hususunda mı soruyorsun?

Alıntı
Bide Rasulimiz kendi soyunun çok temiz olduğunu söylüyor?

Cevap: Rasulullah (s.a.s)'ın soyunun temizliği, şeref bakımından olan temizliktir. Yoksa din bakımından değil.

En-NahLa

  • Ziyaretçi
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #4 : 05 Mart 2011, 20:08:11 »
Evet o anlamda soruyorum.

Gerçi yukarda verdiğiniz 2. Hadis-i Şerif'e göre sorumun cevabı olumsuz gibi görünüyor.

Çevrimdışı Kelâmul Hak

  • Aktif Üye
  • **
  • İleti: 74
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #5 : 05 Mart 2011, 21:04:51 »
Resulullah (s.a.v) de  namazda Rabbena dualarını okumuyordu o zaman ?

En-NahLa

  • Ziyaretçi
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #6 : 06 Mart 2011, 20:23:07 »
Rabbena atina diye başlayan dua Bakara 201'de geçiyor.
Rabbena firli diye başlayan dua da İbrahim suresi 41. ayet

Benim bildiğim namaz, en son tahiyyatı okumaya yetecek kadar bi süre oturduktan sonra aslında bitiyor. Salli barik ve rabbena duaları ekstradan okunuyor isteyenler için, diye biliyorum.. Yani o dualar namazın içinde değil aslında. Yanlışım varsa Hak Mücadelesi düzeltir inşeAllah..

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1244
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #7 : 08 Mart 2011, 13:56:36 »
Alıntı
Peki İsra Suresi 15. ayetin bu konuyla alakası var mı?

"Ve biz, bir rasul gönderinceye kadar (asla) azab edecek değiliz." (İsra: 15)

Bu ayet, dünyada kendisine rasul daveti ulaşmamış kimseler hakkında, ahirette azab görmeyeceğini bildiren bir ayettir.

Rasulsüz geçen zamana "fetret dönemi" denir.

İsa (a.s)’dan sonra rasulsüz geçen zamanın ne kadar olduğu konusunda alimler ihtilaf etmişlerdir.

Katade’nin bir rivayetine göre; İsa (a.s) ile Muhammed (a.s) arasında geçen süre, 560 senedir.

Diğer bir rivayetine göre ise 600 senedir.

Kasım’ın, Hüseyin’den, o Ebu Süfyan’dan, o da Muammer’den o da arkadaşlarından yaptıkları rivayete göre; İsa ile Muhammed arasındaki süre, 540 senedir..

Dahhak’a göre; 430 küsür senedir.

Rasulullah (s.a.s)'ın annesi ve babasına, iman etmedikleri için dünyada müslüman hükmü verilmez. Fakat ahirette azab edilip edilmeyeceği, mazeretli sayılıp sayılmayacaklarını Allah bilir.

Bazı alimlere göre fetret ehli diye isimlendirilen ve tevhid daveti kendisine ulaşmayan kimseler ahirette imtihan edilecekler.

Ahirette imtihan edilecek dört kişiyle ilgili olarak delil aldıkları hadis şöyledir:

El - Esved b. Seri’ radiyAllahu anh’den Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem’in şöyle dediği rivayet edilmiştir:

"Kıyamet gününde dört çeşit insan konuşacaktır. Hiç duymayan sağır, deli, çok yaşlı olan ve fetret döneminde ölenler.

Sağıra gelince... Şöyle diyecek: "Rabbim! İslam geldiği zaman ben, hiç bir şey duymuyordum."

Deliye gelince... Şöyle diyecek: "Rabbim! İslam geldiği zaman çocuklar bana hayvan pislikleri atıyorlardı."

Yaşlıya gelince... Şöyle diyecek: "Rabbim! İslam geldiği zaman ben, hiç bir şey anlamıyordum."

Fetret döneminde ölmüş olan kişiye gelince... Şöyle diyecek: "Rabbim! Senin tarafından bana herhangi bir rasul gelmedi."

Bunun üzerine Allah-u teala onlardan kendisine itaat edeceğine dair söz alır. Sonra onlara: "Ateşe girin!" diye haber  gönderir. Muhammed’in nefsi elinde olan Allah’a yemin ederim ki ateşe girerlerse ateş onlar için soğuk ve zararsız olur."
(Ahmed rivayet etti. Bu hadis için bir çok alim sahih dedi. İbni Kesir, Tefsirinde c: 5 s: 51’de bu hadisin değişik rivayetlerini nakletti.)

İslam Dininin Aslı kitabının 46. soru ve cevabını bir oku istersen. Çünkü bazı alimlere göre aklen caiz olmasına rağmen şer’an tevhidin kendisine dünyada ulaşmadığı kimseler yoktur. Onların da delillerini görürsün.


Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1244
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #8 : 08 Mart 2011, 14:00:52 »
Alıntı
Resulullah (s.a.v) de  namazda Rabbena dualarını okumuyordu o zaman ?

Rabbena dualarından "Ey Rabbimiz! Beni, annemi babamı ve bütün mü'minleri hesap görüleceği günde bağışla." manasına gelen duayı, anne ve babası müslüman olmayanlar okuyamaz. Çünkü burada bağışlama isteniyor. Oysa «Ne nebinin ne de mü'minlerin, cehennemlik oldukları belli olduktan sonra yakın akrabaları da olsa şirk koşanlar için mağfiret dilemeleri asla doğru olmaz.» (Tevbe: 113) ayetiyle bu amel yasaklanmıştır.

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1244
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #9 : 08 Mart 2011, 14:11:25 »
Alıntı
Benim bildiğim namaz, en son tahiyyatı okumaya yetecek kadar bi süre oturduktan sonra aslında bitiyor. Salli barik ve rabbena duaları ekstradan okunuyor isteyenler için, diye biliyorum.. Yani o dualar namazın içinde değil aslında. Yanlışım varsa Hak Mücadelesi düzeltir inşeAllah..

Namazın her oturuşunda "Ettehiyyatu" (teşehhüd) okumak vacibtir.

Rasulullah (s.a.s) Abdullah b. Amr b. As (r.a)'ye: "Başını son secdeden kaldırıp bir teşehhüd miktarı oturduktan sonra namazın bitmiş olur." dedi.

(Ebu Davud, Ahmed, Dare Kutni, Beyhaki) İbni Hibban bu hadis için Sahih dedi.

Üç veya dört rekatlı namazlarda namazın birinci oturuşunda sadece "Ettehiyyatu" okunur. İkinci oturuşunda teşehhüdden sonra Rasulullah (s.a.s)’e salavat getirilir.

Ebu Mesud el-Ensari (r.a) şöyle rivayet etti:

"RasuluUah (s.a.s)in yanında oturduğumuz zaman bir adam gelerek dedi ki:

"Ey Allahın Rasulü! "Ettehiyyatü"yü nasıl okuyacağımızı anladık. Namazda sana salavat getirmek istediğimizde nasıl salavat getirelim?"

Rasulullah (s.a.s) bir müddet sustu. Sonra dedi ki:

"Bana salavat getireceğiniz  zaman şöyle deyin:

"Allahümme salli alâ Muhammed ve alâ âli Muhammed kema salleyte alâ İbrahim ve alâ âli İbrahim ve barik alâ Muhammed ve alâ âli Muhammed kema barekte alâ İbrahim ve alâ âli İbrahim inneke hamidün mecid."


(Müslim, Ahmed, Hakim, Dare Kutni)



Çevrimdışı esedullah69

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #10 : 29 Haziran 2011, 00:25:17 »
Rasülüllahın soyu tertemizdir.Geleceğide geçmişide buna dahildir.yukarıda rasulimizin cehennemde olduğu iddaa edildi buna kesinlikle katılmıyorum.ÇÜNKÜ,rasulimizin babası daha rasulimize rasullik gelmeden vefat etti yani o zaman islamiyet yoktu ve rasulimizin babasıda kendi babası gibi atasının dinine tabiydi yani hak üzereydi buda ALLAHI ve RASÜLÜLLAHI kabul etmediği manasına gelmez cehenneme gideceğini kanıtlamaz ayrıca yazdığınız hadisin orjinalıni yazınız lütfen rasulimiz yukarıda yazılan hadisin aynısını söylememiştir...

Çevrimdışı esedullah69

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #11 : 29 Haziran 2011, 00:28:50 »
Birönceki yanıtımda BABASI yazısını unutarak rasulimizin cehennemde olduğunu yazdım yazı hatasından dolayı özür dilerim zaten yukardaki yanıtı okuduysanız ne demek istediğimi anlamışınızdır saygılar..

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1244
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #12 : 29 Haziran 2011, 19:30:59 »

Çevrimdışı esedullah69

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 4
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #13 : 30 Haziran 2011, 15:52:16 »
Tavsiye ettiğiniz yazıyı okudum ayetlerden anlaşılan : Bildiğiniz gibi zamanında yahudilikte hristiyanlıkta hak dindi ama islamın gelmesiyle ortadan kalkmış oldu.dediğim gibi rasulimizin babası rasulimize rasullik gelmeden vefat etti yani islamiyet yoktu bir önceki dinin kuralları geçerliydi yani o ana kadar o dinle amel edenler cennete gireceklerdi rasulimizin babasıda bir önceki dine tabi olduğuna göre cehennemlik olduğunu bilemezsiniz konumuza gelince rasülüllahın babasının şirk içinde olduğunu kanıtlamadığınız sürece verdiğiniz delil geçersizdir nitekim rasulimizin babası kesinlikle şirk koşmamıştır,zina etmemiştir,içki içmemiştir vs.temiz bir hayat yaşamıştır çünkü anlındaki nur (rasülüllahın babası olacak olması )buna engel olmuştur nitekim bir hadisi şerifte "Ben devirden devire, (nesilden nesile, âileden âileye) seçilerek intikal eden Âdemoğulları soylarının en temizinden naklolundum, sonunda içinde bulunduğum 'Hâşimoğulları' âilesinden neş'et ettim", buyurmuştur..aksini söylüyosanız lütfen delillerinide söylermisiniz...

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1244
Ynt: Rasulullah (sallAllahu aleyhi ve sellem)'ın Ebeveynleri
« Yanıtla #14 : 30 Haziran 2011, 21:47:35 »
Yazıyı okumuşa benzemiyorsunuz; demek ki yazıyı anlamadan okudunuz.

Siz bu sözlerinizle, cehaleti mazeret sayıp, kendisine tebliğ ulaşmayan veya Rasul gelmeyen kimselerin "Müslüman" olarak isimlendirileceğini iddia etmiş oluyorsunuz. Oysa Rasulullah (s.a.s)'ın, gönderildiği cahiliye toplumuna daha tebliği ulaştırmadan müşrik ve kafir sıfatı verdiğini ayetlerde de hadislerde de görmekteyiz.

Yazının tamamını anlamaya çalışarak okumanızı tavsiye ederim. Özellikle 12. Delil'i...


“Anneme mağfiret dilemem hususunda Rabbimden izin istedim, İzin vermedi. Kabrini ziyaret edeyim diye izin istedim bana izin verdi.” (Buhari. Edep. Müslim, Ebû Dâvud, Cenâiz 77; İbn Mâce, Cenâiz 49)

(Tevbe: 84 ayetinde de belirtildiği gibi ölüler için mağfiret dilenmesi müslüman olmayan ölüler için caiz değildir. )

Enes’ten nakledilen sahih bir rivayette de şöyle anlatılmaktadır: “Birisi:

“Ya Rasulullah babam nerededir?” diye sordu. Rasulullah (s.a.s): “Cehennemdedir.” buyurdu. Adam arkasını dönüp gidecekken Rasulullah (s.a.s) onu çağırdı ve: “Benimde senin de baban cehennemdedir.” buyurdu.
(Müslim, İman: 347)

Rasullullah (s.a.s)'ın soyunun temiz oluşu; baba soyu yönünden insanların en şereflisi, söz yönünden en doğru sözlüsü, ana soyu yönünden de en üstün olmasıdır.


SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Yapılan paylaşımlar vesilesi ile Allah'ın razı olmadığı, İslam'a zıt olan şirk (Allah'a ait hak, sıfat ve yetkileri Allah'tan başkasına veyahut Allah'la beraber başkasına vermektir) ve küfür (gerek inatla gerek cehaletle gerekse inat edenleri taklit sebebiyle Allah'ın tevhidini inkar ve rasulünü yalanlamaktır) içeriklere veyahut bunların savunuculuğunu yapan kurum veya kuruluşlara ulaşmanız halinde hiçbir sorumluluk kabul etmiyoruz.
Facebook  Twitter  Google