Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: Miras  (Okunma sayısı 14935 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hanne

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
Miras
« : 24 Aralık 2009, 23:12:04 »
3 - Seri mahkemesi olmayan devletlerde miras konusunda “erkeğe bir, kıza bir” kanunu geçerlidir. Ve devlet mirasın dağılımını mahkemeye bırakmıştır. Bir müslüman mirasçı, mirasını almak için bu mahkemeye müracaat ederse küfre girer. Çünkü o, böyle yapmakla mahkemenin hükmünü, yani tağutun hükmünü istemiştir. Fakat müslüman mirasçılar babalarının mirasını kendi aralarında kafir, kanunlarına göre değil de İslam’a göre paylaştırıp bunu kafir mahkemeye sunarak:

    “Biz aramızda böyle paylaştık, mirasın aramızda bu şekilde dağılmasını istiyoruz” derler.

    Hakim de bunu bu şekilde kabul ederse bu yaptıkları caizdir. Çünkü bu durumda hakimin hükmü değil mirasçının hükmü uygulanmış olur. Bu, tağuttan İslam hükümlerinin uygulanmasını istemek gibidir. Fakat hakimin istenilen bu şeyi reddedeceği, kafir kanunlarının uygulayacağı bilinirse caiz değildir.


bununla ilgili bir şey sormak istiyorum misal bir kafir veya müşrik anne babadan
 kafir,müslüman ve müşrik  çocuklarına miras kalıyor bunlar kendi aralarında bu günki miras dağılımını mahkemeye baş vurmadan yapabilirlermi yani islama göre dağılım olmasa (mahkeme olmadan)böyle bir şey mümkün mü? mümkün değilse yapanın hükmü nedir  açıklarmısınız

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1247
Ynt: Miras
« Yanıtla #1 : 19 Aralık 2010, 23:44:42 »
Mirası paylaşacak olanların hepsi müslüman iseler İslâm'ın belirlediği ölçülere göre paylaşmaları gerekir. Müslüman ve müşrik karışık ise, müslüman alabildiği kadar almalıdır.

Çevrimdışı Muvahhid

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 23
  • Nefsini meşgul etmezsen,nefsin seni meşgul eder.
Ynt: Miras
« Yanıtla #2 : 20 Aralık 2010, 00:56:30 »
İslami nida,bu hukmun delilini açıklamalısın zıra musrık dâhi olsalar,aranda kan bağı olanlarla dunya hukukun vardır,lokman suresınde Allah subhanehu ve teala musluman evlada bunu emretmıstır.egerkı yazdığın fetvanın bır delılı varsa sahihse amenna ve saddagna.Lakin ben şunu belirteyim soruyu soran kisiye "mahkemeye başvurulursa hukum bellidır.tartışılacak mevzu değıl,eğerkı mıras paylasımında erkek kadının iki mislı almalıysa,kı bu nısa 11 de boyle buyrulmustur,erkek kardeş muşrık dahı olsa ikı mıslı ona verılmelıdır,kadında musrık veya muslumansa hakkını-ıslam hukukuna gore-almalıdır.dunya malıdır ve ayetullah ta buyrulan erkek 2mıslı fazla alır şeklındedır."alabıldığın kadar al fetvası"anne baba icın degıldr.egerkı delıl olarak'muşriğın canı malı kanı namusu helaldır'hadısını getırırsenız,yazık! Derım.zıra bu musrıkte olsa ebeveyn ıcın değıldır-egerkı azgın kafırler degıl ıseler--sız alabıldığınız kadar alırsanız erkek olan bırgun"senın ınandığın dın bunu mu emredıyor.bak kuranda böyle yazıyor"dıyebılır..bızler ayetlerle amel etmede tabırı caızse bır numara olmalıyız.AllahRASULU aleyhssalatu vesselam,kuranın yürüyen hali değılmiydı..lütfen cevab verırken dıkkatlı cevab verelım

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1247
Ynt: Miras
« Yanıtla #3 : 20 Aralık 2010, 22:46:18 »
Müslüman kafirin mirasçıcı olamaz. İslâm Devleti olsaydı kafir babasından bir kuruş alamazdı. Fakat bazı mezheplere göre müslüman, kafir babasından miras alabilir.

Şimdi biz daru'l harpte yaşıyoruz. Dolayısıyla İslam ahkamı yok. Onun için ne kadar kurtarabilirse kurtarsın. İslam'a göre paylaşılırsa kabul etsin. Önemli olan müslümanın maslahatı.

Çevrimdışı Muvahhid

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 23
  • Nefsini meşgul etmezsen,nefsin seni meşgul eder.
Ynt: Miras
« Yanıtla #4 : 21 Aralık 2010, 02:07:03 »
Evet,bugün bmevzuyu çok araştırdım ve söyledgmın delıllerının süphelı oldugunu anladım.darul ıslam olsaydı,kafır,varıs dâhi olamazdı.islamı nıda nın ilettıgi sahih ve sağlam delıllere dayanmakta,yanlıs aktarmamda dolayı hakkınızı helal edn

Çevrimdışı Rabbin Kulu

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Miras
« Yanıtla #5 : 21 Aralık 2010, 15:44:32 »








‘‘Muslim, kafire; kafir de muslime mirascı olamaz.’’


(SAHÎH HADÎS; Buhârî, Muslim, Ebû Dâvûd, Tirmizî, Nesâî, İbn Mâce, Ahmed)[/font]

Çevrimdışı Evvab

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
Ynt: Miras
« Yanıtla #6 : 21 Aralık 2010, 18:00:08 »
Müslüman kafirin mirasçıcı olamaz. İslâm Devleti olsaydı kafir babasından bir kuruş alamazdı. Fakat bazı mezheplere göre müslüman, kafir babasından miras alabilir.

Şimdi biz daru'l harpte yaşıyoruz. Dolayısıyla İslam ahkamı yok. Onun için ne kadar kurtarabilirse kurtarsın. İslam'a göre paylaşılırsa kabul etsin. Önemli olan müslümanın maslahatı.

Burada ne kadar kurtarabilirse kurtarsın derken varislerin içinde  müşrik olsa bile maslahat için 1'e 1 paylaşım yapılır mı ?

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1247
Ynt: Miras
« Yanıtla #7 : 21 Aralık 2010, 21:39:33 »
"Bire bir paylaşma"dan kastınız, müşrik ve müslüman çocuklar arasında eşit paylaşım mı ?

Çevrimdışı Evvab

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
Ynt: Miras
« Yanıtla #8 : 21 Aralık 2010, 22:59:59 »
Evet. Müslüman bir bayan kafir kardeşlerine kalmasın diye maslahına uygun olarak eşit paylaşım yapabilir mi ?

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1247
Ynt: Miras
« Yanıtla #9 : 22 Aralık 2010, 13:08:25 »
Eğer müslüman kız ise, kızın maslahatına göre paylaşılır. Yani müslüman kıza ne kadar para gelirse iyidir. Ama eğer müşrik kardeşler "İslam'a göre paylaşalım (yani kıza 1, erkeğe 2)" derlerse, İslam'a göre paylaşılmalıdır.

Çevrimdışı Evvab

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
Ynt: Miras
« Yanıtla #10 : 22 Aralık 2010, 18:35:22 »
Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.Lâkin benim bildiğim kadarıyla kişi maslahat açısından olsa bile burada İslam'ın verdiği hükmü varisler arasında müşrik olsa bile uygulamak zorundadır aslolan hüküm olduğu için burada ki ihtilafda İslamdan başka bir merci esas alınırsa bu maslahat olarak yapılsa bile farklı bir hükme muhakeme olduğu için müslüman küfre girer.Varislerin içinde müşrik de olsa kızın maslahatı açısından farklı bir hüküm uygulanmanın küfür olmadığına dair bir delil var mı? Bunu hangi delile dayanarak yazdığınızı açıklarsanız sevinirim..

Vesselam..

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1247
Ynt: Miras
« Yanıtla #11 : 22 Aralık 2010, 21:01:06 »
Sanırım bizi yanlış anladınız. Mahkemeye ya da herhangi bir kuruma gidip istedikleri gibi paylaşsınlar demedik. Zaten yukarıda da belirttiğimiz gibi; eğer kafir kardeşler İslam'ın ölçülerine göre paylaşmak isterlerse zaten böyle paylaşılmasının; eğer aralarında diledikleri gibi paylaşım yapıyorlarsa da, müslüman kızın alabildiği kadar almasını söyledik. Fakat bunu mahkemeye yoluyla paylaşmamak şartıyla yapacaklar. Aksi halde küfür olur.

Çevrimdışı Evvab

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
Ynt: Miras
« Yanıtla #12 : 22 Aralık 2010, 21:45:57 »
Mahkemeye gitmesi zaten küfürdür cevapta bunu kastetmediğinizi anladım.Fakat mahkemesiz maslahat açısından böyle bir hükmün uygulanmasına cevaz verecek delil var mı diye soruyorum.Örnek vermek gerekirse A ile B şahsı kardeş diyelim biri kafir diğeri müslüman arada paylaşım yapılıyor İslam'a göre değil paylaşım.Müslüman bayana da 1,kafir kardeşe de 1 pay düşünüyor maslahat açısından siz bu paylaşımda alabildiği kadar almalı dediniz.Ben burada bayanın alabildiği kadar almalı kısmının cevazlığına dair delil sormuştum yani müşrikte olsa burada müslümanın uyması gereken hükmün değişmesi söz konusu değil midir ?

Çevrimdışı Hak Mücadelesi

  • Site Yöneticisi
  • *****
  • İleti: 1247
Ynt: Miras
« Yanıtla #13 : 22 Aralık 2010, 23:21:14 »
Bir amelin küfür olduğuna dair delil istenir. Küfür olmadığına dair delil istenmez.

Müslümanlar arasında daru'l islamda da olsa daru'l harpte de olsa İslam'ın ölçülerine göre paylaşım yapılır. İslam devletinde kafir babadan müslüman çocuk miras alamaz. Daru'l harpte de müslüman ve kafir çocuklar arasında, kafir çocuklar İslam'a göre paylaşmayı kabul ederlerse İslam'a göre; eğer aralarında kendi isteklerine göre paylaşım yaparlarsa da müslümanın maslahatı için alabildiği kadarını alır.

Eğer ille de İslam'a göre paylaşılmalı dersek, o zaman müslüman hiç miras almasın. Çünkü İslam'a göre kafir babadan miras hakkı yok. İşte müslümanın maslahatı gözetilir demek istediğimiz bu. Bu sebeple bazı alimler "müslüman kafirden miras alır" demişlerdir.

Çevrimdışı Evvab

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 11
Ynt: Miras
« Yanıtla #14 : 23 Aralık 2010, 02:46:00 »

Eğer genel hüküm küfürse ve genel hüküm tahsis edilirse delil istenir neyse konu bu değil zaten :)

Eğer ille de İslam'a göre paylaşılmalı dersek, o zaman müslüman hiç miras almasın. Çünkü İslam'a göre kafir babadan miras hakkı yok. İşte müslümanın maslahatı gözetilir demek istediğimiz bu. Bu sebeple bazı alimler "müslüman kafirden miras alır" demişlerdir.


İşte bu kısımla ilgili miras alması sorun değil yazdığınız gibi her ne kadar cumhurun görüşü olmasa bazı alimler buna cevaz vermiştir müslüman kafire mirasçı olur diye ama mesele kişinin nasıl alacağı konusu benim bildiğim kafirden aldığı mirası ya İslam'a göre paylaşacak ya da almayacak burada İslam'ın hükmü dışında mahkemesiz erkeğe 1 bayana 1 paylaşması söz konusu olduğunda ihtilaf yine İslam'ın hükümlerine göre değil başka bir hükümle çözümlenmiş olmuyor mu ?


SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Yapılan paylaşımlar vesilesi ile Allah'ın razı olmadığı, İslam'a zıt olan şirk (Allah'a ait hak, sıfat ve yetkileri Allah'tan başkasına veyahut Allah'la beraber başkasına vermektir) ve küfür (gerek inatla gerek cehaletle gerekse inat edenleri taklit sebebiyle Allah'ın tevhidini inkar ve rasulünü yalanlamaktır) içeriklere veyahut bunların savunuculuğunu yapan kurum veya kuruluşlara ulaşmanız halinde hiçbir sorumluluk kabul etmiyoruz.
Facebook  Twitter  Google