Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Gönderen Konu: Ramazan Ayında Kafirlere İkram  (Okunma sayısı 52119 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

topcubaşı

  • Ziyaretçi
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #15 : 27 Temmuz 2012, 18:15:38 »
şimdide fetihin yazısına bakalım diyor ki:

Bu kadar uzun yorum yapıpta kendinizi yoracağınıza delil verseydiniz ya ! Günah işleyenleri tekfir etmek haricilerin özelliğidir. Sizin anlayışınıza göre her nefsine uyup -helal kabul etmeden- günah işleyen kişiler tekfir edilir.
cevap: bak tire içinde helal kabul etmeden ibaresini koymuşun. burada sen ve senin gibi yazan arkadaşların hataya düşmesinin sebebi ney biliyormusun? biz islam toplumu olmayan toplumda yetişmişiz insanlar istedikleri büyük günahı işliyorlar isteyen faiz alıyor genel eve gidiyor... biz bunları normal görmeye başladık. bu sebeple şimdi biri bize açıktan büyük günah işleyen kafirdir deyince yadırgıyoruz. bizde aynı yollardan geçtik sizi kınamıyorum. bak sen büyük günah işleyeni helel kabul ederse tekfir ediyorsun. ama açıktan faiz alıp verenin veya zina edenin tekfirinde duraklıyorsun. bu kişiler deseler ki bu helaldir sen onları tekfir edersin ve duraklamazsın. bak dil nasıl konuşursa amellerde konuşur. dil nasıl helal derse kişi kafir  oluyor amellerde helal derse kişi kafir olur. bak sana bir yazı atıyorum onu oku inşaAllah:
  davetçinin tefsiri bakar 81: Günah İşleyen Kimse Ne  Zaman Kafir Olur?

 

Günah işleyen kimsenin müslüman kalabilmesi için üç şart gerekir. Bu şartlardan birisi eksik olursa İslam'dan çıkar ve kafir olur.

1 - Günahın haram olduğuna inanmalıdır. Bir günahı helal görerek işleyen kimse, Allah'ın bir hükmünü kabul etmeyip değiştirdiğinden dolayı kafir olur.

Allah (c.c), hükmünü kabul etmeyen ve ondan razı olmayan kimselerin kafir olacaklarını şu ayetinde açıkca bildirmektedir:

«Hayır! Rabbine and olsun ki, aralarında çekiştikleri şeylerde seni hakem tayin edip sonra senin verdiğin hükmü içlerinde bir sıkıntı duymadan kabul etmedikçe asla inanmış olmazlar.»                                                    (Nisa: 65)

2 - Günah işlediğinden dolayı kalbde sıkıntı duymalıdır. Günahı işleyen kişi kalbinde sıkıntı duymazsa kafir olur.

Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:

«Kim işlediği iyilikten dolayı sevinir ve işlediği günahtan dolayı üzüntü duyarsa işte o mü'mindir.»

(Ebu Davud, Tirmizi, Ahmed)

3 - İşlenen günah meşrulaştırılmamalıdır.

Kişinin bir günahı meşrulaştırması; işlediği günahı dille haram gördüğü halde ameliyle helal gördüğünü ifade etmesidir.

Örneğin: Bir kişi «içki haramdır» dediği halde meyhane açar veya meyhane açılmasına izin verirse, içki içilmesini meşrulaştırmış, dolayısıyla Allah'ın bir haramını hareketiyle helal görmüş olur.

Bunun gibi bir kişi: «Faiz haramdır» der, fakat faizle çalışan bankalar açar veya açılmasına izin verirse yine Allah'ın haram kıldığı faizi helalleştirmiş yani meşrulaştırmış olur.

Buna benzer bir başka örnek Rasulullah (s.a.s)'in şu hadisinde açıkca görülmektedir:

Bera (r.a) şöyle rivayet etmiştir:

 «Dayım Ebu Bureyde elinde sancak olduğu halde yanımdan geçti. «Nereye gidiyorsun?» diye sordum. Dedi ki: «Rasulullah (s.a.s) beni, babasının hanımıyla evlenen birini öldürüp malını da ganimet  olarak almam için gönderdi.»    (Ebu Davud, Tirmizi, Nesei, İbni Mace, Ahmed)

Hadisteki kişi, üvey annesiyle cinsi münasebette bulunarak haram bir fiil işlediğinden dolayı öldürülmemiştir. Çünkü üvey annesiyle cinsi münasebette bulunan, yani zina eden bir kişinin malı ganimet olarak alınmaz. Ancak kafir olan kimselerin malı ganimet olarak alınır. Bu kişi Allah (c.c) onun üvey annesiyle cinsi münasebette bulunmasını haram kılmasına rağmen, bu münasebeti helal kılan evlilik akdini yaptığı için kafir olmuştur. Zira üvey annesiyle cinsi münasebette bulunan kişi kafir değil günahkar olur. Bu kişi üvey annesiyle, nikah yapmayıp da cinsi münasebette bulunsaydı ona kafirlere uygulanan hüküm uygulanmazdı. O halde bu kişinin kafir olmasının sebebi; üvey annesiyle cinsi münasebette bulunması değil, onunla cinsi münasebeti helal (meşru) kılan bir hareket olan evlilik akdini yapmasıdır.

diyorsun ki: O zaman Müslümanların hiç günah işlememesi gerekiyor.Sizin anlayışınıza göre kafir olur. Bir kişi açıktan orucunu yedi diye kafir olurmuş. Heyhat  Komik bir görüş ve delile muhtaç... Delil getirilmediği içinde komik olarak kalmaya devam ediyor. Allah'tan korkun! Nefsine uyarak günah işleyen birisini ne hakla, hangi mantıkla, hangi delille tekfir ediyorsunuz? Bu kişinin Allah'ın ayetleriyle alay ettiğini bu yüzden küfre düştüğünü söylüyorsunuz.   o zaman Allahu teala'nın "anne-babaya iyilik edin" emrini bildiği hâlde bir toplumda anne babasına kötü davranan kişi kâfir mi olcak sizin kafanıza göre uydurduğuuz düşüncenize göre ? Gerçekten hayret verici bir şey... Tekfiri oyuncak edinmişsiniz kendinize....
 cevap: şimdi yukarıdaki yazıyı okuyunca burdaki sorularına cevap bulacaksın şayet bulamazsan buraya yazarsın zaten şimdi gelelim şu lafına:
 o zaman Allahu teala'nın "anne-babaya iyilik edin" emrini bildiği hâlde bir toplumda anne babasına kötü davranan kişi kâfir mi olcak sizin kafanıza göre uydurduğuuz düşüncenize göre ? Gerçekten hayret verici bir şey... Tekfiri oyuncak edinmişsiniz kendinize.... bak şimdi bir müslüman anne babasına iyi davranmasının gerektiğine inanır ve iyi davranır ama bazen nefsine uyup toplum içinde sesini yükselte bilir kötü muamele yapabilir. bu haramdır. ve kişi nefsine uymuştur. bu kişi tekfir edilmez.
 ama yukarda dediğim gibi açıktan oruç yemeyi kişinin nefsi çekmez. bu itikatla ilgilidir. adam açıktan ramazanda oruç yiyor niye yiyor!?. nefisne uymuştur diyebiilirmiyiz.? işte iki mesele arasındaki fark budur. nefsine uyup uymması neyi değiştiriyor diye sorabilirsin? şayet bir kişi nefsin çektiği bir amel yapmışsa o kişiye sorarız bunu helalmi görüyorsun yoksa nefsinemi uydun. ama nefsin çekmediği bir amel yapmışsa bilirizki itikattan dolayı yani helel gördüğünden dolayı yapıyor. Allah sanada banada merhamet etsin.
[/b]

Çevrimdışı Tevhid Meşalesi

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 24
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #16 : 27 Temmuz 2012, 18:29:18 »
Ramazanda açıktan yiyen kişi resmen bu hükmü hafife aldığını ilan etmiştir " ben hafife almıyorum haramda kabul ediyorum" dese lisan-ı halini yalanlamaktadır. Bir müslüman bir ameli haram kabul edecek ve bunuda alenen yapacak (!) topçubaşına tamamen katılıyorum.

topcubaşı

  • Ziyaretçi
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #17 : 27 Temmuz 2012, 18:42:34 »
şimdide burhanın yazısına bakalım: diyor ki:Epey bişeyler karalamışsın da kendi mantığından başka bir delil ortaya koyamamışsın. Boş konuşmuş, laf salatası yapmışsın.
cevap: ben yazının başında ne yazdım göz doktoruna gitmeleri gerekir! niye yazdım çünkü bu hükmü  anlayamamak anlayışın bozulmasından olur. yani islami ilimleri anlamak için çok okumak gerekir bir de salim akıl gerekir. şeytan attığı şüpelerle mantığın doğru işleyişini bozar ve kişi artık doğru bir şekilde düşünemez hale gelir daha sonra onu elinde oyuncak edip çocuğun misketle oynadığı gibi onunla oynar. siz buraya gelmeye ve yazmaya devam edin anlayamadığınız şeylere karşı çıkın ve yazdıklarımızı anlamaya çalışın zamanla anlayışınız inşaAllah düzelecektir. şimdi kendin bak aşşağıya vediğin örneklere bizim konumuzla alakası varmı sonrada kendi mantığını kendin muayene et!
Abdullah bin Abbas (ra)'ın rivayetine ettiğine göre Rasulullah (asv) şöyle buyurmaktadır:

"Zani mü'min olduğu halde zina etmez, hırsız mü'min olduğu halde hırsızlık yapmaz." (Buhari)

Şimdi bu Hadise dayanarak ne diyecez ? Zani de hırsız da kafirdir! öyle mi ? Hadis'in umumiyetine bir bak! Senin gibi tafsilata gidilmiş mi ?
cevap: bunun konumuzla ne alakası var? biz her büyük günah işleyeni mi tekfir ediyoruz. biz zina edeni mi tekfir ediyoruz? bizim konumuzla alakalı şeyler yazmaya çalış!

 Yine Abdullah bin Abbas (ra)'ın rivayetine göre Rasulullah (asv) şöyle buyurmaktadır:

"Kimin Lut kavminin amelini (homoseksüellik) işlediğini bilirseniz, bu fiili işleyeni de kendisine işleneni de öldürünüz" (Ahmed bin Hanbel, Ebu Davud, Tirmizi, İbn Mace...)

Yoksa bu Hadis'e dayanarak mı öldürülmelerini kafir olmalarına bağlayacaz ?
cevap: biz her had uyguladığımızı tekfirmi ediyoruz!? bunun konumuzla ne alakası var? şimdi sana soruyorum lut kavmi niye kafir oldu çünkü onlar bunu helal görüyorlardı. iki müslüman kapalı kapılar ardında bu fiili işlerse kafir olmaz ama lut kavmi gibi açıktan işlerlerse kafir olurlar. cevaplarını ana konuyla alakalandırmaya çalış!

 Ebu Hureyre (ra)'ın rivayetine göre Rasulullah (asv) şöyle buyurmuştur:

"Birinizin cariyesi zina ederde meydana çıkarsa ona hemen had vursun. Ama bunu başına kakmasınç Sonra yine zina ederse ona had vursun fakat başına kakmasın. Üçüncü kez de zina ederse onu kıldan bir ip karşılığın da satsın." (Muttefekun Aleyh)

Yine Ebu Hureyre (ra)'ın rivayetine göre Rasulullah (asv) şöyle buyurmuştur:

"Hayızlı kadınla ilişkide bulunan, bir kadınla dübüründen ilişkiye giren veya kâhine giden Muhammed’e indirileni inkâr etmiştir" (Tirmizi)
(Hadisin "kahine giden" kısmı hariç "Kürfe girer" lafzının ekli olduğu Hadis'te Ahmed bin Hanbel ve Ebu Davud tarafından rivayet edilmiştir.)

Sayın topcubaşı bu Hadis'e göre gizlisi açığı yok! Zira mahremiyet söz konusudur. Bu durum da ne diyecez? Mesela; gizli de olsa helal gördü ve kafir oldu gibi bir yaklaşım uygun mudur
cevap: bak şimdi bir kadın ve erkek gizlice zina yapıyorlar ve bunu helel görüyorlar bunlar kafirdir. biz bunların kalbini bilmediğimiz için müslüman hükmü veririz ama Allah katında bunlar kafirdir. bütün büyük günahlarda böyledir kim kalbiyle helal görürse kafir olur. yani gizlide olsa helel gördü ve kafir oldu şeklinde bir yaklaşım uygundur. zira insanlar Allahtan korktukları için deyil hadden korktukları içinde gizli haram işlerler.

? Büyük günah sahiplerinin fiillerine ne zamandan beridir anlam yükleyipte tekfir ediyorsun ? Yok madem öyle var bi dayanağın, buyur getir delil sahihse vAllahi ben ordayım. Yeter ki laf salatası yapma..!
cevap: büyük günah işleyenlerin fiillerine anlam yüklenmez fiil haram olan bir fiildir anlam işleyiş tarzlarına yüklenir. haramı haram gibi işlerse müslüman sayarız haramı helal gibi işlerse kafir sayarız. üvey annesiyle zina yapan örneğini yukarda verdim zina zinadır şayet sadece ziya yapsaydı müslüman kalırdı ama nikah yaptığı için kafir oldu. yani haramı haram gibi işleyecek! bu ne demek: gizleyecek, kalbiyle kötü görecek, meşrulaştırmayacak, haramla övünmeyecek, güzel bir şeymiş gibi anlatmayacak, ulu orta yapmayacak

 bir arkadaşın yazısını asıp diyorsun ki: Burda söz konusu Oruc tutmamak degil, ramazan ayina acikdan yemek yiyerek veya yedirerek saygisizlik göstermektir. Ramazan ayina bundan baska hangi sekilde saygisizlik yapilir? Hacda ciplak tavaf yapan, hac ibadetine saygisizlik yapmamismidir? Mescidde dans edip müzik söyleyen namaza saygisizlik yapmamismidir? Ne ayeti istiyorsunuz?
Saygısızlık yapmak farklı, İslamına hükmettiğin birisinin fiiline anlam yükleyip onu tekfir etmen farklıdır. Bu ayırımı bilmemek abes olur..
cevap: şimdi saygısızlık ne şekilde olur illaki kuranı yere atmasınımı bekliyorsun veya oruç ta ne saçma şey demesinimi bekliyorsun? bazen saygısızlık amelden ayrı olur bazen amelle beraber olur. bir ameli işlerken amelle alakalı olmayan saygısızlık ifade eden hareketler yapmak gibi. bir kişi bir kişiye sövse kafir olmaz ama bir kişi o kişiye islam alimi olduğu için sövse kafir olur. amel  haram bir amel ama işleyiş niyeti onu kafir yapar. biz bunu bilmediğimiz için ona müslüman deriz ama Allah katında kafirdir. sen bu yazılanları iyice düşün ve şunu düşün. bir müslüman ramazanda orucunu yiyebilir ama niye açıktan yer?

Çevrimdışı Uyarıcı

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 6
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #18 : 27 Temmuz 2012, 21:49:46 »
Soru: Eşinden boşanmış müslüman bir bayan var ve çalıştığı yerde oruç tutmayan kızlara yemek verecek ne yapması gerekir?

Cevap: Ramazanda oruç tutmayıp açıktan yiyen kimselere yemek veren kişi kafir olur. Bu kişi bu ameliyle, Allah-u Teâlâ'nın oruç emrini yok sayan, Ramazan ayına hürmetsizlik gösteren kimsenin bu fiiline yardım etmiştir. Bu kişi ya Ramazan ayı boyunca oruç vakitleri içerisinde yemek verme işinde bulunmayacak ya da o işi bırakacaktır.


Hamd'ın Tümü Allah'adır.
Eşinden boşanmış müslüman kadının durumunu çok iyi bilmek gerekir. Eğer ki, çalıştığı yerden aldığı maaş'tan başka geliri yoksa ve işi bırakınca hemen iş bulma imkanı olmaz ise bu ona sıkıntı ve mağduriyet yaşatır. Bu durumda "Hayızdan, zorluktan," dolayı oruç tutmayan kızların bu fiiline buğz ederek yemek vermesinde bir sakınca yoktur bu müslüman kadın muztazaf'tır. Zira oruç tutmayan kızlar veya kadınlar oruc gibi bir farizayi inkar ederek habis görerek tutmuyor olamazlar. Kendilerine göre bir sebepleri mutlaka vardır. Ya hayızlıdır, yada sıcaklardan dolayı güç getiremiyor olabilirler. Yine oruç onların çalışmasına engel olduğundan bitkinlik verdiğinden tutmuyor olabilirler......"

Bu yemek yiyen kızların bu farizayi inkar ettiği çok uzak bir düşüncedir. Çünkü bu toplumda oruç örf'i olarak tutulmaktadır. Yine bu toplum kendilerini islama nisbet eden bir topluluktur oruç tutmanın habis olduğunu iddia eden pek az insan vardır.

İddia; Bu insanların bu farızayi inkar etmesi gerekmez. Zira diliyle inkar etmese bile lisanı hali ile inkar etmektedir.

Cevap; Bu düşünceye cevap vermeden önce şunu söylemek isterim. Bir insanda iki tane dil mevcuttur, ağız dili ve vucud dili. Ancak bu iman-küfür meselesi değildir. Orucu tutmayan kişinin muteber görülecek iddiası olabilir ancak iman ve küfür meselelerinde bazı şartlar sonucunda kişi mazur görülür. Örneğin; Biri dili ile tağutu inkar eder ancak oy kullanır ise bu kimse vucud dili ile ağız dilinin hilafını izhar etmiş ve kafir olmuştur. Ancak bir farizayi eda eden kimse için bu geçerli olmaz. Farizasının edasını yaparken bazı haller sonucu kişi mazur görülerbilir. Kadınlarda hayız erkeklerde yolculuk ve hastalık vs... Biz bir hayzlı kadına "Sen orucu inkar etmiyorsun ancak bu farizayı yerine getirmiyorsun. Bundan dolayı amelin kavlini yalandı ve kafir oldun, şer'i hükmü hafife aldın" diyebilirmiyiz.?

Peki bu metod selefin metoduna aykırı değilmi? Şeytan yerdiğimiz haricilerin hasletini selefin hasleti kılığında size uygulatmaya çalışıyor. Allah'dan korkun. Şunuda söylemek isterimki, tüm bu tartışan ve kafir hükmü veren kimseler kelam ve akıl akımına çok fena kapılmış selefin menhecinden ayrılmıştır. Kelam ve akıl ile hüküm vermek selef'in menheci değildir. Diğer yazılan şeylere cevap vermek gerekmez, çünkü çok alakasız nakiller akılla yorumlanıp kendine uydurulmaya çalışılmış. Hamd Allah'adır.

Çevrimdışı İmamuddin

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 16
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #19 : 27 Temmuz 2012, 23:53:41 »
Soru: Eşinden boşanmış müslüman bir bayan var ve çalıştığı yerde oruç tutmayan kızlara yemek verecek ne yapması gerekir?

Cevap: Ramazanda oruç tutmayıp açıktan yiyen kimselere yemek veren kişi kafir olur. Bu kişi bu ameliyle, Allah-u Teâlâ'nın oruç emrini yok sayan, Ramazan ayına hürmetsizlik gösteren kimsenin bu fiiline yardım etmiştir. Bu kişi ya Ramazan ayı boyunca oruç vakitleri içerisinde yemek verme işinde bulunmayacak ya da o işi bırakacaktır.


...(!)... Bu konuda Ebu Musab el-Salafi'ye katılmamak elde değil. O diyor ki:

Allah (t.t.) Kur'ân'da faiz yemeyin buyurmuştur. Bu metod ile hüküm çıkarma yolunu tutarsak, bugün faiz yiyen birine sen Allah (t.t.)'ın hükmünü hafife aldın kâfir oldun dememiz gerekir. O Mantık şunu söyletir; Hafife almasaydın fâîz yemezdin... Yine Allah (t.t.) Kur'ân'da zinayı nehy siğası ile haram kılmıştır. Bu metod ile hareket edersek zina yapan herkesi bu sebepten dolayı tekfir etmemiz gerekir. Bunları bütün emir, nehy, taleblerde uygulaya biliriz. Bunun ne kadar acıklı bir masal olduğu gözler önüne çıkar. Peki soruyu soran kişi bunu alıp uyguladığında, oruç tutmayan, zina yapan, faiz yiyen, içki içen, başını örtmeyen, sakal bırakmayan vb bütün meselelerde ifrada kaçar ve hepsine kafir hükmü verip harici olmazmı?


UYARI!
Mesajın, site yöneticisine hakaret içeren kısmı tarafımızca silinmiştir. Sitemiz ilmî tartışmalara açık bir ortamdır. Fakat bu tartışmalara ancak üslûplar hakaretten uzak, seviyeli bir şekilde olduğunda müsaade edilir. Gerek yöneticiler hakkında gerekse forum üyeleri hakkında hakaret, aşağılayıcı ve tahkir edici mesajlar yazan kimseler ilk olarak uyarılacak, ikinci kez tekrar halinde siteden uzaklaştırılacaklardır.
--- YÖNETİM ---

Çevrimdışı Ishaan

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 9
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #20 : 28 Temmuz 2012, 11:06:04 »
-biz kafirlere yemek hazırladı diye tekfir etmiyoruz? oruç vaktinde yemek yiyecek kafirlere yemek hazırladı diye tekfir ediyoruz.

Cevap:Velev ki öyle olsa bile bu o bayanı bizim tekfir etmemiz için yeterli değil.
Kadının bir saygısızlığı yoktur bu mesele de! Dediğiniz gibi açıktan yiyenin tekfir etseniz bile bu kadının vakıasını bilmeden hemen kafir olur dediniz.Kadın boşanmış ve çevresinde Müslüman yok! Ne yapacak? Belki hazırladığı kişilere açıklama yapıyor yaptıklarının yanlış olduğunu kendilerinin Müslüman olmadıklarını ve tevhidi kabul etmiyorlarsa bile en azından onları hayır amellere teşvik eden, orucu yemeleri doğru bir amel gibi lanse etmeyen bu kadının kafir olması için hiç bir sebep görebilmiş değilim!


-falanın lazımıyla filanın lazımıyla biz hüküm veriyoruz. ebubekir zekat vermeyenleri mürted ilan edip öldürdü bizde öyle yaparız onların helal görüp görmemelerine baktımı?!.


Cevap:Hz.Ebubekr ile kendinizi nasıl kıyas ettiniz? O Toplumda zekat vermeyen toplu bir taife vardı.Tabiki savaşılması gerekiyordu.Şuan oyle bir Müslüman cemaat bir haramı açıktan topluca işliyorda sanki onları tekfir ediyormuşsunuz gibi konuşmayın! Toplumda bunun yapılmasına izin verilmez! Biz fertlerden bahsediyoruz burada.Nasıl anlıyorsunuz ki yazılanları?Daha açık soylemek gerekirse ezanın asl olan hükmü farz-ı kifayedir.Bir Müslüman ezan okumazsa onunla savaşılmaz! Ama bir belde artık ezan okumuyorsa o belde ile savaşılır.Bu sebeple siz açıktan dahi olsa haram işleyen kimsenin helal görüp görmemesine bakmak zorundasınız!!!!! Amelinin şekline değil.Bunları kafanıza göre yorumlayıpta insanların önüne koymanız bid’atçilerin yoludur.


-bir ameli haram gören kişi açık işlemez gizli işler. bir haramdan kalbi sıkılan kişi onu saklar. bu fıtrattır. bir çocuk düşünün anne babasının izin vermediği bir şeyi işlerken nasıl saklanmaya çalışır. bu anlatılanları herkes anlar. ancak mantığı bozuklar anlamaz. siz buraya takılmaya devam edin inşaAllah mantığınız zaman içinde düzelir. gözü bozulan göz doktoruna gidiyor. mantığı bozulanlarda buraya düzenli gelirlerse fayda görürler Allahın izniyle.


Cevap:Bakın bu mantık nereye gidiyor biliyor musunuz?

Haricilerde eğer “Allah dan korksalardı günah işlemezlerdi diyorlar.Siz kendi ağzınızla hem büyük günah işleyenleri tekfir etmediğinizi soylediniz hem de kişi haram olduğuna inanıyorsa açık işlemez dediniz.Ne fark var?

Kişi haram olduğuna inanıp açıktan haram işlemiş de olabilir bu onu kafir yapmaz.

Aynı Allah dan korkup günah işleyince kafir olmadığı gibi.

-bak arkadaş burada mesele günahı birilerinin görmesi deyil. büyük günahı işleyen kişi bunu gizlemeye çalışır ama gizleyemez yakalanır bu başka bir şey. birde gizlemeye çalışmaz sanki helalmiş gibi açıktan işler bu başka bir şey.


Cevap:Yine düz mantıkla yaklaşıyormışsınız.

Diyelim bir Müslüman gizli içki içiyor.Şimdi siz bu mantıkla demeniz lazım ki sankı Allah helal demiş gibi içki içiyor.Yani kişinin bir günah işlemesi kişinin Allah’ın yasağını helal gördüğü manasına gelmiyorsa açıktan yapması da onun kalbinde sıkıntı duymadığı anlamına gelmez!  Bir Aşağıdaki cevabımda kendi kitaplarınızdan örnekle izah ettim bunu.


-(??????)Bak şunu anlaman gerekir bir haramı açıktan işlemek onu haram görmemektir!

Cevap:
Gerçekten meseleyi çok çarpıtıp farklı boyutlara getirmişsiniz.Rabbimden bu sapık görüşlerinizi bir an evvel düzeltmesini diliyorum.

Yani bu dediğiniz şey nereden çıktı Allah dan korkun ve kafanızdan şeyler uydurmayın lütfen!

Elinizde vardır.Hak Yayınlarının İmam Zehebi(r.a) ‘a ait “Büyük Günahlar” kitabında 76 dan fazla günah zikredilmiş .

Şimdi Size soruyorum sayfa 79 da “İntihar Etmek” başlıklı sayfayı açıp bakınız.

İslamına şahit olduğunuz biri gözünüzün önünde karşı binadan atlasa bu kişiye kafir mi diyeceksiniz? İşlediği günaha rağmen diğer pis habis müşriklerle aynı kefeye koyup ebedi cehennemlik olduğuna hükmedeceksiniz!

VAllahi diyorum hiçbir ilim ehli aklı olan insan boyle bir hükm vermemiştir.

Açıktan yalan söyleyen kişi onu helal mı görüyor?

Sakal bırakmayan kişi onun helal mı görüyor?

Müslümanların vasıflanması gereken diğer sıfatlarla sıfatlanmayan harama bulaşan insanlar bunları açıktan sergilediklerinde dinden mi çıkıyorlar? Ve  daha niceleri..

Siz ne dediğinizin farkında değilsiniz heralde. Allah dini hakkında nasıl konuştuğunuza dikkat edin.

Şimdi kalkıpta bu şu haramlara geçerli şunlarda geçersiz demeyin.
Bu ayrıma size götüren şer’i bir delil yazın.

-yani bir kişi bir haramı açıktan nasıl işler? bir şey açıktan yapılıyorsa o haram deyildir. fıtrat bunu gerektirir her insan ayıp olan şeyleri gizli yapar. haram işlemek ayıp deyil midir. kalpten sıkıntı duyduğun sevmediğin bir şeyi sen açıktan yaparmısın. açıktan zina edermisin? bundan kalbin sıkılır (müslümansan) yani demek istediğim haramı açıktan sanki helelmiş gibi işlemek haramı helal gördüğüne dair yazı ve söz gibi bir karinedir.


Cevap:Niye sadece zinayı örnek verdiniz? Bu zaten edep sınırları çerçevesinde de gizli yapılan bir şey.Ki şunu soyleyin İslam devletinde açıktan haram nasıl işlensin? İslam devleti buna müsaade etmez ki..Şuan darulharpteyiz ve birtakım Müslümanlar eğer islamı sabit olmuşsa bize açıktan haramını gorursek onu uyarır ta’zir eder gerekirse had uygularız ona çıktan işledin helal gördün diyip usulsüzce tekfir etmeyiz!

Sigarayı ele alalım açıktan içen beyler hakkında hükmünüz nedir? Çünkü büyük küçük haramlar için bir şey zikrettiniz.

Haram olduğunu ikrar eden bu konuda kendisine had uygulandığı halde bırakamayan kişiler tanıyorum.Bu kişiler sizin nazarınızda nasıl oluyorsa dinden çıkıyorlar öyle mi? SubhanAllah.

“Kalpten sıkıntı duyduğun bir şeyi açıktan yapar mısın..Demişsiniz meseleyi Rasulullah zamanında bir kıssa ile cevaplıyorum.Hz.Ömer rasulullahla beraberken bir adam geliyor ve dağda bir kadına zina hariç her şeyi yaptım diyor.Rasulullah susuyor.Hz.Ömer adamı alıp kenara çekiyor ve günahını gizleseydin ya! Diyor.Yani adam günahını gizlemiyor bu onun helal görüp yaptığı manasında değildir.

Yine meseleyi tahkik etmenin önemi de binaen bende bu batıl görüşü savunan herkese soruyorum:
 
“Allah’ı gerçekten seven ondan korkan kişi büyük günah işler mi?”


Sizin mantığınızla “Haricilerin Mantığı “gördüğünüz gibi aynı.Yani kişi insan olması sebebiyle açıktan bir haram işleyebilir.Ve sonra bundan tövbe ederek Allah’a istiğfar edebilir.Tekrar nefsine uyup tekrar da yapabilir.Ehli Sünnetten hiçbir alim açık haram işleyen kişiyi tekfir etmedi.Bir tane örnek asın ya bu kadar lafa ne gerek var bir sahih nakil yeterli! Hangi Vakıa?


-bak arkadaş biz her açıktan büyük günah işleyeni darul harpte tekfir etmeyiz. ama oruç başka çünkü bu Allahla rasuluyle ve islam diniyle alay etmeye girer.

Cevap:Orucu bu diğer haramlardan ayıran delil? Ayrıca sadece oruca demiyorsunuz başını açan içki içen vs..Yukarda yazdınız “kim bir haramı açıktan işliyorsa o helal görüyordur ” diye.
Acaba Site Yönetimi bu yazılan söze katılıyorlar mı merak ediyorum?


Orucun Alay olduğu nereden çıktı? Niye namaz alay olmuyor niye zekat olmuyor?  Zekat vermemekte  o zaman Allah ve Rasulüyle alaya girer çünkü Allah zengin olanlara zekat vermeyi emretti.O ise sanki Allah dememiş gibi vermiyor.Siz boyle kafa yürüterek mi cevaplayacaksınız soruları?


-bak şimdi sana güzelce anlatayım senin gibi cevap verenler var onlarda burdan okusunlar onlarada tek tek cevap verecem ama burda yazdıklarımı tekrar etmeyeceğim:
 şimdi haramları nefis çeker ve kişi bu haramı işler. mesela zinayı içkiyi nefis çeker ve kişi bu haramı yapar. ama bunun haram olduğunu bilirse gizli yapar ve kimseye söylemez. bazı şeyler vardır nefis bunu çekmez. mesela şirk koşmak gibi insan nefsi şirk koşmayı çekmez. Allaha sövmek gibi insanın canı Allaha sövmeyi çekmez.
 şimdi ramazanda oruç yemeyi kişinin canı çeker. dayanamaz veye zayıf karakterlidir oruç tutmak istemez bu kişi gizlice yer ve haram görürse müslüman kalır. ama açıktan oruç yemeyi insanın nefsi çekermi!!!?


Cevap:Bu yazdıklarınızı delil diye mi onümüze sundunuz acaba?
Canı çekip çekmeme ne alaka? Müslüman sarhoş oldu sokakta naralar atıyor..Canı içkiyi çekti belki ama onu izhar etti ne yapacağız? Açıktan bir insanın sarhoş olması olmaz ,tekfir etmeliyiz demeniz lazım.Sizin bu yorumlanırız gidiyor sonu açık……….

Ölçünüze  delillendirmenize bakın..Tekfir usulunuz gerçekten çok sağlıklıymıs!
Gerçekten 1400 asırlık alimlerin hiç düşünemediği şeyleri soylüyorsunuz(!)



-Kimsenin canı açıktan yemek yemeyi çekmez. ramazan dışında bile karakter sahibi kişiler açıktan yemek yemezler. şimdi bu adam niye açıktan yemek yiyor!!?  bu admı açıktan yemek yemeye iten sebep ney? madem haram gizli yesin! madem kalbinde sıkıntı var gizlesin!


Cevap: Adamın günahını gizlemesi millete tabi ki şahit kılmaması gerek.Bunu tartışmıyoruz!
Bunu yapmazsa kafir olmaz diyoruz.


-işte bu kişinin açıktan oruç yemesinin bir tek manası var o da ramazanla dalga geçmektir.

Cevap:Bu sizin görüşünüz her zamanki gibi.. Hiçbir ilim ehline ait olmayan Havaricin sözleri.
Sözünüz en azından benim için delil olmadığından, okuyan akıl sahibi insanın ne kadar büyük bir tutarsızlık içerisinde olduğunuzu anlamalarını umuyorum.



-Allahın hürmetine riayetsizlik etmektir. kalbindeki nifakı dışarı çıkarmaktır! bana deyin ki bu adam orucu açıktan yiyor çünkü şu şu sebeplerden!! diyebilirmisiniz? asla! bu adamın açıktan yemek yiyip ramazanın hürmetini bozmaya dair şeri bir sebebi olamaz.

Cevap:Boyle bir şeyi neden soyleyelim ki? Elbette kişinin haram olan işleri yapmasında sebepler vardır.Allah’ a hürmetsizlikse her büyük günah Allah’a hürmetsizliktir.Önce her büyük günahı işleyene neden bunu Allah’a karşı işledin neden yaptın asi oldun diye sormanız gerekmez mi?

Nefsine uyup günah işleyen kişinin Allah’a karşı saygısızlığında ne gibi bir şeri mazeret var ki açıktan işleyene mazeret soruyorsunuz?



-başka bir örnek vereyim bir kadın başı açık gezerse biz onu hemen tekfir etmiyoruz. bazı  kadınlar bazı ortamlarda açık olmak isterler. kötü bir ortamda yetişmiş sonra müslüman olmuştur bazı ortamalrda kınanmak istemez ve açılır. ama ordan çıkınca kapanır. ama bir kadın devamlı açık geziyorsa bu kadın helel görüyor demektir ve onu tekfir ederiz.

Cevap:Nerden delilendi bu fetvalar :) Herkes alim olmuş MashAllah.
Fetih adlı üyeye cevabınızda demişsiniz ama yine de cevap vermek istiyorum.Bunları normal görmeye başladık demişsiniz.Biz normal görmüyoruz.İslam Devletinde boyle olmadığı için size bunlar tekfir sebebi geliyor anlaşılan.
Amellerin konuşmasını hangi vakıa da taalluk ediyor? Her amel İstihlaldir oyleyse? Sizin savunduğunuz görüşü emin olun iyi biliyorum.O yüzden aşağıdaki yazıları sanki bilmiyormuşuz gibi önümüze delil diye asmayın en azından.Bunlar bahsettiğimiz meseleye delillik teşhil etmez.

Misal:
Günah işlediğinden dolayı kalbde sıkıntı duymalıdır. Günahı işleyen kişi kalbinde sıkıntı duymazsa kafir olur. Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
«Kim işlediği iyilikten dolayı sevinir ve işlediği günahtan dolayı üzüntü duyarsa işte o mü'mindir.»
(Ebu Davud, Tirmizi, Ahmed)

Sabahtan beri güzelce anlaşmak için delil istiyoruz yine ama bir kopyala yapıştır eseri.Bunlar imanın kemalidir.Kişiden imanı kaldırmaz bu tip hadisler çoktur.

Bera hadisiyle alakalı ise, bu meselenin şerh edilmeden yanlış bir şekilde delillendirilmesi ve akidelerini her ne kadar bilmesem de sitede hadisle ilgili alimlerin şerhlerini nakleden arkadaşların isabet ettiklerini düşündüğümden dolayı hiç yorum da bulunup konuyu uzatmayacağım.


-şimdi bir müslüman anne babasına iyi davranmasının gerektiğine inanır ve iyi davranır ama bazen nefsine uyup toplum içinde sesini yükselte bilir kötü muamele yapabilir. bu haramdır. ve kişi nefsine uymuştur. bu kişi tekfir edilmez.


Cevap:Neden tekfir edilmez ?Haram.. Anne Babaya isyan hadislerde büyük günah olarak zikredilir.Açıktan bunu yapan kişiyi neden tekfir etmiyorsunuz? Canınız oyle mi istedi :)


-ama yukarda dediğim gibi açıktan oruç yemeyi kişinin nefsi çekmez. bu itikatla ilgilidir. adam açıktan ramazanda oruç yiyor niye yiyor!?. nefisne uymuştur diyebiilirmiyiz.? işte iki mesele arasındaki fark budur. nefsine uyup uymaması neyi değiştiriyor diye sorabilirsin? şayet bir kişi nefsin çektiği bir amel yapmışsa o kişiye sorarız bunu helalmi görüyorsun yoksa nefsinemi uydun. ama nefsin çekmediği bir amel yapmışsa bilirizki itikattan dolayı yani helel gördüğünden dolayı yapıyor. Allah sanada banada merhamet etsin.

Cevap:Nefsini neyi çekip neyi çekmediğini nereden biliyorsun? Adamın kalbini mi yarıp baktınız? Tekfir de nefsin çekip çekmemesi..Şaçma..ve Komik..


-haramı haram gibi işlerse müslüman sayarız haramı helal gibi işlerse kafir sayarız.

Cevap:Haramın işleniş tarzını neye göre belirlediniz? Hevanızdan başka bir delil var mı?
Günahı şöyle şöyle şu sınırlar içinde işleyeceksin..Bu da yeni mi çıktı?



-Amel  haram bir amel ama işleyiş niyeti onu kafir yapar.

Cevap:Kendi ağzınızla demişsiniz Niyeti diye..Amelinin Şekli Değil yani!
Bu ne çelişki..Sorduğum şeyleri kelam yapmadan izah edebileceksiniz buyurun.Aksi halde tüm alimlere de savunduğunuz bu görüşe göre kafir demeniz gerekiyor.

Çevrimdışı hanzala

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 5
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #21 : 28 Temmuz 2012, 11:09:22 »
Hanefi alimlerinden "Bahri'r-Raik" kitabin yazari, "Feteve el-Bezzaziyya"dan naklederek söyle demistir:

"Kim Ramazanda kasitli olarak aciktan yerse, öldürülür. Cünkü o harami helallestirmistir."

(Kaynak: Ibn Nucaym c; 2, s: 299)

topcubaşı

  • Ziyaretçi
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #22 : 28 Temmuz 2012, 12:33:46 »
uyarıcı diyor ki:
Eşinden boşanmış müslüman kadının durumunu çok iyi bilmek gerekir. Eğer ki, çalıştığı yerden aldığı maaş'tan başka geliri yoksa ve işi bırakınca hemen iş bulma imkanı olmaz ise bu ona sıkıntı ve mağduriyet yaşatır. Bu durumda "Hayızdan, zorluktan," dolayı oruç tutmayan kızların bu fiiline buğz ederek yemek vermesinde bir sakınca yoktur bu müslüman kadın muztazaf'tır. Zira oruç tutmayan kızlar veya kadınlar oruc gibi bir farizayi inkar ederek habis görerek tutmuyor olamazlar. Kendilerine göre bir sebepleri mutlaka vardır. Ya hayızlıdır, yada sıcaklardan dolayı güç getiremiyor olabilirler. Yine oruç onların çalışmasına engel olduğundan bitkinlik verdiğinden tutmuyor olabilirler......"
cevap: öncelikle soru hayız gören kızlara yemek vermek deyil. konuyu çarpıtmamak gerekir. haklı çıkmak için kelimeleri yerinden oynatmak iyi bir ahlak deyil.
 ikincisi bir haramı helelleştirmekten bahstdiyoruz bu küfür olan bir şeydir. bir kadın mustazafmış iş bulamayacakmış vs sebeplerle küfür işlenmez. küfür ancak ikrahı mülciyle işlenir. rızkı veren Allahtır. o kadın hemen iş bulamayacakmış falan bunlar safsata ne biliyorsun. rızkın taksiminde sendemi hazırdın?!


 diyorsun ki: Bu yemek yiyen kızların bu farizayi inkar ettiği çok uzak bir düşüncedir. Çünkü bu toplumda oruç örf'i olarak tutulmaktadır. Yine bu toplum kendilerini islama nisbet eden bir topluluktur oruç tutmanın habis olduğunu iddia eden pek az insan vardır.
cevap: orucu örfi olarak tutmak orucu inkar deyilmi!!? ne demek orucu örfi tutuyorlar!? şimdi bir kişi örfi olarak namaz kılsa bu kabul olurmu ki oruç kabul olsun!? toplum kendini islama nisbet eden bir toplumdur orucun habis olduğunu iddia etmezmiş bu kendini islama nisbet eden toplum içinde küfür olan şarkılar dinler faiz alır verir zina eder genel evler vergi rekorları kılar Allahtan başka hakimler seçerler tauta muhakeme olurlar.... senin konuşmalarını duyan biride essahtan müslüman bir topluma benzeyen toplumdan bahsediyorsun zannedecek.

  diyorsun ki:  İddia; Bu insanların bu farızayi inkar etmesi gerekmez. Zira diliyle inkar etmese bile lisanı hali ile inkar etmektedir.   Bu düşünceye cevap vermeden önce şunu söylemek isterim. Bir insanda iki tane dil mevcuttur, ağız dili ve vucud dili. Ancak bu iman-küfür meselesi değildir. Orucu tutmayan kişinin muteber görülecek iddiası olabilir ancak iman ve küfür meselelerinde bazı şartlar sonucunda kişi mazur görülür. Örneğin; Biri dili ile tağutu inkar eder ancak oy kullanır ise bu kimse vucud dili ile ağız dilinin hilafını izhar etmiş ve kafir olmuştur. Ancak bir farizayi eda eden kimse için bu geçerli olmaz. Farizasının edasını yaparken bazı haller sonucu kişi mazur görülerbilir.
cevap: şu yazdıklarını bir okusana hiç mantık varmı? ne demek iman küfür meselesinde lisanı hale itibar ederizde amellerde itibar etmeyiz. şimdi sana soruyorum bir kişi hakkında lisanı hal ile küfür hükmü veriyorsan bu demekiti ki lisanı hal dilden kuvvetlidir. peki küfürden daha düşük olan ameli meselelerde niye disanı hali kabul etmiyorsun!!? gözler kör olmaz ama göğüslerdeki kalpler kör olur.

  Kadınlarda hayız erkeklerde yolculuk ve hastalık vs... Biz bir hayzlı kadına "Sen orucu inkar etmiyorsun ancak bu farizayı yerine getirmiyorsun. Bundan dolayı amelin kavlini yalandı ve kafir oldun, şer'i hükmü hafife aldın" diyebilirmiyiz.?
cevap: bak kelimeleri yerinden oynatma. burdaki yazdıklarından Allah katında sorumlusun Allah sana  burda yazdıkalrını soracak ve seni hesaba çekecek. abiz hayızlı kadını tekfirmi ettik yolcuyu tekfirmi ettik!? ne dediğini bil ona göre konuş. senin bu basit numaralarını yutacak cahil sofiler yok karşında!  seviyeyi düşürme. adam gibi fikrini koy. bizim söylediklerimizi anla ve kelimeleri yerli yerince kullan.

 diyorsun ki: Peki bu metod selefin metoduna aykırı değilmi? Şeytan yerdiğimiz haricilerin hasletini selefin hasleti kılığında size uygulatmaya çalışıyor. Allah'dan korkun. Şunuda söylemek isterimki, tüm bu tartışan ve kafir hükmü veren kimseler kelam ve akıl akımına çok fena kapılmış selefin menhecinden ayrılmıştır. Kelam ve akıl ile hüküm vermek selef'in menheci değildir. Diğer yazılan şeylere cevap vermek gerekmez, çünkü çok alakasız nakiller akılla yorumlanıp kendine uydurulmaya çalışılmış. Hamd Allah'adır.
cevap: öncelikle sen selefin yolunu anlayamamışın. yukarda ne diyorsun lisanı hal küfürde geçerli amelde geçerli deyil. böylemi anladın selefin menhecini!? sen kelamcıların sözlerini hiç okudunmu veya haricileri ne kadar tanıyorsun ki bizi kelamcılara veya hericilere benzettin! zerre kadar tanısaydın onları bizi onlara benzetmezdin.

topcubaşı

  • Ziyaretçi
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #23 : 28 Temmuz 2012, 12:47:21 »
imamuddin diyor ki:
Allah (t.t.) Kur'ân'da faiz yemeyin buyurmuştur. Bu metod ile hüküm çıkarma yolunu tutarsak, bugün faiz yiyen birine sen Allah (t.t.)'ın hükmünü hafife aldın kâfir oldun dememiz gerekir. O Mantık şunu söyletir; Hafife almasaydın fâîz yemezdin... Yine Allah (t.t.) Kur'ân'da zinayı nehy siğası ile haram kılmıştır. Bu metod ile hareket edersek zina yapan herkesi bu sebepten dolayı tekfir etmemiz gerekir. Bunları bütün emir, nehy, taleblerde uygulaya biliriz. Bunun ne kadar acıklı bir masal olduğu gözler önüne çıkar. Peki soruyu soran kişi bunu alıp uyguladığında, oruç tutmayan, zina yapan, faiz yiyen, içki içen, başını örtmeyen, sakal bırakmayan vb bütün meselelerde ifrada kaçar ve hepsine kafir hükmü verip harici olmazmı?
 cevap: bak ben en başta ne dedim göz doktoruna gitmesi gerekir yani sizin mantık doktoruna gitmeniz gerekir sizde o hastaneyi bulmuşunuz buraya takılmaya devam edin sizin mantığınız düzelecek inşaAllah:
 şayet sen yukarıda yazdığım yazıları anlasaydın bu yazıyı buraya yazamazdın sen galiba ben tek bir cevap vedim sandın ve diğer cevapları okumadın. bak ben her cevap yazana tek tek cevap veriyorum yukarı çık ve tekrar cevapları oku belki özür dilersin.
 biz zina edeni tekfir mi ettik, faiz yiyeni tekfir  mi ettik, oruç tumayanı tekfirmi ettik, içki içeni tekfir mi ettik başı açık gezeni tekfir mi ettki!? bak ben yukarıda bunların cevabını yazdım okumadınmı yoksa anlamadınmı. okumadınğını farzedelim ve tekrar anlatalım:
 bak şimdi bir haramı işleyen kişi kafir olmaz ama üç şartlar meşrulaştırmayacak, helal görmeycek, kalbiyle sıkıntı duyacak. bunların delilini yukarıda verdim.
 şimdi bir adamın haramı meşrulaştırdığı veya helel gördüğü veya kalbinde sıkıntı duymadığı bazı karinelreden anlaşılır. bu karineler olursa o kişinin sözüne deyil karinelere bakarız. mesela adam zina etmiş bu haramdır ama gelip anlatıyor benm şöyle bir karıya gittim şöyle yaptım böyle yaptım işte bu bu kişinin kalbinde harama karşı sıkıntı olmadığını gösterir ve kafirdir.
 veya adam faizle ev almış bu haramdır adamı bağlar ama oturmuş toplumun içinde anlatıyor ya şu kadar faiz çektim zaten şu kadar kira getirir o onu karşılar falan... bu adamı tekfir ederiz şayet haram görseydi bunu ulu orta helalmiş gibi ticaretmiş gibi anlatmazdı.
 adam ramazanda oruç tutmuyor yemek yiyor bu kişi kafir olmaz nefisine uydu oruç yedi. ama açıktan yiyorsa kafirdir. müslüman açıktan oruç yermi canı açıktan oruç yemekmi çekmiş.
 şimdi bizim mantığımızı doğru anla ve doğru dürüst cevap ver. bize ayit olmayan çıkarımlarını bize aitmiş gibi aktarma. seviyeyi biraz yükseltirsek iyi olur. çocuklar gibi deyil adamlar gibi tartışalım lütfen.

Çevrimdışı Burhân

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 17
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #24 : 28 Temmuz 2012, 13:27:11 »
@ topcubaşı

Arkadaş, "Sen hiç nefsini ilah edineni gördün mü ?" Yazdıkların da elle tutulur hiç birşey yok. Bana doktor tavsiyesi yapacağına kendine ilim takviyesi yapsana sen ! O kadar şey yazıyorsun ancak hiç bir delil yok, mantık bol. Sen öyle düşünürsün, ben böyle düşünürüm. Bunun ölçüsü nedir yahu ? Hani söylediklerimizi Kuran ve Sünnet'le delillendirecektik ? Sen buna lüzum duymuyorsun sanırım ha ? Sen büyük günahlar arasın da şöyle olursa tekfir ederim, böyle olursa tekfir etmem; şu büyük günahı yaparsa niyetini sorarım, bu büyük günahı yaparsa "bunu yapmakla şunu demek istemiştir öyleyse kafirdir" derim ve tekfir ederim sonucuna nerden varıyorsun ?

Bak yukarda "Ishaan" isimli üye akli delillerinizi akli yolla çürütmüş ve size çeşitli büyük günah örnekleri vermiş. Bunlara bende ekleyim;

- Kibirli olmak,
- Müslümana sövmek onunla savaşmak,
- Hırsızlık,
- Faiz
vs. bunların hepsi büyük günahlardandır. Sen hangi delille bunların arasını ayırıyorsun ? Senin şöyle bir mantığın var:

"Hırsızlık yapan, gizliden yaparsa helal görmediği için kafir olmaz. Açıktan yaparsa kafir olur zira Allah'a (cc) asi olmuş onun emriyle alay etmiştir. Senin bu anlayışın bize şunu ıspatlıyor: " büyük günah sahipleri istediklerini yapabilirler yeter ki biz görmeyelim.." Bu nasıl mantık, bu nasıl üslub ?

Bence sen ne dediğinin farkında değilsin. Çünkü hem niyetten bahsediyor hem arka plana atıyorsun..  İşine gelmiyor, maksadın hak değil inat. Artık sana yazmanın gereksiz olduğunu anladım. Ne zaman ki birazcık ilim takviyesi yaptın, o zaman yazarsın inşâAllah.

@ Hanzala

Hanefi alimleri namazın terkine küfür demiyorlar bu durum da ne olacak ? Namazın terki en büyük haram ve aşikare yapılan en büyük günahlardan değil midir ? Yok hadi senin yazdığın doğrultu da ele alsak dahi, ne zamandan beridir Alimlerin görüşleri dinde delil oldu ?

Yazdıklarımı ıspatlıcam diye deliller arayacağınıza, deliller doğrultusunda anlayışınıza çeki-düzen verin..

topcubaşı

  • Ziyaretçi
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #25 : 28 Temmuz 2012, 14:23:48 »
ishaan diyorki:
  Velev ki öyle olsa bile bu o bayanı bizim tekfir etmemiz için yeterli değil.
Kadının bir saygısızlığı yoktur bu mesele de! Dediğiniz gibi açıktan yiyenin tekfir etseniz bile bu kadının vakıasını bilmeden hemen kafir olur dediniz.Kadın boşanmış ve çevresinde Müslüman yok! Ne yapacak? Belki hazırladığı kişilere açıklama yapıyor yaptıklarının yanlış olduğunu kendilerinin Müslüman olmadıklarını ve tevhidi kabul etmiyorlarsa bile en azından onları hayır amellere teşvik eden, orucu yemeleri doğru bir amel gibi lanse etmeyen bu kadının kafir olması için hiç bir sebep görebilmiş değilim!
cevap: bak ishaan şunu iyi bil küfür olan ameller ikrahı mülci halinde işlenir. bizim için en kötü olan şeyler küfür ve şirk olan şeylerdir. bir kafire islamı tebliğ etmek için küfür ve şirk işleyemeyiz. islam tebliği büyük bir vazifedir ama kişinin küfür ve şirkten korunması daha büyük bir vazifedir. bu kadın onlara islamı tebliğ ediyor diye küfür işlemesi mazur görülemez.


diyorsun ki: -falanın lazımıyla filanın lazımıyla biz hüküm veriyoruz. ebubekir zekat vermeyenleri mürted ilan edip öldürdü bizde öyle yaparız onların helal görüp görmemelerine baktımı?!.
 Cevap:Hz.Ebubekr ile kendinizi nasıl kıyas ettiniz? O Toplumda zekat vermeyen toplu bir taife vardı.Tabiki savaşılması gerekiyordu.Şuan oyle bir Müslüman cemaat bir haramı açıktan topluca işliyorda sanki onları tekfir ediyormuşsunuz gibi konuşmayın! Toplumda bunun yapılmasına izin verilmez! Biz fertlerden bahsediyoruz burada.Nasıl anlıyorsunuz ki yazılanları?Daha açık soylemek gerekirse ezanın asl olan hükmü farz-ı kifayedir.Bir Müslüman ezan okumazsa onunla savaşılmaz! Ama bir belde artık ezan okumuyorsa o belde ile savaşılır.Bu sebeple siz açıktan dahi olsa haram işleyen kimsenin helal görüp görmemesine bakmak zorundasınız!!!!! Amelinin şekline değil.Bunları kafanıza göre yorumlayıpta insanların önüne koymanız bid’atçilerin yoludur.
 cevap: bak soruna verdiğim cevabı anlasaydın böyle konuşamzdın. orada ebu bekir örneği filanın lazımına örnektir. yani bak ayet yok hadis yok ama ebu bekir toplu olarak zekatı terketmeyi küfür gördü bizde ebu bekirin lazımıyla aynı hükmü veririz manasında idi. yani filanın lazımı falanın lazımı ile hüküm veriyoruz yeterki o filan falan muteber alimler olsun raşit halifeler olsun.
 açıktan haram işleyenin helal görüp görmemesine bakmak lazım sözünüzü açıkalarmısınız. yani nasıl olursa helal görmüş olur nasıl olursa haram görmüş olur. bi zamet o kişiyi kurtaracak bir  şey yazarmısınız.


diyorsun ki: -bir ameli haram gören kişi açık işlemez gizli işler. bir haramdan kalbi sıkılan kişi onu saklar. bu fıtrattır. bir çocuk düşünün anne babasının izin vermediği bir şeyi işlerken nasıl saklanmaya çalışır. bu anlatılanları herkes anlar. ancak mantığı bozuklar anlamaz. siz buraya takılmaya devam edin inşaAllah mantığınız zaman içinde düzelir. gözü bozulan göz doktoruna gidiyor. mantığı bozulanlarda buraya düzenli gelirlerse fayda görürler Allahın izniyle.
Cevap:Bakın bu mantık nereye gidiyor biliyor musunuz?
Haricilerde eğer “Allah dan korksalardı günah işlemezlerdi diyorlar.Siz kendi ağzınızla hem büyük günah işleyenleri tekfir etmediğinizi soylediniz hem de kişi haram olduğuna inanıyorsa açık işlemez dediniz.Ne fark var?  Kişi haram olduğuna inanıp açıktan haram işlemiş de olabilir bu onu kafir yapmaz.
Aynı Allah dan korkup günah işleyince kafir olmadığı gibi.
 cevap: şimdi Allahtan korkanın haram işleyeceğine dair naslar var o sebeple haricilerin mantığı yanlıştır. çünkü bazen haramı nefis çeker ve kişi haram işler. ama kişinin canı küfür çekmez şirk çekmez. oruç yiyeni tekfir etmiyoruz o nefsine uymuştur ama açıktan yiyeni tekfir ediyoruz çünkü bu itikadın gereğidir açıktan yemeyi can çekmez. haricilerle farkı anladınmı? onarın mantığının yanlış olduğuna dair delil var sende benim yazdıklarımın yanlış olduğun dair delil getir tamam ben dönerim. ama asla yapamazsın. hemde asla.


diyorsun ki: -bak arkadaş burada mesele günahı birilerinin görmesi deyil. büyük günahı işleyen kişi bunu gizlemeye çalışır ama gizleyemez yakalanır bu başka bir şey. birde gizlemeye çalışmaz sanki helalmiş gibi açıktan işler bu başka bir şey.
Cevap:Yine düz mantıkla yaklaşıyormışsınız.
cevap: tabiki düz mantıkla yaklaşacağım. mantığın düzü tersimi olur. size diyorum sizin anlayışınız bozulmuş bu ters mantıkları falan bırakın. doğru düzgün düşünün.

 diyorsun ki: Diyelim bir Müslüman gizli içki içiyor.Şimdi siz bu mantıkla demeniz lazım ki sankı Allah helal demiş gibi içki içiyor.Yani kişinin bir günah işlemesi kişinin Allah’ın yasağını helal gördüğü manasına gelmiyorsa açıktan yapması da onun kalbinde sıkıntı duymadığı anlamına gelmez!  Bir Aşağıdaki cevabımda kendi kitaplarınızdan örnekle izah ettim bunu.
cevap: bak şimdi bir kişi içki içiyorsa bu onun helal gördüğü manasınada gelebilirdi ama Allah bu konuda naslar indirmiş. haram görenlerinde haram işleyebileceklerini bildirmiş o sebeple biz bu şekilde olaya bakmıyoruz. ama haramı işlemenin bir usulü adabı var. adam sanki Allahın hiç sözü yok gibi ulu orta haram işlermi?
-()

 diyorsun ki: Bak şunu anlaman gerekir bir haramı açıktan işlemek onu haram görmemektir!
Gerçekten meseleyi çok çarpıtıp farklı boyutlara getirmişsiniz.Rabbimden bu sapık görüşlerinizi bir an evvel düzeltmesini diliyorum.
Yani bu dediğiniz şey nereden çıktı Allah dan korkun ve kafanızdan şeyler uydurmayın lütfen!
Elinizde vardır.Hak Yayınlarının İmam Zehebi(r.a) ‘a ait “Büyük Günahlar” kitabında 76 dan fazla günah zikredilmiş .
Şimdi Size soruyorum sayfa 79 da “İntihar Etmek” başlıklı sayfayı açıp bakınız.
İslamına şahit olduğunuz biri gözünüzün önünde karşı binadan atlasa bu kişiye kafir mi diyeceksiniz? İşlediği günaha rağmen diğer pis habis müşriklerle aynı kefeye koyup ebedi cehennemlik olduğuna hükmedeceksiniz!
VAllahi diyorum hiçbir ilim ehli aklı olan insan boyle bir hükm vermemiştir.
Açıktan yalan söyleyen kişi onu helal mı görüyor?
Sakal bırakmayan kişi onun helal mı görüyor?
Müslümanların vasıflanması gereken diğer sıfatlarla sıfatlanmayan harama bulaşan insanlar bunları açıktan sergilediklerinde dinden mi çıkıyorlar? Ve  daha niceleri..
Siz ne dediğinizin farkında değilsiniz heralde. Allah dini hakkında nasıl konuştuğunuza dikkat edin.
 
 cevap: bir haramı açıktan işlemek onu haram görememktir diyorsun o zaman ne demektir. sen lütfen bu soruya cevap ver. açıktan oruç yiyen niye yiyor. dersenki öylesine yiyor öylesine amel etmek delilerin ve çocukların işidir. her amelin bir sebebi ve kalbi bir durumu vardır. kötü amellere kalp dur der. bu adamın sebebi ne ki bu ameli açıktan işliyor.
 bak intihar eden kişinin ruhsal durumu iyi deyildir. kimse kendisini öldürmez. bu kişi bir anda kendisini yukarıdan aşşağı attı bu ulu orta yaptı manasına gelmez. zaten o bunları hesabedecek akli melekeye sahip olsa kendini yukarıdan aşşağı atmaz.
  hiçbir ilim ehli aklı olan insan böyle demez demişin bir kardeş bir alıntı yapmış şimdi sen ibni nuceymidemi akılsızlıkla suçlayacaksın. aslında bu alıntılar çoğalacak siz merak etemeyin. inşaAllah her mezhepten alıntı nakledeceğiz buraya şimdi gayem sizin sapmanıza sebep olan mantığınızı düzeltmek.
 açıktan yalan söyleyen kişi insanların yalan söylediğini anlamadığını zannediyor. yani insanları kandırmaya çalışıyor. bu ameli uluorta yapmak sayılmaz. yani haram işlediğini insanlar bilmiyor zannediyor.
 Müslümanların vasıflanması gereken diğer sıfatlarla sıfatlanmayan harama bulaşan kişilerde durumlarına göre değerlendirilirler zünnar kemeri takan kafir olur. subay tıraşı yapan kafir olmaz. ama kafir subaylara benzemek niyetiyle yaparsa kafir olur...


diyorsun ki: Şimdi kalkıpta bu şu haramlara geçerli şunlarda geçersiz demeyin.
Bu ayrıma size götüren şer’i bir delil yazın.
cevap: bak şu amel bu amel ayırmadım. kim Allahın bir harmını helalmiş gibi işlerse o kişi kafir olur.

yani bir kişi bir haramı açıktan nasıl işler? bir şey açıktan yapılıyorsa o haram deyildir. fıtrat bunu gerektirir her insan ayıp olan şeyleri gizli yapar. haram işlemek ayıp deyil midir. kalpten sıkıntı duyduğun sevmediğin bir şeyi sen açıktan yaparmısın. açıktan zina edermisin? bundan kalbin sıkılır (müslümansan) yani demek istediğim haramı açıktan sanki helelmiş gibi işlemek haramı helal gördüğüne dair yazı ve söz gibi bir karinedir.
Cevap:Niye sadece zinayı örnek verdiniz? Bu zaten edep sınırları çerçevesinde de gizli yapılan bir şey.Ki şunu soyleyin İslam devletinde açıktan haram nasıl işlensin? İslam devleti buna müsaade etmez ki..Şuan darulharpteyiz ve birtakım Müslümanlar eğer islamı sabit olmuşsa bize açıktan haramını gorursek onu uyarır ta’zir eder gerekirse had uygularız ona çıktan işledin helal gördün diyip usulsüzce tekfir etmeyiz!
cevap: sen islam kadısı olmadığın için ve islam akaidini bilmediğin için böyle yaparsın bu senin için normal. ama islam kadısı öyle yapmaz. sadece zinayı örnek vermedim ben dedim ki içki içen kişi yakalandığında sarhoşsa had uygulanır ama sarhoş deyilse tevbeye davet edilir. açıktan kumara oynayanlarda aynıdır. açıktan faiz alıp verenlerde aynıdır. bak yukarıda baş örtüsünüde verdim. sen güzel güzel oku. belki bütün cevaplarımı okumamışındır bir daha gözden geçir inşaAllah.

 diyorsun ki: Sigarayı ele alalım açıktan içen beyler hakkında hükmünüz nedir? Çünkü büyük küçük haramlar için bir şey zikrettiniz.
 Haram olduğunu ikrar eden bu konuda kendisine had uygulandığı halde bırakamayan kişiler tanıyorum.Bu kişiler sizin nazarınızda nasıl oluyorsa dinden çıkıyorlar öyle mi? SubhanAllah.
cevap: sıgara meselesini bazı kişiler ihtilaflı görüyorlar ve kesin haram katagorisine koymuyorlar. bu kişiler bir fetvaya dayandıkları için haram kabul etmezlerse kafir olmazlar.

 diyorsun ki:“Kalpten sıkıntı duyduğun bir şeyi açıktan yapar mısın..Demişsiniz meseleyi Rasulullah zamanında bir kıssa ile cevaplıyorum.Hz.Ömer rasulullahla beraberken bir adam geliyor ve dağda bir kadına zina hariç her şeyi yaptım diyor.Rasulullah susuyor.Hz.Ömer adamı alıp kenara çekiyor ve günahını gizleseydin ya! Diyor.Yani adam günahını gizlemiyor bu onun helal görüp yaptığı manasında değildir.
cevap: bak bu adam haramı haram görüyor ve gelip rasulullaha itiraf ediyor ki kendisini temizlesin. bu adam helal görerekmi anlatıyor. bu sana deyil bana delil olur. Allah akıl fikir versin.

 diyorsun ki: Yine meseleyi tahkik etmenin önemi de binaen bende bu batıl görüşü savunan herkese soruyorum:
 “Allah’ı gerçekten seven ondan korkan kişi büyük günah işler mi?”
Sizin mantığınızla “Haricilerin Mantığı “gördüğünüz gibi aynı.Yani kişi insan olması sebebiyle açıktan bir haram işleyebilir.Ve sonra bundan tövbe ederek Allah’a istiğfar edebilir.Tekrar nefsine uyup tekrar da yapabilir.Ehli Sünnetten hiçbir alim açık haram işleyen kişiyi tekfir etmedi.Bir tane örnek asın ya bu kadar lafa ne gerek var bir sahih nakil yeterli! Hangi Vakıa?
cevap: Allahı gerçekten seven bir kişi zayıf bir anında şeytana uyup günah işleyebilir. günah işlemek kişiyi kafir yapmaz ama günahı helalmiş gibi işlemek kişiyi kafir yapar. bak bir kardeş bir alıntı yapmış acele etme daha çok gelecek inşaAllah.

 diyrosun ki:-bak arkadaş biz her açıktan büyük günah işleyeni darul harpte tekfir etmeyiz. ama oruç başka çünkü bu Allahla rasuluyle ve islam diniyle alay etmeye girer.
 Orucu bu diğer haramlardan ayıran delil? Ayrıca sadece oruca demiyorsunuz başını açan içki içen vs..Yukarda yazdınız “kim bir haramı açıktan işliyorsa o helal görüyordur ” diye.
Acaba Site Yönetimi bu yazılan söze katılıyorlar mı merak ediyorum?
cevap: bak aslında cevabı ne güzel vermişim. ama sen tam aktarmamışın: başı açık gezen her kesi tekfir ediyormuyuz hayır niye çünkü bazen nefsine uyup başı açık gezebilir. ama devamlı başı açık gezerse bu haramı haram görmüyor demektir. ama açıktan yiyenin canı açıktan yemek çekmez. çekse çekse yemek yemek çeker onuda gizlice yiyebilir. ama kafirin canı açıktan yemek çeker. o kafir müslümanların oruç tutmalarından rahatsız olur müslümanlara eziyet vermek ister. onaların canı yemek çeksin dayanamasınlar ister. açıktan yer ki müslümanlarla ve dinleriyle alay etsin. siz bunları görmüyorsunuz. gözler kör olmaz ama göğüslerdeki kalpler kör olur.

 diyorsun ki: Orucun Alay olduğu nereden çıktı? Niye namaz alay olmuyor niye zekat olmuyor?  Zekat vermemekte  o zaman Allah ve Rasulüyle alaya girer çünkü Allah zengin olanlara zekat vermeyi emretti.O ise sanki Allah dememiş gibi vermiyor.Siz boyle kafa yürüterek mi cevaplayacaksınız soruları?
cevap: bak oruçla diğer ameller arasında bir fark var o da şu: ramazanda gündüz vakti bütün müslümanar aynı anda ibadet yaparlar. ama zekatı her kişi yılın başka başka vakitlerinde verir. namazda öyle namazı müslümanlar izinverilern vakte kadar değişik vakitlerde kılarlar. ve bir kişiyi namaz kılmazken görünce aklımız bu kişi namazı inkar ediyor gelmez. o kişi inkar ediyorsa Allahla kendi arasında Allah ona hesabını sorar.
 ama bak bir kişi namazı hafife alacak laflar etse zekatı hafife alacak laflar etse veya ameliyle bu manaya gelecek bir şeyler yapsa o kişide kafir olur.

diyorsun ki: -bak şimdi sana güzelce anlatayım senin gibi cevap verenler var onlarda burdan okusunlar onlarada tek tek cevap verecem ama burda yazdıklarımı tekrar etmeyeceğim:
 şimdi haramları nefis çeker ve kişi bu haramı işler. mesela zinayı içkiyi nefis çeker ve kişi bu haramı yapar. ama bunun haram olduğunu bilirse gizli yapar ve kimseye söylemez. bazı şeyler vardır nefis bunu çekmez. mesela şirk koşmak gibi insan nefsi şirk koşmayı çekmez. Allaha sövmek gibi insanın canı Allaha sövmeyi çekmez.
 şimdi ramazanda oruç yemeyi kişinin canı çeker. dayanamaz veye zayıf karakterlidir oruç tutmak istemez bu kişi gizlice yer ve haram görürse müslüman kalır. ama açıktan oruç yemeyi insanın nefsi çekermi!!!?
Bu yazdıklarınızı delil diye mi onümüze sundunuz acaba?
Canı çekip çekmeme ne alaka? Müslüman sarhoş oldu sokakta naralar atıyor..Canı içkiyi çekti belki ama onu izhar etti ne yapacağız? Açıktan bir insanın sarhoş olması olmaz ,tekfir etmeliyiz demeniz lazım.Sizin bu yorumlanırız gidiyor sonu açık……….
cevap: bak sen hep beni haklı çıkarıyorsun bu konuda seni tebrik ederim. içki içen müslüman örneğini kaç kere verdim hala buraya yazmışın sarhoş nara atıyor diye. ya sarhoş küfür bile işlese kafir olmaz sen hiç anlamıyormusun!?
bak canı çekmekle çekmemek niye önemli onu anlatıyım: aslında devfalarca anlattım ama olsun bir daha anlatıyım. bir kişi bir ameli işlerken bir sebep vardır. kimse sebepsiz bir amel işlemez. bu sebepler ya nefsin onu istemesidir yada inançla ilgilidir. bu sebeple biz bir şeyi yaptığımızda ya nefsimizden yaparız yada inancımızdan yaparız. sebepsiz amel edenelr deliler ve çocuklardır. şimdi biz açıktan yemek yiyen kişiye bakıyoruz niye açıktan yemek yiyor. bunu nefis çekmez ki! peki nefis çekmezse niye yiyor bu sorunun cevabı çok önemli: zira kimse sebepsiz bir amel yapmaz. işte bunun sebebi onun itikadıdır: bu kişi orucu ciddiye almıyor, bu kişi müslümanların eziyet görmesini ciddiye almıyor, bu kişi kafirler gibi açıktan yiyerek müslümanlara eziyet ediyor... bütün nefisler aynı yaratılmıştır. sen ramazanda dışarı çık ve eline bir pet şişe su al bak ne hissediyorsun. sonrada şunu sor o açıktan yiyenler niye benim hissettiklerimi hissetmiyorlar. cevabı ben veriyim peşinen: çünkü onlar kafir.
Ölçünüze  delillendirmenize bakın..Tekfir usulunuz gerçekten çok sağlıklıymıs!

diyorsun ki: Gerçekten 1400 asırlık alimlerin hiç düşünemediği şeyleri soylüyorsunuz(!)
cevap: sen insan makamından çıkmışın artık. 1400 yıllık alimlerin hepsinin düşüncelerini okuyorsun!!!!
-
diyorsun ki: Kimsenin canı açıktan yemek yemeyi çekmez. ramazan dışında bile karakter sahibi kişiler açıktan yemek yemezler. şimdi bu adam niye açıktan yemek yiyor!!?  bu admı açıktan yemek yemeye iten sebep ney? madem haram gizli yesin! madem kalbinde sıkıntı var gizlesin!
 Adamın günahını gizlemesi millete tabi ki şahit kılmaması gerek.Bunu tartışmıyoruz!
Bunu yapmazsa kafir olmaz diyoruz.
cevap: işte bizde kafir olur diyoruz. çünkü bu ameli bir inancın gereği. o inançta küfür olan bir inanç. bana o amelin islam olan bir boyutunu göstersene. yani de ki bu adam açıktan yemek yemiştir çünkü... bekliyrum cevabını.

 diyorsun ki: -işte bu kişinin açıktan oruç yemesinin bir tek manası var o da ramazanla dalga geçmektir.
Cevap:Bu sizin görüşünüz her zamanki gibi.. Hiçbir ilim ehline ait olmayan Havaricin sözleri.
Sözünüz en azından benim için delil olmadığından, okuyan akıl sahibi insanın ne kadar büyük bir tutarsızlık içerisinde olduğunuzu anlamalarını umuyorum.
cevap: peki niye yiyor o zaman. onuda burada söyleseydin ya! söyleyemezsin çünkü yok. ya diyeceksin ki o adam deli veya çocuk yada diyeceksin ki kafir. sebebiyle bu kişinin müslüman olduğunu niye eçıklamadın!!?

 diyorsun ki: -Allahın hürmetine riayetsizlik etmektir. kalbindeki nifakı dışarı çıkarmaktır! bana deyin ki bu adam orucu açıktan yiyor çünkü şu şu sebeplerden!! diyebilirmisiniz? asla! bu adamın açıktan yemek yiyip ramazanın hürmetini bozmaya dair şeri bir sebebi olamaz.
Cevap:Boyle bir şeyi neden soyleyelim ki? Elbette kişinin haram olan işleri yapmasında sebepler vardır.Allah’ a hürmetsizlikse her büyük günah Allah’a hürmetsizliktir.Önce her büyük günahı işleyene neden bunu Allah’a karşı işledin neden yaptın asi oldun diye sormanız gerekmez mi?
cevap: her büyük günah Allahın şeriatine hürmetsizlik deyildir! bu yanlış olan bir söz. insanlar bazen nefislerine uyarlar ve haram işlerler haramın vereceği geçici zevk gidince hemen tevbe ederler. haram işlemek olmasaydı tevbe etmek olmazdı. Allah günahtan tevbe edin diyor. her günah işlediğinizde hürmetsizlik yaptınız kafir oldunuz küfürden tevbe edin demiyor.

 diyorsun ki: Nefsine uyup günah işleyen kişinin Allah’a karşı saygısızlığında ne gibi bir şeri mazeret var ki açıktan işleyene mazeret soruyorsunuz?
cevap: evet bak anlamaya başlıyorsun. şimdi bir müslüman bir amel işlemiş 99 manası küfür bir manası islam biz o manaya yorarız ve onu konuşmadan hemen tekfir etmeyiz. şimdi ben sama müslümanın yaptığı amelin bir tane iyi mansını soruyorum. bana bu manayı söyleki onu tekfir etmeyeyim. bu benim hakkım deyilmi. sen beni aydınlatmak zorunda deyilmisin. bak ben ona kafir diyorum, Allah düşmanı diyorum çünkü sebepsiz açıktan oruç yiyor sende deki ya arkadaş öyle deme bak o açıktan yiyor çünkü.... sebep var.

diyorsun ki: -başka bir örnek vereyim bir kadın başı açık gezerse biz onu hemen tekfir etmiyoruz. bazı  kadınlar bazı ortamlarda açık olmak isterler. kötü bir ortamda yetişmiş sonra müslüman olmuştur bazı ortamalrda kınanmak istemez ve açılır. ama ordan çıkınca kapanır. ama bir kadın devamlı açık geziyorsa bu kadın helel görüyor demektir ve onu tekfir ederiz.
Cevap:Nerden delilendi bu fetvalar  Herkes alim olmuş MashAllah.
cevap: bak ilk mailimde ne dedim artık güneşin varlığına delil istiyorlar. niye dedim çünkü bazı şeyleri bilmek için illa delil gerekmez. herkes bilir ve anlar. sahih mantığa sahip olanlar aynı şekilde düşünürler. zira delil getirdiğimiz ayet ve hadisler olaylar tam birebir uymaz. tarih farklı kişiler farklı sözler farklı olur. ama alimler aynı anlarlar işte bunun sebebi şeri ilimleri tahsil etmekten kaynaklanan doğru mantıktır. sizde bu yok. zamanla olur inşaAllah.

 Fetih adlı üyeye cevabınızda demişsiniz ama yine de cevap vermek istiyorum.Bunları normal görmeye başladık demişsiniz.Biz normal görmüyoruz.İslam Devletinde boyle olmadığı için size bunlar tekfir sebebi geliyor anlaşılan.
cevap: normal görmüyorsun ama adamada bir şey demiyorsun. sana göre müslüman kafasına göre harm işler haram işlerkende kimseden sakınmaz utanmaz. böylemi normal görmüyorsun!?
Ame
 diyorsun ki: llerin konuşmasını hangi vakıa da taalluk ediyor? Her amel İstihlaldir oyleyse? Sizin savunduğunuz görüşü emin olun iyi biliyorum.O yüzden aşağıdaki yazıları sanki bilmiyormuşuz gibi önümüze delil diye asmayın en azından.Bunlar bahsettiğimiz meseleye delillik teşhil etmez.
Misal:
Günah işlediğinden dolayı kalbde sıkıntı duymalıdır. Günahı işleyen kişi kalbinde sıkıntı duymazsa kafir olur. Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
«Kim işlediği iyilikten dolayı sevinir ve işlediği günahtan dolayı üzüntü duyarsa işte o mü'mindir.»
(Ebu Davud, Tirmizi, Ahmed)
Sabahtan beri güzelce anlaşmak için delil istiyoruz yine ama bir kopyala yapıştır eseri.Bunlar imanın kemalidir.Kişiden imanı kaldırmaz bu tip hadisler çoktur.
cevap: yani sen bir kişi Allahın haramlını işlerken sıkıntı duymaz ama genede müslümandır diyorsun öylemi! sen imanın neresindesin? iman etmiş olsaydın haram işlemenin müslümanın kalbinde oluşturduğu etkiyi bilirdin. imansız olduğun için anlayamıyorsun.

 Bera hadisiyle alakalı ise, bu meselenin şerh edilmeden yanlış bir şekilde delillendirilmesi ve akidelerini her ne kadar bilmesem de sitede hadisle ilgili alimlerin şerhlerini nakleden arkadaşların isabet ettiklerini düşündüğümden dolayı hiç yorum da bulunup konuyu uzatmayacağım.
 cevap:  ben sitede eski deyilim buraya taşırsan üzerinde mütalaa ederiz.

-şimdi bir müslüman anne babasına iyi davranmasının gerektiğine inanır ve iyi davranır ama bazen nefsine uyup toplum içinde sesini yükselte bilir kötü muamele yapabilir. bu haramdır. ve kişi nefsine uymuştur. bu kişi tekfir edilmez.
  Neden tekfir edilmez ?Haram.. Anne Babaya isyan hadislerde büyük günah olarak zikredilir.Açıktan bunu yapan kişiyi neden tekfir etmiyorsunuz? Canınız oyle mi istedi
cevap: bak biz sizin gibi deyiliz canımızın istemesine göre konuşmayız. sizin canınız insanlara kafir dememeyi çekiyor onun için çırpınıp duruyrosunuz. bunun cevabını orada verdim niye buraya tam aktarmıyorsun. bu şekilde kelime oyunlarıyla bir yere varamzsın. bu numaraları burda yemezler! bak ben hiç bir kelimenizi eksiltiyorumuyum. sizede öyle yapmanızı tavsiye ederim.
 sorunun cevabına geliyim:  bir kişi anne babasına uluorta isyan ederse bunun iki manası vardır birincisi bu kişi nefsine uymuştur ve o an kendine hakim olamamıştır ikincisi anne babaya isyanı helel görüyordur. şimdi biz burada muhatap  müslüman olduğu için birinci sebebi alıyoruz. ve onu kurtarıyoruz. ama oruç meselesinde iki sebep yok bir sebep var o da islam hükümlerini hafife almak alay etemek önemsemmek...
 yazının başından beri dediğim gibi şayet tekfir etmemek için şeri bir mazeret üretirseniz tekfir etmeyiz. üretemez ve tekfir etmezseniz sizde onun gibisiniz.


 diyrosun ki: -ama yukarda dediğim gibi açıktan oruç yemeyi kişinin nefsi çekmez. bu itikatla ilgilidir. adam açıktan ramazanda oruç yiyor niye yiyor!?. nefisne uymuştur diyebiilirmiyiz.? işte iki mesele arasındaki fark budur. nefsine uyup uymaması neyi değiştiriyor diye sorabilirsin? şayet bir kişi nefsin çektiği bir amel yapmışsa o kişiye sorarız bunu helalmi görüyorsun yoksa nefsinemi uydun. ama nefsin çekmediği bir amel yapmışsa bilirizki itikattan dolayı yani helel gördüğünden dolayı yapıyor. Allah sanada banada merhamet etsin.
Cevap:Nefsini neyi çekip neyi çekmediğini nereden biliyorsun? Adamın kalbini mi yarıp baktınız? Tekfir de nefsin çekip çekmemesi..Şaçma..ve Komik..
cevap:  nefsin neyi çekip çekmemesini kendimizden biliyoruz çünkü bütün nefisler bir yaratılmıştır. Allah bütün nefisleri bir yaratmış ve aynı şeylerden mesul kılmıştır.

 diyorsunki: -haramı haram gibi işlerse müslüman sayarız haramı helal gibi işlerse kafir sayarız.
 Haramın işleniş tarzını neye göre belirlediniz? Hevanızdan başka bir delil var mı?
Günahı şöyle şöyle şu sınırlar içinde işleyeceksin..Bu da yeni mi çıktı?
cevap: yukarıda üç madde sayıldı ve üçünede delil verildi. biraz okuduğunuzu anlasanız ve aynı soruları sorup durmasanız o kadar güzel olacakki.

 diyorsun ki: -Amel  haram bir amel ama işleyiş niyeti onu kafir yapar.
Cevap:Kendi ağzınızla demişsiniz Niyeti diye..Amelinin Şekli Değil yani!
Bu ne çelişki..Sorduğum şeyleri kelam yapmadan izah edebileceksiniz buyurun.Aksi halde tüm alimlere de savunduğunuz bu görüşe göre kafir demeniz gerekiyor.
 cevap: bak bir kişi haram bir ameli helal görerek işlese kafir olur. bu konuda ittifak vardır. bazı amellerde kişinin kalbindeki niyeti ortaya koyar. yani helal gördüğüne delildir. şunun gibi. adam diyor ki oy kullanmak caiz deyildir ama oy kullanıyor. veya Allaha ve rasulüne inanıyorum diyor ama tauta muhakeme olmak istiyor. işte bu durumlarda bu kişilerin kalbinde iman olmadığını anlarız. ve onları tekfir ederiz. yani kişinin niyeti önemlidir ve amel kişinin niyetini yansıtır.
 hidayet veren Allahtır. rabbim bize doğru yolu göster. kalplerimizi dinin üzere çevir ve orada sabit kıl.

Çevrimdışı İmamuddin

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 16
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #26 : 28 Temmuz 2012, 14:26:29 »
Topçubaşı Senle Muhatap Olan Kim ki Bana Cevap Yazıyorsun Senin Yazılarını Okuyan Dikkate Alan Kim Kaale Alan Kim. Bir de Benim Yazılarımı Okumadın mı Diyor...

Bir Tanesi de Kurandan Bir Ayetmiş Gibi Şunu Yazıyor:

Hanefi âlimlerinden Bahri'r-Râik kitabının sahibi, Fetâvâ el-Bezzaziyye'den naklederek dedi ki: "Kim, Ramazan ayında gündüzleyin kasten açık bir şekilde yerse öldürülür. Çünkü o, haramı helalleştirmiştir." (İbn Nuceym, c: 2, s: 299)

Bu Fetvadan ve Bu Akideden Beriyim.

Çevrimdışı nadal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 10
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #27 : 28 Temmuz 2012, 15:04:25 »
Ben İmamuddin İşte Haricilere Cevabım:

“Günahı herkesin ortasında işleyenler, günahlarını açıklayanlar hariç, bütün ümmetim af olunacaktır, aftan yararlanacaktır. İnsanın gece bir günahı işleyip, ALLAH onun günahını örtmüşken, sabah olduğunda: Ey falan! Ben dün gece şöyle şöyle bir günahı işledim, diye söylemesi, günahlarını açıklamak olup onun lâubalîliğini gösterir. Hâlbuki o kişi, Rabbi onun günahını gizleyerek gecelemişti. Sabah olunca da o kişi ALLAH’ın örtüsünü üzerinden açmaktadır.İşte bu, günahı aleni işlemenin bir çeşididir.”

Buhari, Edeb:60, 5/2254, NO:5721, , Müslim; Zühd:52, NO:2990


Hz. Ebu Hureyre (ra) anlatıyor: Resulullah (sav) buyurdular ki:

“ Ümmetimin hepsi affa mazhar olacaktır, günahı aleni işleyenler hariç. Kişnin geceleyin işlediği kötü bir ameli ALLAH örtmüştür. Ama, sabah olunca o: ‘Ey falan, bu gece ben şu şu işleri yaptım!’ der. Böylece o, geceleyin ALLAH kendini örtmüş olduğu halde, sabahleyin, üzerindeki ALLAH'ın örtüsünü açar. İşte bu, günahı aleni işlemenin bir çeşididir.”

(Buhari, Edeb 60)


Bu Hadisi Şerhetme Gereği Duymuyorum:

Hidayete Tabi Olanlara Selam Olsun.

topcubaşı

  • Ziyaretçi
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #28 : 28 Temmuz 2012, 15:25:35 »
burhan diyor ki:
Arkadaş, "Sen hiç nefsini ilah edineni gördün mü ?" Yazdıkların da elle tutulur hiç birşey yok. Bana doktor tavsiyesi yapacağına kendine ilim takviyesi yapsana sen ! O kadar şey yazıyorsun ancak hiç bir delil yok, mantık bol. Sen öyle düşünürsün, ben böyle düşünürüm. Bunun ölçüsü nedir yahu ? Hani söylediklerimizi Kuran ve Sünnet'le delillendirecektik ? Sen buna lüzum duymuyorsun sanırım ha ? Sen büyük günahlar arasın da şöyle olursa tekfir ederim, böyle olursa tekfir etmem; şu büyük günahı yaparsa niyetini sorarım, bu büyük günahı yaparsa "bunu yapmakla şunu demek istemiştir öyleyse kafirdir" derim ve tekfir ederim sonucuna nerden varıyorsun ?
cevap: o zaman sen delil ver! sanki siz delil sunuyorsunuzda karşıdan delil istiyorsunuz. ayırca söylediklerimizin hepsi delilli sen hangi sözüme delil istiyorsun söyle sana o sözümle ilgili delil veriyim.

Bak yukarda "Ishaan" isimli üye akli delillerinizi akli yolla çürütmüş ve size çeşitli büyük günah örnekleri vermiş. Bunlara bende ekleyim;

- Kibirli olmak,
- Müslümana sövmek onunla savaşmak,
- Hırsızlık,
- Faiz
vs. bunların hepsi büyük günahlardandır. Sen hangi delille bunların arasını ayırıyorsun ? Senin şöyle bir mantığın var:
cevap: sen şu yazdıklarına baksana hiç meseleyi anlamış bir kişinin yazılarımı? birde delil istiyorsun bu kafaylamı delili anlayacaksın?
 sen mesaj yazarken ben mevzubahis ola kişinin sözlerine cevap verdim oku cevabını alamadıklarını buraya tekrar yazarsın.

"Hırsızlık yapan, gizliden yaparsa helal görmediği için kafir olmaz. Açıktan yaparsa kafir olur zira Allah'a (cc) asi olmuş onun emriyle alay etmiştir. Senin bu anlayışın bize şunu ıspatlıyor: " büyük günah sahipleri istediklerini yapabilirler yeter ki biz görmeyelim.." Bu nasıl mantık, bu nasıl üslub ?
cevap: işte sizin mantığınız bu şekilde çalışıyor. hiç açıktan yapılana hırsızlık denirmi?  açıktan kim sana malını çaldırır!? Allah akıl fikir versin. ben büyük günah sahipleri istediklerini yaparlarmı dedim. gizlice işlerlerse günahkardılar şayet yakalanırlarsa had uygulanır. hakikaten sen okuduklarını hiç anlayamayan birisin.

 diyorsun ki:Bence sen ne dediğinin farkında değilsin. Çünkü hem niyetten bahsediyor hem arka plana atıyorsun..  İşine gelmiyor, maksadın hak değil inat. Artık sana yazmanın gereksiz olduğunu anladım. Ne zaman ki birazcık ilim takviyesi yaptın, o zaman yazarsın inşâAllah.
cevap: maşaAllah ne güzel karar almışın! ilim takviyesini sen ne güzel burda yapıyordun yazmazasan mahrum kalacaz bu bizim için çok üzücü!
  her zaman niyete bakılmaz. bazı ameller vardır kalpte iman olmadığını gösterir. bu öbür kişinin cevbında yazdım oku anlamazsan ki anlamazsın buraya yaz.


diorsun ki>: @ Hanzala

Hanefi alimleri namazın terkine küfür demiyorlar bu durum da ne olacak ? Namazın terki en büyük haram ve aşikare yapılan en büyük günahlardan değil midir ? Yok hadi senin yazdığın doğrultu da ele alsak dahi, ne zamandan beridir Alimlerin görüşleri dinde delil oldu ?
 
ben senin bu yazınada cevap veriyorum: sizler alimleri sevmezsiniz sizin gibiler kuranı gerçek manada açıkalyan alimleri şeytan gibi görürler. hem bu mesele namazın terkiyle aynımı? valla senin kafaya format atmak lazım. nasıl düzelecek senin bu mantık bilmiyorum.
diyorsun ki: Yazdıklarımı ıspatlıcam diye deliller arayacağınıza, deliller doğrultusunda anlayışınıza çeki-düzen verin..
cevap: Allah bakara 111 de eğer doğru sözlülerden iseniz delilinizi getirin diyor. bu ayete muahtap olan bizlertabiki delil arayacağız. biz haktan korkmuyoruz ki niye hakkı aramayalım?

Çevrimdışı nadal

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 10
Ynt: Ramazan Ayında Kafirlere İkram
« Yanıtla #29 : 28 Temmuz 2012, 15:45:18 »
Hadis İle Darbe Vurdum Bir De Kurandan Haricilere Darbe Vurayım:

Günahın âşikâr olanını da, gizlicesini de bırakınız. Şüphesiz o kimseler ki günahı kazanırlar, elbette irtikab ettikleri şeyden dolayı cezalanacaklardır.(Enam 120)

“De ki: “Muhakkak ki  Rabbim, açık ya da gizli her türlü fuhşu, günahı ve haksız yere başkaldırmayı, hakkında hiçbir delil indirilmeyen bir şeyi Allah’a ortak koşmanızı ve bilmediğiniz şeyleri Allah’a karşı söylemenizi haram kılmıştır.”  (A’raf: 33)


Hadi Bakalım Bir Kaç Kitap Okuyup Fetva Makamına Geçen Birey

Hatta İmam Nevevi Yanlış Değilsem Şerhu Muslimde Günahını Fıskına Açığa Vuranın Gıybeti  Hakkında Şöyle Diyor:

"Fıskını veya bid'atını açığa vuran kimsenin, açığa vurduğu günahlarıyla yadedilmesi caizdir, diğerleriyle yadedilmesi caiz değildir."

Hadisleri Bir Daha Vereyim de Gözden Kaçmasın:

Ben İmamuddin İşte Haricilere Cevabım:

“Günahı herkesin ortasında işleyenler, günahlarını açıklayanlar hariç, bütün ümmetim af olunacaktır, aftan yararlanacaktır. İnsanın gece bir günahı işleyip, ALLAH onun günahını örtmüşken, sabah olduğunda: Ey falan! Ben dün gece şöyle şöyle bir günahı işledim, diye söylemesi, günahlarını açıklamak olup onun lâubalîliğini gösterir. Hâlbuki o kişi, Rabbi onun günahını gizleyerek gecelemişti. Sabah olunca da o kişi ALLAH’ın örtüsünü üzerinden açmaktadır.İşte bu, günahı aleni işlemenin bir çeşididir.”

Buhari, Edeb:60, 5/2254, NO:5721, , Müslim; Zühd:52, NO:2990

Hz. Ebu Hureyre (ra) anlatıyor: Resulullah (sav) buyurdular ki:

“ Ümmetimin hepsi affa mazhar olacaktır, günahı aleni işleyenler hariç. Kişnin geceleyin işlediği kötü bir ameli ALLAH örtmüştür. Ama, sabah olunca o: ‘Ey falan, bu gece ben şu şu işleri yaptım!’ der. Böylece o, geceleyin ALLAH kendini örtmüş olduğu halde, sabahleyin, üzerindeki ALLAH'ın örtüsünü açar. İşte bu, günahı aleni işlemenin bir çeşididir.”

(Buhari, Edeb 60)


Bu Hadisi Şerhetme Gereği Duymuyorum:

Hidayete Tabi Olanlara Selam Olsun.


SOSYAL MEDYADA PAYLAŞ

Yapılan paylaşımlar vesilesi ile Allah'ın razı olmadığı, İslam'a zıt olan şirk (Allah'a ait hak, sıfat ve yetkileri Allah'tan başkasına veyahut Allah'la beraber başkasına vermektir) ve küfür (gerek inatla gerek cehaletle gerekse inat edenleri taklit sebebiyle Allah'ın tevhidini inkar ve rasulünü yalanlamaktır) içeriklere veyahut bunların savunuculuğunu yapan kurum veya kuruluşlara ulaşmanız halinde hiçbir sorumluluk kabul etmiyoruz.
Facebook  Twitter  Google