-biz kafirlere yemek hazırladı diye tekfir etmiyoruz? oruç vaktinde yemek yiyecek kafirlere yemek hazırladı diye tekfir ediyoruz.
Cevap:Velev ki öyle olsa bile bu o bayanı bizim tekfir etmemiz için yeterli değil.
Kadının bir saygısızlığı yoktur bu mesele de! Dediğiniz gibi açıktan yiyenin tekfir etseniz bile bu kadının vakıasını bilmeden hemen kafir olur dediniz.Kadın boşanmış ve çevresinde Müslüman yok! Ne yapacak? Belki hazırladığı kişilere açıklama yapıyor yaptıklarının yanlış olduğunu kendilerinin Müslüman olmadıklarını ve tevhidi kabul etmiyorlarsa bile en azından onları hayır amellere teşvik eden, orucu yemeleri doğru bir amel gibi lanse etmeyen bu kadının kafir olması için hiç bir sebep görebilmiş değilim!-falanın lazımıyla filanın lazımıyla biz hüküm veriyoruz. ebubekir zekat vermeyenleri mürted ilan edip öldürdü bizde öyle yaparız onların helal görüp görmemelerine baktımı?!.
Cevap:Hz.Ebubekr ile kendinizi nasıl kıyas ettiniz? O Toplumda zekat vermeyen toplu bir taife vardı.Tabiki savaşılması gerekiyordu.Şuan oyle bir Müslüman cemaat bir haramı açıktan topluca işliyorda sanki onları tekfir ediyormuşsunuz gibi konuşmayın! Toplumda bunun yapılmasına izin verilmez! Biz fertlerden bahsediyoruz burada.Nasıl anlıyorsunuz ki yazılanları?Daha açık soylemek gerekirse ezanın asl olan hükmü farz-ı kifayedir.Bir Müslüman ezan okumazsa onunla savaşılmaz! Ama bir belde artık ezan okumuyorsa o belde ile savaşılır.Bu sebeple siz açıktan dahi olsa haram işleyen kimsenin helal görüp görmemesine bakmak zorundasınız!!!!! Amelinin şekline değil.Bunları kafanıza göre yorumlayıpta insanların önüne koymanız bid’atçilerin yoludur.-bir ameli haram gören kişi açık işlemez gizli işler. bir haramdan kalbi sıkılan kişi onu saklar. bu fıtrattır. bir çocuk düşünün anne babasının izin vermediği bir şeyi işlerken nasıl saklanmaya çalışır. bu anlatılanları herkes anlar. ancak mantığı bozuklar anlamaz. siz buraya takılmaya devam edin inşaAllah mantığınız zaman içinde düzelir. gözü bozulan göz doktoruna gidiyor. mantığı bozulanlarda buraya düzenli gelirlerse fayda görürler Allahın izniyle.
Cevap:Bakın bu mantık nereye gidiyor biliyor musunuz?
Haricilerde eğer “Allah dan korksalardı günah işlemezlerdi diyorlar.Siz kendi ağzınızla hem büyük günah işleyenleri tekfir etmediğinizi soylediniz hem de kişi haram olduğuna inanıyorsa açık işlemez dediniz.Ne fark var?
Kişi haram olduğuna inanıp açıktan haram işlemiş de olabilir bu onu kafir yapmaz.
Aynı Allah dan korkup günah işleyince kafir olmadığı gibi.
-bak arkadaş burada mesele günahı birilerinin görmesi deyil. büyük günahı işleyen kişi bunu gizlemeye çalışır ama gizleyemez yakalanır bu başka bir şey. birde gizlemeye çalışmaz sanki helalmiş gibi açıktan işler bu başka bir şey.
Cevap:Yine düz mantıkla yaklaşıyormışsınız.
Diyelim bir Müslüman gizli içki içiyor.Şimdi siz bu mantıkla demeniz lazım ki sankı Allah helal demiş gibi içki içiyor.Yani kişinin bir günah işlemesi kişinin Allah’ın yasağını helal gördüğü manasına gelmiyorsa açıktan yapması da onun kalbinde sıkıntı duymadığı anlamına gelmez! Bir Aşağıdaki cevabımda kendi kitaplarınızdan örnekle izah ettim bunu.-(


)Bak şunu anlaman gerekir bir haramı açıktan işlemek onu haram görmemektir!
Cevap:
Gerçekten meseleyi çok çarpıtıp farklı boyutlara getirmişsiniz.Rabbimden bu sapık görüşlerinizi bir an evvel düzeltmesini diliyorum.
Yani bu dediğiniz şey nereden çıktı Allah dan korkun ve kafanızdan şeyler uydurmayın lütfen!
Elinizde vardır.Hak Yayınlarının İmam Zehebi(r.a) ‘a ait “Büyük Günahlar” kitabında 76 dan fazla günah zikredilmiş .
Şimdi Size soruyorum sayfa 79 da “İntihar Etmek” başlıklı sayfayı açıp bakınız.
İslamına şahit olduğunuz biri gözünüzün önünde karşı binadan atlasa bu kişiye kafir mi diyeceksiniz? İşlediği günaha rağmen diğer pis habis müşriklerle aynı kefeye koyup ebedi cehennemlik olduğuna hükmedeceksiniz!
VAllahi diyorum hiçbir ilim ehli aklı olan insan boyle bir hükm vermemiştir.
Açıktan yalan söyleyen kişi onu helal mı görüyor?
Sakal bırakmayan kişi onun helal mı görüyor?
Müslümanların vasıflanması gereken diğer sıfatlarla sıfatlanmayan harama bulaşan insanlar bunları açıktan sergilediklerinde dinden mi çıkıyorlar? Ve daha niceleri..
Siz ne dediğinizin farkında değilsiniz heralde. Allah dini hakkında nasıl konuştuğunuza dikkat edin.
Şimdi kalkıpta bu şu haramlara geçerli şunlarda geçersiz demeyin.
Bu ayrıma size götüren şer’i bir delil yazın.
-yani bir kişi bir haramı açıktan nasıl işler? bir şey açıktan yapılıyorsa o haram deyildir. fıtrat bunu gerektirir her insan ayıp olan şeyleri gizli yapar. haram işlemek ayıp deyil midir. kalpten sıkıntı duyduğun sevmediğin bir şeyi sen açıktan yaparmısın. açıktan zina edermisin? bundan kalbin sıkılır (müslümansan) yani demek istediğim haramı açıktan sanki helelmiş gibi işlemek haramı helal gördüğüne dair yazı ve söz gibi bir karinedir.
Cevap:Niye sadece zinayı örnek verdiniz? Bu zaten edep sınırları çerçevesinde de gizli yapılan bir şey.Ki şunu soyleyin İslam devletinde açıktan haram nasıl işlensin? İslam devleti buna müsaade etmez ki..Şuan darulharpteyiz ve birtakım Müslümanlar eğer islamı sabit olmuşsa bize açıktan haramını gorursek onu uyarır ta’zir eder gerekirse had uygularız ona çıktan işledin helal gördün diyip usulsüzce tekfir etmeyiz!
Sigarayı ele alalım açıktan içen beyler hakkında hükmünüz nedir? Çünkü büyük küçük haramlar için bir şey zikrettiniz.
Haram olduğunu ikrar eden bu konuda kendisine had uygulandığı halde bırakamayan kişiler tanıyorum.Bu kişiler sizin nazarınızda nasıl oluyorsa dinden çıkıyorlar öyle mi? SubhanAllah.
“Kalpten sıkıntı duyduğun bir şeyi açıktan yapar mısın..Demişsiniz meseleyi Rasulullah zamanında bir kıssa ile cevaplıyorum.Hz.Ömer rasulullahla beraberken bir adam geliyor ve dağda bir kadına zina hariç her şeyi yaptım diyor.Rasulullah susuyor.Hz.Ömer adamı alıp kenara çekiyor ve günahını gizleseydin ya! Diyor.Yani adam günahını gizlemiyor bu onun helal görüp yaptığı manasında değildir.
Yine meseleyi tahkik etmenin önemi de binaen bende bu batıl görüşü savunan herkese soruyorum:
“Allah’ı gerçekten seven ondan korkan kişi büyük günah işler mi?”
Sizin mantığınızla “Haricilerin Mantığı “gördüğünüz gibi aynı.Yani kişi insan olması sebebiyle açıktan bir haram işleyebilir.Ve sonra bundan tövbe ederek Allah’a istiğfar edebilir.Tekrar nefsine uyup tekrar da yapabilir.Ehli Sünnetten hiçbir alim açık haram işleyen kişiyi tekfir etmedi.Bir tane örnek asın ya bu kadar lafa ne gerek var bir sahih nakil yeterli! Hangi Vakıa?
-bak arkadaş biz her açıktan büyük günah işleyeni darul harpte tekfir etmeyiz. ama oruç başka çünkü bu Allahla rasuluyle ve islam diniyle alay etmeye girer.
Cevap:Orucu bu diğer haramlardan ayıran delil? Ayrıca sadece oruca demiyorsunuz başını açan içki içen vs..Yukarda yazdınız “kim bir haramı açıktan işliyorsa o helal görüyordur ” diye.
Acaba Site Yönetimi bu yazılan söze katılıyorlar mı merak ediyorum?Orucun Alay olduğu nereden çıktı? Niye namaz alay olmuyor niye zekat olmuyor? Zekat vermemekte o zaman Allah ve Rasulüyle alaya girer çünkü Allah zengin olanlara zekat vermeyi emretti.O ise sanki Allah dememiş gibi vermiyor.Siz boyle kafa yürüterek mi cevaplayacaksınız soruları?
-bak şimdi sana güzelce anlatayım senin gibi cevap verenler var onlarda burdan okusunlar onlarada tek tek cevap verecem ama burda yazdıklarımı tekrar etmeyeceğim:
şimdi haramları nefis çeker ve kişi bu haramı işler. mesela zinayı içkiyi nefis çeker ve kişi bu haramı yapar. ama bunun haram olduğunu bilirse gizli yapar ve kimseye söylemez. bazı şeyler vardır nefis bunu çekmez. mesela şirk koşmak gibi insan nefsi şirk koşmayı çekmez. Allaha sövmek gibi insanın canı Allaha sövmeyi çekmez.
şimdi ramazanda oruç yemeyi kişinin canı çeker. dayanamaz veye zayıf karakterlidir oruç tutmak istemez bu kişi gizlice yer ve haram görürse müslüman kalır. ama açıktan oruç yemeyi insanın nefsi çekermi!!!?
Cevap:Bu yazdıklarınızı delil diye mi onümüze sundunuz acaba?
Canı çekip çekmeme ne alaka? Müslüman sarhoş oldu sokakta naralar atıyor..Canı içkiyi çekti belki ama onu izhar etti ne yapacağız? Açıktan bir insanın sarhoş olması olmaz ,tekfir etmeliyiz demeniz lazım.Sizin bu yorumlanırız gidiyor sonu açık……….
Ölçünüze delillendirmenize bakın..Tekfir usulunuz gerçekten çok sağlıklıymıs!
Gerçekten 1400 asırlık alimlerin hiç düşünemediği şeyleri soylüyorsunuz(!)-Kimsenin canı açıktan yemek yemeyi çekmez. ramazan dışında bile karakter sahibi kişiler açıktan yemek yemezler. şimdi bu adam niye açıktan yemek yiyor!!? bu admı açıktan yemek yemeye iten sebep ney? madem haram gizli yesin! madem kalbinde sıkıntı var gizlesin!
Cevap: Adamın günahını gizlemesi millete tabi ki şahit kılmaması gerek.Bunu tartışmıyoruz!
Bunu yapmazsa kafir olmaz diyoruz.
-işte bu kişinin açıktan oruç yemesinin bir tek manası var o da ramazanla dalga geçmektir.
Cevap:Bu sizin görüşünüz her zamanki gibi.. Hiçbir ilim ehline ait olmayan Havaricin sözleri.
Sözünüz en azından benim için delil olmadığından, okuyan akıl sahibi insanın ne kadar büyük bir tutarsızlık içerisinde olduğunuzu anlamalarını umuyorum.-Allahın hürmetine riayetsizlik etmektir. kalbindeki nifakı dışarı çıkarmaktır! bana deyin ki bu adam orucu açıktan yiyor çünkü şu şu sebeplerden!! diyebilirmisiniz? asla! bu adamın açıktan yemek yiyip ramazanın hürmetini bozmaya dair şeri bir sebebi olamaz.
Cevap:Boyle bir şeyi neden soyleyelim ki? Elbette kişinin haram olan işleri yapmasında sebepler vardır.Allah’ a hürmetsizlikse her büyük günah Allah’a hürmetsizliktir.Önce her büyük günahı işleyene neden bunu Allah’a karşı işledin neden yaptın asi oldun diye sormanız gerekmez mi?
Nefsine uyup günah işleyen kişinin Allah’a karşı saygısızlığında ne gibi bir şeri mazeret var ki açıktan işleyene mazeret soruyorsunuz?-başka bir örnek vereyim bir kadın başı açık gezerse biz onu hemen tekfir etmiyoruz. bazı kadınlar bazı ortamlarda açık olmak isterler. kötü bir ortamda yetişmiş sonra müslüman olmuştur bazı ortamalrda kınanmak istemez ve açılır. ama ordan çıkınca kapanır. ama bir kadın devamlı açık geziyorsa bu kadın helel görüyor demektir ve onu tekfir ederiz.
Cevap:Nerden delilendi bu fetvalar
Herkes alim olmuş MashAllah.
Fetih adlı üyeye cevabınızda demişsiniz ama yine de cevap vermek istiyorum.Bunları normal görmeye başladık demişsiniz.Biz normal görmüyoruz.İslam Devletinde boyle olmadığı için size bunlar tekfir sebebi geliyor anlaşılan.
Amellerin konuşmasını hangi vakıa da taalluk ediyor? Her amel İstihlaldir oyleyse? Sizin savunduğunuz görüşü emin olun iyi biliyorum.O yüzden aşağıdaki yazıları sanki bilmiyormuşuz gibi önümüze delil diye asmayın en azından.Bunlar bahsettiğimiz meseleye delillik teşhil etmez.
Misal:
Günah işlediğinden dolayı kalbde sıkıntı duymalıdır. Günahı işleyen kişi kalbinde sıkıntı duymazsa kafir olur. Rasulullah (s.a.s) şöyle buyurdu:
«Kim işlediği iyilikten dolayı sevinir ve işlediği günahtan dolayı üzüntü duyarsa işte o mü'mindir.»
(Ebu Davud, Tirmizi, Ahmed)
Sabahtan beri güzelce anlaşmak için delil istiyoruz yine ama bir kopyala yapıştır eseri.Bunlar imanın kemalidir.Kişiden imanı kaldırmaz bu tip hadisler çoktur.
Bera hadisiyle alakalı ise, bu meselenin şerh edilmeden yanlış bir şekilde delillendirilmesi ve akidelerini her ne kadar bilmesem de sitede hadisle ilgili alimlerin şerhlerini nakleden arkadaşların isabet ettiklerini düşündüğümden dolayı hiç yorum da bulunup konuyu uzatmayacağım.
-şimdi bir müslüman anne babasına iyi davranmasının gerektiğine inanır ve iyi davranır ama bazen nefsine uyup toplum içinde sesini yükselte bilir kötü muamele yapabilir. bu haramdır. ve kişi nefsine uymuştur. bu kişi tekfir edilmez.
Cevap:Neden tekfir edilmez ?Haram.. Anne Babaya isyan hadislerde büyük günah olarak zikredilir.Açıktan bunu yapan kişiyi neden tekfir etmiyorsunuz? Canınız oyle mi istedi 
-ama yukarda dediğim gibi açıktan oruç yemeyi kişinin nefsi çekmez. bu itikatla ilgilidir. adam açıktan ramazanda oruç yiyor niye yiyor!?. nefisne uymuştur diyebiilirmiyiz.? işte iki mesele arasındaki fark budur. nefsine uyup uymaması neyi değiştiriyor diye sorabilirsin? şayet bir kişi nefsin çektiği bir amel yapmışsa o kişiye sorarız bunu helalmi görüyorsun yoksa nefsinemi uydun. ama nefsin çekmediği bir amel yapmışsa bilirizki itikattan dolayı yani helel gördüğünden dolayı yapıyor. Allah sanada banada merhamet etsin.
Cevap:Nefsini neyi çekip neyi çekmediğini nereden biliyorsun? Adamın kalbini mi yarıp baktınız? Tekfir de nefsin çekip çekmemesi..Şaçma..ve Komik..-haramı haram gibi işlerse müslüman sayarız haramı helal gibi işlerse kafir sayarız.
Cevap:Haramın işleniş tarzını neye göre belirlediniz? Hevanızdan başka bir delil var mı?
Günahı şöyle şöyle şu sınırlar içinde işleyeceksin..Bu da yeni mi çıktı?-Amel haram bir amel ama işleyiş niyeti onu kafir yapar.
Cevap:Kendi ağzınızla demişsiniz Niyeti diye..Amelinin Şekli Değil yani!
Bu ne çelişki..Sorduğum şeyleri kelam yapmadan izah edebileceksiniz buyurun.Aksi halde tüm alimlere de savunduğunuz bu görüşe göre kafir demeniz gerekiyor.