Hoş Geldiniz!

Sitemizden en iyi şekilde yararlanmak için Giriş yapın.

Eğer üyeliğiniz yoksa Kayıt olun.

Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Duyurular / 1 Şevval 1443 - Ramazan Bayramı İlanı
« Son İleti Gönderen: Nesefî 01 Mayıs 2022, 23:30:37 »
Şevval ayının hilali, 29 Ramazan 1443 (miladi 1 Mayıs 2022) tarihinde Müslümanlar tarafından gözetlenmiş ve görülmüştür. Hicri ‎‎1443 ‎‎Şevval ayına, miladi 2 Mayıs 2022 ‎Pazartesi günü ‎başlanacaktır.

1 Şevval 1443 Ramazan Bayramı, miladi 2 Mayıs 2022 Pazartesi günüdür.
2
Duyurular / 1 Ramazan 1443
« Son İleti Gönderen: Nesefî 02 Nisan 2022, 21:03:37 »
بِسْــــــــــــــــــــــمِ ﷲِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Ramazan ayının hilali, 29 Şaban 1443 (2 Nisan 2022) tarihinde dünyanın çeşitli bölgelerinde bulunan Müslümanlar tarafından gözetlenmiş ve görülmüştür.

Hicri ‎‎1443 ‎‎Ramazan ayına 3 Nisan 2022 ‎Pazar günü ‎başlanacaktır.
3
Sorularla Tevhid Akidesi / Yirminci Soru
« Son İleti Gönderen: Nesefî 07 Eylül 2021, 06:43:51 »
Soru 20: “Allah’ın varlığının bir başlangıcı vardır.” diyen kimsenin hükmü nedir?

Cevap: “Allah’ın varlığının bir başlangıcı vardır.” diyen kişi, Allahu Teâlâ’yı tanımıyor demektir; çünkü Allahu Teâlâ’ya noksan sıfat vermiştir.
4
Sorularla Tevhid Akidesi / On Dokuzuncu Soru
« Son İleti Gönderen: Nesefî 12 Ağustos 2021, 21:55:00 »
Soru 19: Allah’ın varlığının başlangıcı var mıdır?

Cevap: Hayır, Allah’ın varlığının başlangıcı yoktur. Eğer Allah’ın varlığının başlangıcı olsaydı ilah olamazdı. O hep vardır, vacibul vücuttur; yani akıl, Allah’ın yokluğunu asla kabul etmez.
5
Muhtasaru'l-Kudurî / Sünnet Olan Gusüller
« Son İleti Gönderen: er-Razi 09 Ağustos 2021, 12:17:05 »
"الْأَغْسَالُ الْمَسْنُونَةُ"
Sünnet Olan Gusüller:

"وَسَنَّ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - الْغُسْلَ لِلْجُمُعَةِ وَالْعِيدَيْنِ وَالْإِحْرَام وعَرَفَةَ" 
Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem cuma günü, iki bayram günü, ihrama girmek için ve Arefe günü gusletmeyi sünnet kılmıştır.

"وَلَيْسَ فِي الْمَذْيِ وَالْوَدْيِ غُسْلٌ وَفِيهِمَا الْوُضُوءُ"
Mezi(1) ve vedinin(2) çıkmasından dolayı gusletmek gerekmez ancak abdest almak gerekir.

____________________________________________________________________________________________________
(1) Mezi; ince ve yapışkan bir sudur, şehvet esnasında çıkar. Örneğin; kişinin hanımıyla oynaşması, cimayı düşünmesi veya cima yapmayı istemesi durumunda çıkar. Fakat çıkması fışkırma şeklinde olmaz. Çıkmasından sonra kişinin şehveti dinmez. Çıktığında her zaman hissedilmeyebilir. Hem erkeklerden hem de kadınlardan çıkabilir fakat kadınlardan daha çok çıkar. Âlimlerin ittifakı ile necistir. Rasulullah sallAllahu aleyhi ve sellem mezi çıktıktan sonra ferci (ön avret mahallini) yıkamayı emretmiştir.
(2) Vedi; idrardan sonra çıkan kalın beyaz bir sudur. İcmayla necistir.

6
Muhtasaru'l-Kudurî / Guslü Gerektiren Haller
« Son İleti Gönderen: er-Razi 09 Ağustos 2021, 12:13:06 »
"مُوجِبَاتُ الْغُسْلِ"
Guslü Gerektiren Haller:

"وَالْمَعَانِي الْمُوجِبَةُ لِلْغُسْلِ :  إنْزَالُ الْمَنِيِّ عَلَى وَجْهِ الدَّفْقِ  وَالشَّهْوَةِ  من الرجل والمرأة وَالْتِقَاءُ الْخِتَانَيْنِ مِنْ غَيْرِ إنْزَالٍ وَالْحَيْضُ وَالنِّفَاسُ"
1- Erkek ve kadından meninin şehvetli bir şekilde fışkırarak çıkması,

2- İnzal olunmasa bile erkek ve kadının sünnet mahallinin birleşmesi,

3- Hayız veya nifaslı (lohusa) olmak. (Hayız veya nifas olmuş kadının kandan temizlendikten sonra gusül yapması farzdır.)
7
Muhtasaru'l-Kudurî / Guslün Sünnetleri
« Son İleti Gönderen: er-Razi 09 Ağustos 2021, 12:11:16 »
"سُنَّةُ الْغُسْلِ"
Guslün Sünnetleri:

"وَسُنَّةُ الْغُسْلِ : أَنْ يَبْدَأَ الْمُغْتَسِلُ فَيَغْسِلَ يَدَيْهِ وَفَرْجَهُ وَيُزِيلَ نَجَاسَةً إنْ كَانَتْ عَلَى بَدَنِهِ ثُمَّ يَتَوَضَّأَ وُضُوءَهُ لِلصَّلَاةِ إلَّا رِجْلَيْهِ  ثُمَّ يُفِيضَ الْمَاءَ عَلَى رَأْسِهِ وَسَائِرِ جَسَدِهِ ثَلَاثَاً ثُمَّ يَتَنَحَّى عَنْ ذَلِكَ الْمَكَانِ فَيَغْسِلَ رِجْلَيْهِ"
Gusledecek olan kimse, gusletmeye öncelikle elleri ve fercini (avret mahallini) yıkamakla başlar ve bedeninde bir necaset varsa onu giderir. Sonra namaz abdesti gibi abdest alır ancak ayaklarının bulunduğu yerde vücudundan akan su birikirse ayaklarını yıkamayı en sona bırakır. Sonra başına ve bütün bedenine üç defa su dökerek hiç kuru yer kalmayacak şekilde yıkar. Eğer gusül aldığı yerde su birikmişse en sonda gusül aldığı yerden biraz uzaklaşıp ayaklarını yıkar.

"وَلَيْسَ عَلَى الْمَرْأَةِ أَنْ تَنْقُضَ ضَفَائِرَهَا فِي الْغُسْلِ إذَا بَلَغَ الْمَاءُ أُصُولَ الشَّعْرِ"
Saçları örgülü olan kadının, gusül abdesti alırken eğer su saç diplerine ulaşıyorsa saç örgülerini çözmesi gerekmez.
8
Muhtasaru'l-Kudurî / Guslün Farzları
« Son İleti Gönderen: er-Razi 09 Ağustos 2021, 12:09:57 »
"فَرْضُ الْغُسْلِ" 
Guslün Farzları:

" وفَرْضُ الْغُسْلِ:الْمَضْمَضَةُ وَالِاسْتِنْشَاقُ، وَغَسْلُ سَائِرِ الْبَدَنِ"
1- Mazmaza yapmak (suyu ağzın her tarafına ulaştırmak),
2- İstinşâk yapmak (suyu burnun yumuşak bölümüne ulaşana kadar çekmek),
3- Bütün bedeni yıkamak.
9
Sorularla Tevhid Akidesi / On Sekizinci Soru
« Son İleti Gönderen: Nesefî 03 Ağustos 2021, 15:08:56 »
Soru 18: Cehaletin Allahu Teâlâ’ya layık olmayan sıfatlardan olduğunu söyledik. Buna ne örnek verilebilir?

Cevap:
Cehalet vasfına şunlar örnek verilebilir: “Allah sadece olan şeyleri bilir, sonra olacak şeyleri bilemez.” demek veya Kur’ân’ın hükümleri hakkında, “Kur’ân’ın hükümleri bizim zamanımıza uygun değildir.” gibi sözler söylemek. Bu söz, Allahu Teâlâ’nın zamanımızdaki insanlar için ne gerektiğini, nelerin onların maslahatına uygun olduğunu bilmediği fakat insanların bildiği manasına gelir. Bilinmelidir ki bir kimsenin Müslüman olabilmesi için her zaman ve her yerde Kur’ân’ın hükümlerinin kıyamete kadar geçerli olduğuna inanması gerekir. Böyle inanmayan bir kimse kesinlikle Müslüman değildir.

İşte bu ve benzeri söz ve inançlar, Allahu Teâlâ’nın zatına layık değildir. Allahu Teâlâ hakkında bunları söyleyen veya bunlara inanan kişi, Rabbini tanımamıştır; Allahu Teâlâ’ya cehalet ifade eden bir sıfat isnat ettiği için asla Müslüman değildir.
10
Sorularla Tevhid Akidesi / On Yedinci Soru
« Son İleti Gönderen: Nesefî 03 Ağustos 2021, 15:08:13 »
Soru 17: Acziyetin Allahu Teâlâ’ya layık olmayan sıfatlardan olduğunu söyledik. Buna ne örnek verilebilir?

Cevap: Acziyet vasfına şunlar örnek verilebilir: Allahu Teâlâ dilemese de kulların kâinatta herhangi bir şey yapabileceğini söylemek veya bazı şeylerin Allahu Teâlâ’ya rağmen kendiliğinden (tesadüfen) meydana geldiğine inanmak gibi inanç ve sözler.

İşte bu ve benzeri söz ve inançlar, Allahu Teâlâ’nın zatına layık değildir. Allahu Teâlâ hakkında bunları söyleyen veya bunlara inanan kişi, Rabbini tanımamıştır; Allahu Teâlâ’ya acziyet ifade eden bir sıfat isnat ettiği için asla Müslüman değildir.
Sayfa: [1] 2 3 ... 10